Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا تقی پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه 19 شهریور) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در حاکمیت فضای سایبری کشور مثل حاکمیت داد‌ه‌ها، اطلاعات، فضای الکترومغناطیسی و... خلاءهای جدی داریم.

وی تأکید کرد: مجلس یازدهم وظیفه دارد با توجه به آثار چشمگیر فضای مجازی در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی لزوم بهره گیری حداکثری از فرصت‌های ناشی از آن در جهت پیشرفت همه جانبه کشور و ارائه خدمات گسترده و مفید به اقشار گوناگون مردم، گسترش و عمق بخشی به اقتصاد دیجیتال دانش بنیان و برنامه ریزی همه جانبه برای بهبود شرایط کسب و کار مرتبط با فناوری‌های مجازی و بهره گیری از فرصت‌های این فضا به سرعت قوانین لازم را در این حوزه تدوین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: با ناکارآمدی دولت در عرصه‌های مختلف دچار رنج و مشقت مردم در همه ابعاد زندگی هستیم.

وی با بیان این که رشد فزاینده شاخص‌های بورس در بازار سرمایه، اقتصاد ملی را با رکود تورمی و بی ثباتی در بازار کالا و ارز مواجه کرده است، گفت: دولت با طرح مسائل انحرافی مثل پیش فروش نفت بدون مجوز قانونی به مثابه رقیبی برای سهام زمینه‌های کاهش قیمت سهام را به وجود آوردند و ما امروز شاهد این هستیم که رنج دیگری به رنج‌های مردم اضافه شده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: فضای مجازی بازار کالا تورم مجلس شورای اسلامی تقی پور بازار کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۳۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه یکسری فاکتورهای مثبت و منفی در بازار سرمایه وجود دارد که در میزان سرمایه گذاری مردم نقش دارد، یادآور شد: احتمالا در روزهای آینده شاهد رشد آرام سهام در بورس هستیم اما جنس این رشد از نوع رشد در سال ۹۹ نیست.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر فعالیت بازار سرمایه با فراز و نشیب همراه است و رشد آن روزی مثبت و روز دیگر منفی است، پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با ایسنا درباره اثر برخی اخبار همچون اصلاحی برخی مواد قانون مالیات بر عایدی سرمایه معتقد است، نه تنها بورس بلکه بازارهای دیگر از جمله ارز، سکه و طلا هم بعد از اعلام تصویب این مصوبه واکنش قابل توجهی نداشتند.
وی با اشاره به اینکه مالیات بر عایدی سرمایه  موضوع جدید و مربوط به امروز نیست، افزود: این موضوع در دوره قبل مجلس شورای اسلامی برای اولین بار مطرح شد و اکنون هم به طور کامل تصویب نشده و تصویب نهایی آن مدت زمان طولانی طول می کشد. 
 این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: سال گذشته هم پس از اعلام مصوبه مواد خام پتروشیمی، شاهد ریزش سود سهام در بورس بودیم، اما این مصوبه به تنهایی عامل ریزش سود نبود، عهدی که دولت بسته بود و زیر عهدش زد باعث شد، اعتماد سرمایه گذار از بین برود.
به گفته الیاس کردی، چنین اخباری هم آسیب می زند و هم تبعاتی دارد که آن تبعات آسیب زا هستند.
وی با اشاره به اینکه یکسری فاکتورهای مثبت و منفی در بازار سرمایه وجود دارد که در میزان سرمایه گذاری مردم نقش دارد، یادآور شد: افزایش روند کلی نرخ دلار، بالا بودن نرخ بهره که آسیب زا بوده و انتشار اوراق بالای ۲۰ درصد بوده در کنار قوانینی که در آینده تصویب می‌شود و مشخص نیست که برای سرمایه گذار مثبت است یا منفی، از جمله فاکتورهای مختلفی است که در این عرصه وجود دارد.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با این شرایط در روزهای آینده شاهد رشد آرام سهام در بورس هستیم، اما جنس این رشد از نوع رشد در سال ۹۹ نیست، اضافه کرد: با وجود فاکتورهای اعلام شده، ارزیابی ام این است که چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • مالیات بر سوداگری و سفته بازی مشمول مردم نمی شود
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی