Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس گفت: سازمان بازرسی در صورت تخطی مجموعه‌ها یا مسئولان دولتی در بازار بورس با آنها برخورد کند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، احسان ارکانی درباره عملکرد سازمان بازرسی کل کشور گفت: با وجود تمام سازوکارهای نظارتی در کشور متاسفانه شاهد وضعیت ضعیف و غیرقابل قبولی در بحث نظارت هستیم که انتقاد مردم و حتی مسئولان را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه برگزاری دادگاه‌های متعدد اقتصادی در حال حاضر بیانگر کارنامه ضعیف نظارتی سازمان های مسئول در گذشته بوده است، افزود: بروز پدیده حقوق‌های نجومی یا توسعه موسسات غیرمجاز مالی در کشور با توجه به وجود سازمان بازرسی در تمام استان‌ها جای سوال داشت.
رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی بیان کرد: در استان خراسان رضوی حدود 5 سال تا یک دهه مردم مشغول سپرده‌گذاری در موسسات مالی و اعتباری مختلف و خرید سهام پدیده شاندیز بودند، در حالی که بعدا مشخص شد تمام این موسسات فعالیت غیرمجاز داشته‌اند، به دلیل سهل‌انگاری و اهمال‌کاری مجموعه‌های نظارتی بویژه سازمان بازرسی کل کشور و سازمان بازرسی این استان میلیاردها تومان سرمایه مردم از اقشار متوسط جامعه از بین رفت.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: سازمان بازرسی به عنوان اصلی‌ترین نهاد نظارتی در کشور نتوانسته بخوبی وظیفه خود را انجام دهد، بنابراین امروز باید برای جلوگیری از وقوع و تکرار چنین اتفاقات مشابهی مسئولیت خود را بدرستی انجام دهد.
وی با بیان اینکه مردم امروز در حوزه بازار بورس نگران سرمایه‌های خود هستند تا بار دیگر داستان مشابه موسسات مالی و اعتباری پیش نیاید، ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور باید قبل از بروز چنین اتفاقاتی به این موضوع ورود کرده و با نظارت جدی در صورت تخطی برخی از مجموعه‌ها یا مسئولان دولتی در بازار سرمایه و بورس با آنها برخورد کند.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه تاکید کرد: رئیس سازمان بازرسی کل کشور همان رئیس سازمان بازرسی استان خراسان رضوی در زمان گسترش موسسات غیرمجاز مالی است و مجلس در حال حاضر با مشاهده هرگونه تخطی یا کوتاهی از ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهد کرد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان بازرسی کل کشور مجموعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!

به دلیل خرابی مهر هیات رسیدگی به موسسات و‌مراکز فرهنگی، از حدود ده روز گذشته موسسات برای صدور و تمدید مجوز با مشکلات عدیده مواجه شده اند.   به گزارش عصر خبر؛ طبق قانون موسسات و مراکز فرهنگی هرگونه تغییرات ‌و‌ تصمیمات موسسات و مراکز فرهنگی باید به مهر وزارت ارشاد  ممهور باشد و سپس برای ثبت به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود.    جهت اطلاع وزارت ارشاد: ساخت مهر زیر دوساعت  سفارش آنلاین

  فرآیند ساخت مهر که کمتر از یک ساعت طول می‌شود بیش از ده روز است که در وزارت ارشاد طول کشیده است.     کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس