Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به تخفیف تبلیعات شرکت‌های دانش بنیان در صدا و سیما گفت: تبلیع داروهای گیاهی دارای مجوز در راستای توسعه بازار و ثمر بخش است.

به گزارش ایسنا، محمد عصاره در نشست شورای راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی با بیان اینکه تبلیغ داروهای گیاهی که بر اساس روش‌های علمی تهیه شده‌اند و از مجوزهای لازم برخوردار هستند، بسیار ثمربخش و در راستای توسعه بازار این محصولات است، افزود: اما تبلیغات سوء برخی اقلام مشکوک و منتسب به طب سنتی و صنعت داروهای گیاهی در شبکه‌های ماهواره‌ای معاند و حتی در داخل کشور، می‌تواند به این صنعت آسیب وارد کند و سطح اعتماد عمومی به محصولات تولید شده در زیست‌بوم نوآوری گیاهان دارویی را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عصاره با اشاره به تخفیف محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در صداوسیما، اظهار کرد: برنامه‌ای مدون در حال تدوین است که جامعه پزشکی هر چه بیشتر با محصولات جدید تولید شده در صنعت گیاهان دارویی، آشنا شوند. این آشنایی می‌تواند باعث شود که درصد استفاده بیماران از این داروها آفزایش یابد و نسخه‌های پزشکی بیشتری بر اساس داروهای گیاهی نوشته شود.

به گفته وی، تکمیل زنجیره تولید، یکی دیگر از محورهای مهم فعالیت در ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است. کارخانجات تولید گیاهان دارویی برای تولید محصول به مواد موثره موجود در گیاهان دارویی و گرانول و فراورده نیاز دارند و محصول خام گیاه دارویی را کمتر مورد استفاده قرار می‌دهند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی خاطر نشان کرد: این مساله ضرورت تکمیل زنجیره تولید را در صنایع پایین دستی گوشزد می‌کند. باید مراکز تولیدی در حد واسط مزارع تولید گیاهان دارویی و شرکت‌های بزرگ صنعتی ایجاد شود تا وظیفه تولید مواد اولیه را بر عهده گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گياهان دارويي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی گیاهان دارویی داروهای گیاهی طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۲۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این نمایشگاه بر روی ارائه به‌روزترین فناوری‌ها، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های برجسته حوزه  سلامت متمرکز خواهد بود، به طوریکه متخصصان و فعالین حوزه سلامت و پزشکی از سراسر جهان ، برای تبلیغات و معرفی محصولات، تبادل تجربیات و بهره گیری از فرصت‌ها در سرمایه گذاری، تولید و گسترش کسب و کار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.   غرفه داران و مخاطبین این نمایشگاه از حوزه‌های تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، تولید کنندگان دارویی، تجهیزات و خدمات زیبایی، تجهیزات تشخیص و درمان بیماری‌ها، تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات توانبخشی هستند.   شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی حضور در این غرفه (پاویون) تا روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند در سامانه کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری به نشانی https://tesc.ir/service/۸/۱ ثبت‌نام کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۳۵۵۲۴۲۴۱۳ تماس بگیرند.   سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی پزشکی و داروسازی ویتنام ، از ۹ تا ۱۲ می (مطابق با ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در محل کاخ فرهنگی «ویت خو» در شهر «هانوی» پایتخت ویتنام برگزار خواهد شد.  

دیگر خبرها

  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین