Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عباس زارع  افزود : براساس اعلام رای داوری شهر های گلوگاه ، آمل ، قائمشهر، نور، نوشهر، بابلسر، محمودآباد و تنکابن به ترتیب در بخش های موسیقی ، ادبیات ، مد و لباس و هنرهای تجسمی استان مازندران به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : شبکه شهرهای خلاق  با الهام از طرح جهانی یونسکو از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای  بهینه سازی، نهادینه کردن و بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و داشته‌های فرهنگی، هنری، ارزشی، تاریخی  استان در راستای توسعه اقتصادی  در دستور کار قرار داده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اضافه کرد : شبکه شهرهای خلاق امکانی برای ثبت ، ضبط و گسترش و همچنین بهره‌مندی مردم مناطق و شهرهای مختلف کشور از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، تاریخی و ارزشی است که آن شهر یا منطقه رواج داشته و از رونق برخوردار بوده ولی تا به امروز نانوشته و شفاهی باقی مانده است.

وی ادامه داد : ما در استان مازندران ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیاری داریم و در قالب این طرح به دنبال ساماندهی و سوق دادن این ظرفیت‌ها در مسیر اقتصادی و توسعه‌ای که به توسعه اجتماعی و انسانی می انجامد، هستیم و به تسهیل‌گری، مشارکت‌گرا بودن و همگرا بودن  تمامی خادمان فرهنگ و هنر استان نیاز داریم .

زارع با تقدیر از هنرمندان و مردم مازندران، این دستاورد مهم فرهنگی و هنری را مرهون زحمات بی شائبه فعالان فرهنگی و هنری استان دانست و بر لزوم استمرار این راه تأکید ورزید.

شبکه شهرهای خلاق را سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد موسوم به یونسکو ازسال ۲۰۰۴ میلادی با هدف ترویج همکاری میان شهرهایی است که از خلاقیت برای پیشرفت خود استفاده کردند بنا نهاد. شبکه شهرهای خلاق یونسکو، هفت حوزه خلاقیت، شامل صنایع دستی، هنرهای بومی، هنرهای چندرسانه‌ای، فیلم، طراحی، خوراک شناسی، ادبیات و موسیقی را پوشش می‌دهد.

مهم‌ترین ویژگی شهرهای خلاق از نظر یونسکو، استفاده از صنایع فرهنگی این هفت حوزه برای توسعه شهرها در داخل کشور و همکاری جدی و فعالانه با دیگر کشورها در زمینه خلاقیت های فرهنگی است. شهرهایی که به این شبکه می‌پیوندند، متعهد می‌شوند فعالیت‌های مثبت‌شان را با هم به اشتراک بگذارند و در بخش‌های مختلف جامعه شهری همکاری را ترویج کنند.

برچسب‌ها عباس زارع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عباس زارع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عباس زارع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران فرهنگ و ارشاد اسلامی شبکه شهرهای خلاق فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله نهایی کشتی فرنگی جام تختی از شبکه ۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرحله نهایی کشتی فرنگی جام تختی، جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش می شود.
این مسابقات در برنامه «دایره طلایی» از شبکه سه روی آنتن می‌رود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • مرحله نهایی کشتی فرنگی جام تختی از شبکه ۳
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه