Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ اسماعیل تنها روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: با وجود افزایش تردد، حضور و گشت زنی مداوم ماموران پلیس راه در جاده های هرمزگان و به ویژه نقاط پرخطر و همچنین همکاری رانندگان موجب شده میزان کل تصادفات در مدت یاد شده، هفت درصد کمتر شود.

وی ادامه داد: تحلیل کارشناسی وضعیت تصادفات در دستور کار همیشگی پلیس راه استان است و آخرین تحلیل انجام شده نشان می دهد حدود ۶۴درصد تصادفات استان در محدوده ۳۰کیلومتری شهرها روی می دهد که لازم است در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ تنها اضافه کرد:خستگی راننده در آستانه ورود به شهرها، تقاطع ها و دوربرگردان های زیاد در این محدوده و تداخل رفت و آمد موتورسیکلت و عابر پیاده به دلیل تراکم مغازه ها و مراکز کارگاهی و صنعتی، از جمله دلایل افزایش تصادفات در ۳۰کیلومتری ورودی شهرهاست.

به گفته این مسئول انتظامی، ایمن‌سازی جاده، زیباسازی حاشیه ورودی شهرها، نصب علائم هشداردهنده، استفاده از ابزارهای کاهش سرعت، رعایت حریم جاده در ساخت و سازها و در نظر گرفتن ملاحظات ترافیکی در صدور مجوزهای کسب و کار  و از همه مهمتر دقت و هوشیاری رانندگان و استراحت کافی در طول مسیر می تواند خسارت ها و تلفات ناشی از تصادف در ورودی شهرها را کمتر کند.

سرهنگ تنها یادآور شد: از نظر زمانی نیز ۴۰درصد تصادفات جاده های برون شهری هرمزگان بین ساعت هشت شب تا ۱۲شب رخ می دهد و خودروهای سواری با ۵۰درصد بیشترین سهم را در تصادفات دارند.

جانشین فرماندهی پلیس راه هرمزگان خاطرنشان شد:در ۳۳درصد تصادفات یکی از وسایل نقلیه، موتورسیکلت است و از نظر موقعیت جغرافیایی نیز ۶۵درصد تصادفات در جاده های  اصلی و ۳۵درصد در جاده های فرعی است و در نیمه اول شهریور، بیشتر تصادفات در مسیرهای رفت و برگشت جاده بندرعباس-سیرجان بوده است.

وی از حد فاصل دانشگاه هرمزگان تا ایست و بازرسی چغازردی در جاده بندرعباس –میناب به عنوان یکی دیگر از مسیرهای پرتصادف استان نام برد.

سرهنگ تنها با اشاره به بازگشایی مدارس و واقع شدن تعدادی از مدرسه های استان در روستاها و سکونتگاه های حاشیه جاده ها اظهار داشت: پلیس راه آماده است با همکاری فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها، برنامه های آموزشی را در بسترهای مناسب با شرایط شیوع کرونا، برای دانش آموزان و سایر اقشار مردم اجرا کند.

قابل ذکر است جمع‌بندی رصد روزانه اخبار تصادفات توسط ایرنا نشان می دهد در نیمه اول شهریور امسال ۱۲نفر در تصادفات جاده ای هرمزگان جان باخته اند.

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا اختصاصی ایرنا هرمزگان تصادفات جاده ای بندرعباس علت تصادف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا اختصاصی ایرنا هرمزگان تصادفات جاده ای بندرعباس علت تصادف پلیس راهور ناجا اختصاصی ایرنا هرمزگان تصادفات جاده ای بندرعباس علت تصادف پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۲۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ میناخانی گفت: استفاده از موتورسیکلت به دلیل مزیت به ویژه سهولت دسترسی آن بیش از پیش است و کارخانه‌های تولیدکننده موتورسیکلت نیز موتورسیکلت‌های متنوعی را تولید می‌کنند که در مقایسه با خودرو قیمت پایین‌تری دارد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان بابیان اینکه در بررسی پرونده‌های پزشکی قانونی نیز صدمات وارده به سر در فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت بیش از گذشته است، افزود: باید برنامه‌های پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه جمعیت راکبان در روستا‌ها بیشتر است و به همین دلیل فرهنگ‌سازی برای گروه‌های هدف انجام می‌شود، ادامه داد: کلاه ایمنی در حدود ۷۵ درصد از صدمات سنگین در تصادفات پیشگیری می‌کند و امیدواریم شاهد رعایت نکات ایمنی از سوی کاربران جاده‌ای باشیم.

سرهنگ میناخانی با اشاره به اینکه طی سال گذشته چهار درصد از مجموع تصادفات کل استان در جاده‌ها مربوط به موتوسواران بود که اغلب این تصادفات نسبت به داخل شهر به فوت راکبان منجر شد، گفت: یکی از وسائلی که در کاهش صدمات هنگام تصادفات نقش اساسی دارد، استفاده از کلاه ایمنی است.

دیگر خبرها

  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند