Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی بیشتر مردم شهرستان‌های استان بوشهر از منابع پارس جنوبی گفت: در این راستا اقدامات خوبی شده که باید مستمر شود و افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، بابک دین‌پرست صبح امروز در نشست بررسی توسعه اقتصادی شهرستان‌های همجوار پارس جنوبی با تاکید بر نقش مهم این منطقه صنعتی در تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری اظهار داشت: منطقه پارس جنوبی یکی از مناطق مهم، استراتژیک و با اهمیت ایران اسلامی است که تولیدات و منابع آن نقش مهمی در توسعه کشور و رشد صنایع مختلف دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پارس جنوبی را محور اصلی مقاومت در برابر تحریم‌های ظالمانه اقتصادی دشمنان به ویژه آمریکا دانست و تصریح کرد: پارس جنوبی در ابعاد اقتصادی، تولیدی، صادراتی و اشتغال‌زایی نقش مهم و تعیین کننده‌ای دارد و متخصصان ایران اسلامی در بومی سازی بسیاری از فناوری‌ها به موفقیت‌های مهمی دست یافته‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با تاکید بر نقش مهم  وزارتخانه‌های نفت و کشور در عرصه اقتصاد و امنیت خاطرنشان کرد: این 2 وزارتخانه نقش مهم و کلیدی در اقتصاد و امنیت کشور دارند که درمنطقه ویژه پارس جنوبی هماهنگی خوبی  بین آنان در جریان است.

دین پرست، افزایش و نگهداشت تولید و  اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: باید در شرایط کنونی تولید و اشتغال در منطقه پارس جنوبی مورد توجه جدی قرار گیرد و در کنار آن مقابله با بیماری  و ویروس کرونا نباید مغفول واقع شود.

وی از رونمایی سند آمایش سرزمینی خبر داد و تصریح کرد: با ارائه این سند موضوع عدم توازن و تعادل منطقه‌ای استان بوشهر مرتفع خواهد شد.

بوشهر| 16 پالایشگاه گاز و مجتمع‌های پتروشیمی در پارس جنوبی راه‌اندازی شد بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از سکوهای 13A و 13C در پارس جنوبی / برداشت گاز ایران روزانه 28 میلیون متر مکعب ‌افزایش یافت سکوی 13A پارس‌جنوبی در خلیج فارس نصب شد+تصاویر

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان بوشهر گفت: در 3 سال گذشته نرخ بیکاری در استان بوشهر کاهش یافته این امر نشان دهنده اشتغال‌زایی مناسب در منطقه پارس جنوبی است.

دین‌پرست به اجرای طرح طبقه بندی و به‌روزرسانی حقوق کارکنان در مجتمع گاز پارس جنوبی پرداخت و با بیان اینکه "این مهم گامی بسیار موثر در مسیر همسان سازی و بهره‌مندی نیروی انسانی از امکانات و تسهیلات است" گفت: در این راستا مجتمع گاز پارس جنوبی اقدامات بسیار شایسته‌ای را انجام داده است.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی مردم شهرستان‌های استان بوشهر همجوار پارس جنوبی از منابع آن خاطرنشان کرد: در این راستا اقدامات خوبی شده که باید مستمر و افزایش یابد.

ایرج خرم‌دل مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس ‌جنوبی هم  با تاکید بر نقش مهم این منطقه در عرصه، اقتصاد، تولید و اشتغال خاطر نشان کرد: اکنون بیش از 70 درصد گاز مصرفی کشور از منطقه پارس جنوبی تامین می‌شود که با وارد مدار شدن فازهای جدید پالایشگاهی، این سهم افزایش می‌یابد.

خرم‌دل به نقش مهم اشتغال‌زایی منطقه پارس جنوبی پرداخت و تصریح کرد: بیش از 90 هزار نفر در بخش‌های مختلف پارس جنوبی اشتغال دارند که نقش مهم پارس جنوبی در این حوزه را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر نقش مهم پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی  در منطقه پارس جنوبی در اقتصاد کشور افزود: این حجم  تولید، اشتغال، صادرات، فعالیت  و  تامین ارز مورد نیاز کشور از طریق صنایع مختلف در منطقه پارس جنوبی و پتروشیمی‌ها در سایه تامین امنیت مناسب این منطقه استراتژیک رخ داده است.

انتهای پیام/190

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس منطقه پارس جنوبی تاکید بر نقش مهم پارس جنوبی استان بوشهر اشتغال زایی وزیر کشور بهره مندی منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول

داوود سوخته سرایی گفت: با تلاش همکاران معاونت بهره برداری و توسعه آب ستاد و امور آب و فاضلاب این شهرستان چاه جایگزین شماره ۳ با حضور فرماندار شهرستان علی آباد، بخشدار کمالان و جمعی از مدیران شهرستان به بهره برداری رسید.

او افزود: با بهره برداری از این چاه، مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی کبودوال آبگیری و آب شرب ذخیره شده به مرکز و نقاط انتهایی شهر منتقل شد و مشکل افت فشار شبکه و کمبود آب شرب در فصل گرما به حداقل ممکن خواهد رسید.

سرپرست امور آب و فاضلاب علی آباد کتول ادامه داد: با بهره برداری از چاه فوق ۱۵ لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب شرب این شهرستان اضافه شد و جمعیتی بالغ بر ۶۰۰۰ نفر از این چاه بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بهره مندی از گلستان های گل محمدی برای جذب گردشگر
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی