Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت داخله/کشور افغانستان تایید می‌کند که یک انفجار در مربوطات حوزه چهارم امنیتی شهر کابل رخ داده است. دفتر امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهوری نیز گفته هدف این حمله آقای صالح بوده که جان سالم به در برده است.

طارق آرین، سخنگوی این وزارتخانه می‌گوید در نتیجه این انفجار تاکنون دو نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اکمل سمسور، سخنگوی وزارت بهداشت به بی‌بی‌سی گفت که تاکنون ۶ کشته و ۱۷ زخمی از این انفجار به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

این انفجار حوالی صبح امروز (چهارشنبه ۱۹ شهریور/سنبله) در مربوطات حوزه چهارم امنیتی شهر کابل در منطقه چهارراه سابقه تایمنی رخ داده است.

به گفته آقای آرین این انفجار زمانی رخ داده که کاروان موتر/خودروهای امرالله صالح، معاون اول جمهوری در حال عبور از این منطقه بوده است.

آقای صالح نیز پس از این انفجار با نشر یک پیام ویدئویی گفت در این رویداد چند نفر از محافظین او زخمی و پسرش نیز به گونه سطحی آسیب دیده‌ است.

در این ویدئو دیده می‌شود که دست چپ آقای صالح نیز زخم برداشته است.

وزارت داخله افغانستان گفته در حال حاضر محل رویداد مسدود و تیم بررسی نیز در منطقه حضور دارند.

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته و طالبان نیز دست داشتن در این رویداد را رد کرده است.

پس از انفجار امروز، شماری از مقام‌ها و چهره‌های سیاسی از جمله عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه و سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهوری به دیدار آقای صلح به دفتر کاری او رفته‌اند.

حمله بر آقای صالح واکنش‌های زیادی را در پی داشته است.

سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهوری حمله بر آقای صالح را "نقض صریح روند صلح" خوانده است.

آقای دانش با نشر یک اعلامیه گفته در حالی که همه منتظر آغاز گفتگوهای صلح بین دولت و گروه طالبان هستند، "حمله تروریستی بر معاون اول ریاست جمهوری نقض صریح برنامه صلح است."

او گفته "مخالفان صلح باید بدانند که عزم دولت و ملت افغانستان هم در مبازه با تروریسم و هم برای تحقق صلح، راسخ و خلل ناپذیر است."

پس از انفجار امروز، شماری از مقام‌ها و چهره‌های سیاسی به دیدار آقای صلح به دفتر کاری او رفته‌اند.

صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهوری نیز حمله به آقای صالح را محکوم و تاکید کرده که عاملین این گونه حملات "دشمنان صلح و ثبات هستند که پیوسته به خشونت‌های‌شان در برابر دولت و ملت افغانستان ادامه می‌دهند."

دولت جمهوری اسلامی افغانستان، حمله‌ی تروریستی بر کاروان موترهای امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری را به شدت تقبیح می‌کند. بدون شک، این حمله و سایر حمله‌های پسین، کار دشمنان صلح و ثبات است که پیوسته به خشونت‌های شان در برابر دولت و ملت افغانستان ادامه می‌دهند.

محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه افغانستان ضمن محکوم کردن این رویداد گفته "دشمنان وطن با اینگونه حملات مانع روند صلح شده نمی‌توانند. عزم ما برای رسیدن به صلح خلل ناپذیر است."

سال گذشته نیز دفتر "روند سبز" در کابل که ریاست آن را امرالله صالح برعهده دارد مورد حمله مهاجمان قرارگرفت.

در آن حمله دست‌کم ۲۰ نفر کشته و ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند و آقای صالح نیز به گونه سطحی زخم برداشت.

فرد یا گروهی مسئولیت آن رویداد را برعهده نگرفت.

منبع: بی بی سی

منبع: آفتاب

کلیدواژه: افغانستان حمله تروریستی امرالله صالح امرالله صالح رئیس جمهوری آقای صالح معاون اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن حمله شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌ها را به شدت محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الغد، وزارت امور خارجه اردن امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای حمله شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست به ۲ کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه اعزامی از سوی این کشور برای مردم غزه را به شدت محکوم کرد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه اردن این ۲ کاروان حامل غذا، آرد و برخی کمک‌های بشردوستانه دیگر بودند و یکی از آن‌ها عازم گذرگاه «کرم ابوسالم» و دیگری نیز برای نخستین بار عازم گذرگاه «ایریز» بود تا از طریق این گذرگاه‌ها وارد نوار غزه بشوند.

وزارت خارجه اردن شکست کابینه رژیم صهیونیستی در تامین امنیت این ۲ کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه و دادن اجازه تعرض شهرک‌نشینان به آن‌ها را نقض فاحش تعهدات قانونی این رژیم به عنوان نیروی اشغالگر و تعهدات آن برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه دانست.

همچنین «سفیان قضاه» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه اردن نیز این تعرض را دلیلی برای تکذیب تمامی ادعاهای کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه عنوان کرد و مسوولیت کامل این جنایت را متوجه مقامات این رژیم دانست.

قضاه از جامعه بین‌الملل خواست که موضعی روشن در قبال این جنایت اتخاذ کند و آن را محکوم نماید و رژیم صهیونیستی را به پذیرش تعهدات قانونی خود، تامین امنیت کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه اعزامی به نوار غزه و همچنین تامین امنیت سازمان‌های بین‌المللی که این کمک‌ها را دریافت و میان ساکنان این باریکه توزیع می‌کنند مجبور نماید.

کد خبر 6094483

دیگر خبرها

  • اردن حمله شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌ها را به شدت محکوم کرد
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • شهید جوادی را بهتر بشناسید
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه