Web Analytics Made Easy - Statcounter

غفور قاسمپور، فرماندار کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص مرحله دوم انتخابات که روز جمعه ۲۱ شهریور در البرز برگزار میشود؛ با قیاس مرحله اول و دوم انتخابات، گفت: با توجه به تعدد کاندیداها در مرحله اول، انتخابات مرحله دوم با آرامش بیشتری نسبت به مرحله اول برگزار می شود. اما  دو قطبی شدن فضای جامعه به دلیل وجود دو کاندیدا در استان، مرحله دوم را نسبت به دور قبل حساس تر کرده است و اقدامات انجام شده از جمله  تعداد شعب، محل اخذ رای گیری در کرج، فردیس و اشتهارد تغییری نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انتخابات توسط مردم برگزار می شود، افزود: حدود ۱۵ هزار نفر نماینده فرماندار، کاربران، بازرسان، نیروی انتظامی و عوامل اجرایی  از بین مردم، با حکم فرمانداردر سراسر کشور،  انتخابات را برگزار می کنند.  

نماینده عالی دولت  در شهرستان کرج با اشاره به وجود ۹۰۸ شعبه اخذ رای همچون مرحله اول انتخابات در مجموع شهرهای  کرج فردیس و اشتهارد، گفت: در مرحله دوم انتخابات  ۷۰۴ شعبه اخذ رای در کرج و آسارا،  ۱۵۶ شعبه در مجموع شهرستان فردیس و شهر مشکین دشت، و ۴۸ شعبه  در اشتهارد و پلنگ آباد پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در شرط ورود کاندیداها  به مجلس در مرحله اول انتخابات طبق قانون کسب  ۲۰ درصد از مجموع آرای صحیح بوده است، یادآور شد: در مرحله دوم انتخابات کسب بیشترین رای شرط پیروزی کاندیدا در انتخابات است که حتی یک رای هم می‌تواند در سرنوشت انتخابات تاثیرگذار باشد.  

قاسمپور در خصوص گله مندی عوامل اجرایی مرحله نخست انتخابات برای عدم دریافت دستمزد، گفت: دستمزد عوامل انتخابات در حوزه معتمدین شعب، کاربران آی تی و نمایندگان فرماندار از سوی وزارت کشور پرداخت می‌شود که به طور تمام و کمال پرداخت شده و اگر موردی از عدم پرداخت وجود دارد، با پیگیری از طریق فرمانداری، حتما پرداخت می‌شود. اما هیأت مرکزی بازرسان در شهرستان، استان، و کشور به صورت مستقل مدیریت می‌شود که دستمزد یک سوم  بازرسان پرداخت شده و باید از طریق هیأت مربوطه پیگیری شود. 

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات بر اساس دستورالعمل بهداشتی انجام می شود، افزود: طبق دستورالعمل بهداشتی که با تایید ستاد ملی کرونا در خصوص قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات به فرمانداری واصل شد؛ تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت شده است و ناظران دانشگاه علوم پزشکی بر اجرای صحیح آن نظارت دارند.

فرماندار کرج پایان مهلت تبلیغات قانونی انتخابات را ۸ صبح  فردا پنجشنبه ۲۱ شهریور اعلام و بیان کرد:  بر اساس دستورالعمل فوق، بیشترین تمرکز در حوزه تبلیغات انتخاباتی، بر فضای مجازی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما متمرکز بوده  که طبق برنامه اجرا شد. 

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای دستورالعمل بهداشتی به همه شهرداران در سطح شهرستان های استان  ابلاغ شد تا محل برگزاری انتخابات را ضد عفونی کنند؛ افزود:  نحوه چینش عوامل اجرایی در این دستورالعمل مشخص و به افراد ابلاغ شده و  برای عوامل اجرایی ماسک و موادضدعفونی تهیه شده است. در این دوره  اثر انگشت نیز طبق قانون حذف شده که بر این اساس از مردم تقاضا داریم از خودکار شخصی استفاده  و قبل وپس از رای گیری به شستشوی دست ها اقدام کنند.

قاسمپور تصریح کرد: تمامی موارد قانونی در پروتکل بهداشتی ابلاغی رعایت شده وآماده برگزاری انتخابات هستیم. تعدادی ماسک نیز تهیه شده که به رای دهندگان بدون ماسک داده می شود.  

وی با بیان اینکه خوشبختانه تا این لحظه از سوی هیچ یک از کاندیداها، اقدام تخریبی یا توهین آمیز در فضای مجازی صورت نگرفته است، گفت: با توجه به تغییر  شیوه نامه تبلیغات و تمرک فعالیت‌ها در فضای مجازی و مطبوعات، فضای تبلیغاتی مجازی رصد شد و بررسی‌ها نشان داد که فعالیت‌های تخریبی از سوی هواداران یا افراد ناشناس که از خارج از کشور برای ایجاد خلل در روند انتخابات خط می‌گیرند؛ انجام شده که در این راستا به همه تخریبگران هشدار می دهم هر اقدام تخریبگرانه ای توسط دستگاه‌های انتظامی قضایی و امنیتی استان تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

فرماندار کرج زمان قانونی انتخابات را از ساعت ۸ صبح تا۱۸ عصرجمعه ۲۱ شهریورماه اعلام کرد و افزود:با توجه به دستورالعمل بهداشتی  مهلت انتخابات تمدید نمی شود؛ اما این امر در اختیار وزیر کشور است که می تواند بر اساس شرایط انتخابات در استان های کشور زمان انتخابات را تمدید کند.  

وی افزود: در صورت پایان رای گیری در ساعت ۱۸ روز جمعه، تلاش می کنیم تجمیع  آراء را تا ساعت ۲۴ جمعه شب انجام و نتیجه انتخابات را تا ساعت ۹ صبح روز شنبه به صورت عمومی  اعلام کنیم. 

فرماندار کرج در پایان ازمردم خواست تا  با حضور حداکثری خود در انتخابات برگ زرینی دیگر در  تاریخ نظام جمهوری اسلامی  ثبت کنند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار کرج دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دستورالعمل بهداشتی برگزاری انتخابات دوم انتخابات فرماندار کرج عوامل اجرایی مرحله دوم مرحله اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک می کنند

بهروز زلالی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز تنها حوزه باقیمانده در مرحله دوم است که انتخابات آن جمعه آینده در بیش از ۲۷۰ شعبه تعریف شده در شمال استان اردبیل برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ستاد انتخابات استان اردبیل بر این است تا این انتخابات در نهایت آرامش و امنیت و با مشارکت بالای مردم شهرهای پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز و بخش جعفرآباد برگزار شود.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل بیان کرد: در تک حوزه انتخابیه استان اردبیل انتخابات الکترونیکی نخواهد بود و قرار است به شکل نیمه الکترونیکی و با احراز هویت و آنلاین از طریق پنج سند هویتی این کار انجام شود.

زلالی گفت: براساس قانون انتخابات افرادی حق رای دارند که در مرحله اول انتخابات در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز رای داده باشند و یا در مرحله اول رای نداده باشند.

وی افزود: افرادی که در سایر حوزه های انتخابیه رای داده اند امکان حضور در این مرحله را نخواهند داشت و عوامل اجرایی از رای دادن چنین افرادی طبق قانون جلوگیری خواهند کرد.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل به آغاز تبلیغات کاندیداها از روز گذشته اشاره و تصریح کرد: فرآیند تبلیغات تا ساع ۸ صبح بیستم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و ما با دعوت از کاندیداها از آنها خواسته ایم تا به طرفداران خود متذکر شوند که مواد قانونی ۸۰ و ۸۲ قانون انتخابات را به دقت رعایت کنند.

زلالی ادامه داد: هرگونه تخریب، تهدی، تطمیع و یا فعالیت های خلاف مقررات قانونی ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی اظهار کرد: به هیچ وجه مجموعه های نظارتی و بازرسی اجازه وقوع تخلفات را نخواهند داد و امیدواریم کاندیدا و طرفداران آنها با رعایت قانون و حفظ آرامش و امنیت به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل خاطرنشان کرد: هر دو کاندیدای راه یافته به مرحله دوم قول داده اند تا با همراهی هواداران در نهایت اخلاقمداری تبلیغات خود را در فضای حقیقی و مجازی انجام داده و کوچکترین تخلفی را مرتبکب نشوند.

زلالی گفت: پخش مناظره تلویزیونی هر دو کاندیدا از روز دوشنبه به همراه برنامه های تبلیغی آنها از صداوسیما آغاز خواهد شد و شبکه سبلان ظرفیت خوبی را ایجاد کرده تا تبلیغات مناسب برای آشنایی بیشتر مردم شمال استان انجام شود.

وی افزود: روز جمعه رای گیری در ۲۷۰ شعبه در هر سه شهرستان آغاز خواهد شد و امیدواریم ۲۲ اردیبهشت تکلیف هفتمین نماینده استان در مجلس مشخص شده تا هفتم خرداد ماه شاهد شروع مجلس دوازدهم باشیم.

کد خبر 6095548

دیگر خبرها

  • مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله قبلی مهم است/ قدردان تلاش رسانه‌های استان هستیم
  • ۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک می کنند
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • اسامی کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس تهران
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار