Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «علی طالبی» در نشست آموزشی فرمانداران و بخشداران و اعضای هیئت‌های بازرسی دوره دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در این مرحله از انتخابات با توجه به شرایط موجود در تلاشیم با رعایت دقیق قانون و دستورالعمل‌های ابلاغی سلامت تک تک رای دهندگان، نامزد‌ها و طرفدارن‌شان و همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات را با توجه به شیوع بیماری کرونا حفظ کنیم؛ همچنین بتوانیم سلامت کامل انتخابات و صیانت از حقوق تمام بازیگران و ذی‌نفعان اعم از شهروندان، نامزدها، طرفدارن ایشان و جریانات سیاسی را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور خطاب به بازرسین حوزه‌های انتخابیه گفت: انتظار داریم در تبلیغات بر رعایت مهلت قانونی و نحوه تبلیغات و دستورالعمل‌ها ابلاغی از سوی ستاد انتخابات کشور نظارت کامل داشته باشند و بلافاصله هر گونه تخلف از سوی نامزد‌ها و یا دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی را به هیات مرکزی بازرسی انتخابات گزارش کنند. بازرسین برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف، اقدامات نامزدها، دستگاه‌های اجرایی و کارکنان آن‌ها را رصد کنند.

رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات همچنین از نامزد‌های انتخابات خواست تا مراقب سلامتی ملت که همیشه در تمام عرصه‌های نظام حضور دارند، باشند و شرایط را به گونه‌ای مهیا کنند تا دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا که توسط ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ستاد انتخابات کشور ابلاغ شده است، به‌ویژه تا پایان زمان تبلیغات انتخابات رعایت کنند.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر بی طرفی دستگاه‌های اجرایی در قبال نامزد‌ها افزود: به دستگاه‌ها و افرادی که مجاز به حضور در کنار نامزد‌ها نیستند، تاکید می‌شود از قرار دادن امکانات دولتی یا ظرفیتی که به نحوی از بودجه عمومی تامین شده است در اختیار کاندیدای خاص اکیدا خودداری کنند. البته صدا و سیمای محلی (استانی) حسب ابلاغ ستاد انتخابات کشور و برای حفظ سلامت هموطنان با برنامه ریزی و ایجاد شرایط یکسان برای هر کاندیدا در هر حوزه، مجاز به معرفی برنامه‌ها و تبلیغات کاندیدا‌ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه بازرسان هر حوزه مکلف به گزارش تخلفات در اسرع وقت هستند، گفت: انتخاب بازرسان بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فقط از اختیارات وزارت کشور است که هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور متولی آن است و هیچ دستگاه یا نهاد دیگری حق چنین کاری را ندارد.

طالبی خاطرنشان کرد: شرایط و ضوابط نحوه بازرسی و نظارت بر انتخابات در قبل، حین و بعد از انتخابات، همان شیوه‌نامه‌ای است که در انتخابات دوم اسفند ماه به استان‌ها و اعضای هیئت‌های بازرسی انتخابات در استان‌ها ابلاغ شده است.

دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ شهریور در ۹ استان و ۱۱ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس ویروس کرونا بازرسی انتخابات دستورالعمل ها انتخابات کشور دستگاه ها نامزد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغ نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس

سید عباس جوهری رئیس ستاد انتخابات استان تهران از آغاز تبلیغات نامزد‌های برای دور دوم انتخابات در دو حوزه انتخابیه تهران و ورامین خبر داد و اظهار کرد: تبلیغات داوطلبان از صفر بامداد پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه شروع شده و  به مدت یک هفته تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، 

جوهری گفت: در مدت زمان تعیین شده بر اساس قانون، داوطلبان می‌توانند نسبت به تبلیغات در فضای مجازی و سطح شهر اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از فضای مهیا شده توسط رسانه ملی برای اطلاع رسانی به شهروندان تشکر کرد و افزود: مناظرات نامزد‌ها در حوزه انتخابیه تهران و ورامین ضبط شده و از امروز پخش خواهد شد.

وی بیان کرد: با قرعه کشی‌های صورت گرفته هم در رادیو و هم در مجموعه شبکه تهران پخش مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتی را خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • اظهارات جدید سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره مرحله دوم انتخابات مجلس/ چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • ۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک می کنند
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی دور دوم در آبادان
  • آغاز زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران
  • آغاز تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس از بامداد امروز
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد + جزئیات
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • آغاز تبلیغ نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس