Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@07:06:31 GMT

ابداع روش نوین درمان نابینایی

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۲۲۴۶

دانشمند مجارستانی، روش نوینی برای درمان نابینایی ابداع کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بوتوند روسکا، نوروبیولوژیست، به دلیل ابداع شیوه‌ای که توانایی دیدن را به نابینایان بازمی‌گرداند، برنده جایزه علم ۲۰۲۰ اروپا شد.   این روش، نوعی ژن‌درمانی است که سلول‌های بینایی چشم با استفاده از ژن، دوباره فعال می شود تا بتوانند به نور واکنش نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  تیم پژوهشی، با شناسایی یکصد سلول مختلف، در شبکیه چشم، فهیمدند این سلول‌ها چگونه از راه ارسال سیگنال با هم ارتباط می‌گیرند.   مرحله آزمایش انسانی ژن‌درمانیِ نابینایی روی شماری از نابینایان شروع شده است.   بوتوند روسکا می‌گوید، فرایند ایجاد بینایی در افراد با این روش، تقریبا شبیه به تماشای تلویزیون سیاه و سفید است.     برچسب ها: دانشمند ، مجارستانی ، درمان ، نابینایی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: دانشمند مجارستانی درمان نابینایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۲۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین، برای انتخاب نام نوزادان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ثبت احوال استان، علی رحمتی اظهار کرد: نام‌ها واژه‌هایی هستند که برای شناسایی، تشخیص و تمییزدادن افراد از یکدیگر به کار می‌روند و انتخاب نام یکی از دغدغه‌های اصلی والدین است که همواره قبل یا بعد از تولد طفل مورد توجه آنان قرار می‌گیرد.

وی افزود:در واقع نام و نام‌گزینی پدیده‌ای فرهنگی است، به عبارت دیگر علاوه‌بر رویه‌های اداری تابع اقتضائات عموماً پیچیده فرهنگی است تا جایی‌که در دهه اخیر با پدیده افزایش فراوانی نام‌های نوپدید مواجه بودیم.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: به استناد ماده ۲۰ قانون ثبت احوال، انتخاب نام با اعلام کننده است، برای نام‌گذاری یک نام ساده یا مرکب که عرفاً یک نام محسوب می‌شود، انتخاب خواهد شد، با توجه به اینکه ارائه خدمات در سازمان ثبت احوال به سمت ارائه خدمات تمام الکترونیک پیش می‌رود، مشاوره تخصصی نام نیز در قالب سامانه جامع هوشمند با عنوان «سامانه تعاملی نام» به صورت ویژه در سامانه متمرکز ارائه خدمات ثبت احوال (سهیم) انجام می‌شود.

وی یادآور شد: این سامانه مرجع خدمات مشاوره برای نام‌گذاری کودکان در زمینه‌های مختلف و همچنین ارائه خدمات ویژه برای انتخاب نام‌های اصیل، زیبا با توجه به اقتضائات ملی، قومی و محلی است و باعث خواهد شد ترویج نام‌های جدید جذاب، زیبا و نوآورانه متناسب با فرهنگ اسلامی-ایرانی صورت گیرد.

رحمتی تصریح کرد: والدین می‌توانند در بستر اینترنت و با گوشی تلفن همراه با مراجعه به نشانی sahim.sabteahval.ir و بخش سامانه تعاملی نام از خدمات آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 749582

دیگر خبرها

  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • سفر به دبی با عوارض خروج از کشور رایگان
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست