Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@06:27:01 GMT

کریس رونالدو: سلام آقای دایی!

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۱۹۶۳

به گزارش جام نیوز، رونالدو که در ماه نووامبر سال گذشته تعداد گل های ملی اش را به ۹۹ رسانده بود، بعد از ۱۰ ماه انتظار، سرانجام توانست گل شماره ۱۰۰ را نیز برای پرتغال به ثمر برساند و به دومین بازیکن تاریخ تبدیل شود که به چنین دستاوردی می رسد. او در نیمه دوم دیدار امشب یک گل دیگر زد تا تعداد گل هایش را به عدد ۱۰۱ برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

گل اول رونالدو در دیدار ۴۵ روی یک ضربه آزاد تماشایی زده شد و در دقیقه ۷۲، او که پشت محوطه جریمه صاحب توپ شده بود، با یک شوت تماشایی دیگر، دومین گل خود و تیمش را به ثمر رساند. 

پیش از این تنها علی دایی توانسته بود که از مرز ۱۰۰ گل ملی عبور کند و همچنان با ۱۰۹ گل، بهترین گلزن ملی تاریخ است.

 

 

هت تریک رونالدو در پیروزی ۶-۰ پرتغال مقابل لیتوانی در مقدماتی یورو ۲۰۲۰، تعداد گل های رونالدو را به عدد ۹۸ رسانده بود و او سپس موفق شد در دیدار بعدی برابر لوکزامبورگ، این آمار را به ۹۹ برساند.

پس از آن، به دلیل شیوع کرونا، دیدارهای ملی برگزار نشد و رونالدو در دیدار قبلی پرتغال مقابل کرواسی هم روی نیمکت نشست تا سرانجام بتواند امشب تعداد گل های ملی اش را ۳ رقمی کند.

 

رونالدو اولین گل ملی اش را در سال ۲۰۰۴ به ثمر رساند و اکنون بیش از دو برابر پدرو پائولتا (۴۷ گل)، رکورددار قبلی گلزنی در تیم ملی پرتغال، دروازه حریفان را باز کرده است.

بهترین سال رونالدو با پیراهن پرتغال سال گذشته بود که او ۱۴ بار موفق به گلزنی شد و پس از آن سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ با ۱۳ و ۱۱ گل، پرثمرترین سال های شماره ۷ سلسائو بود.

 

 

 

رکورد رونالدو چطور به دست آمد؟

از ۱۰۱ گل ملی رونالدو، ۴۸ تای آنها در بازی های خانگی به ثمر رسیدند (شامل رقابت های یورو ۲۰۰۴ و مراحل نهایی لیگ ملت های اروپای ۲۰۱۹)، ۳۸ گل در خارج خانه و ۱۵ گل در زمین بی‌طرف.

او این ۱۰۱ گل را در ۶۶ بازی (از جمله بازی امشب) به ثمر رساند و پرتغال در ۵۴ بازی به پیروزی رسید. ۵ تساوی و ۶ شکست، هم در دیدارهایی که رونالدو موفق به گلزنی شد، رقم خورد.

 

رونالدو همچنین ۹ بار موفق به هت تریک شد؛ از جمله دو بار که توانست ۴ گل در یک دیدار به ثمر برساند. او ۱۵ بار هم در یک دیدار دو گل شد و در بقیه موارد، تنها یک گل در بازی شد.

 

حریف مورد رونالدو هم لیتوانی و سوئد هستند که او دروازه هرکدام را ۷ باز کرده است. ضمن اینکه سی آر سون برابر تیم هایی مانند آندورا، ارمنستان، لیتوانی و لوکزامبورگ هم هر کدام ۵ گل به ثمر رساند. در مقابل، او مقابل تیم هایی مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس هرگز موفق به گلزنی نشد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: دایی رونالدو كريستيانو رونالدو علی دایی ثمر رساند تعداد گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره پی‌اس‌جی: رونالدو من را دیوانه خودش کرد

به گزارش "ورزش سه"، بردلی بارکولا در تابستان گذشته به‌عنوان یک پدیده از لیون به پی اس جی پیوست تا خط حمله این تیم را تقویت کند. 

او مورد اعتماد لوئیس انریکه قرار گرفت و به سرعت نیز روند پیشرفت را طی کرده است. بارکولا در هر دو بازی رفت و برگشت برابر بارسا در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان تعیین کننده کار کرد.

بارکولا در مصاحبه با سایت یوفا گفت که کریستیانو رونالدو الگوی او است: «تماشای گل‌های رونالدو و اینکه چطور تیمش را به دوش می‌کشد، برای من همیشه استثنایی بود. واقعا تمام دوران کودکی من با تماشای بازی‌های رونالدو سپری شد و شیفته او بودم و هستم. من همیشه رونالدو را دوست داشتم. ذهنیت و هرگز تسلیم نشدنش، چیزی است که بیش از همه من را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این چیزی بود که من را به سطح اول فوتبال رسانده است.»

دیگر خبرها

  • یک تراکتوری، آخرین گلزن استقلال در تبریز!
  • ستاره پی‌اس‌جی: رونالدو من را دیوانه خودش کرد
  • النصر و رونالدو به دنبال شکست طلسم ۳۴ ساله
  • کامبک بارسلونا مقابل والنسیا ۱۰ نفره با هت‌تریک لواندوفسکی
  • حمله به ویکی پدیای کریس وود؛ او از منچسترسیتی پول گرفته است! + عکس
  • رستگاری ازبکستان در ضیافت پنالتی ها/ شگفتی تاجیکستان کامل نشد
  • عصبانیت شدید رونالدو از خودش؛ مشت به توپ روی هوا! + ویدیو
  • بازگشت رونالدو به ترکیب پس از حرکت غیرورزشی
  • سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس قربانی داد
  • احمدزاده بازی با پرسپولیس را از دست داد