Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در طول 2 سال گذشته وزرای جهاد کشاورزی و مسئولین دولتی در عالیترین سطح بعضا به دروغ اعلام می‌کنند که ما در گندم خودکفا هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 19 شهریور) در جلسه علنی  و در طرح سؤال ملی خود از کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در اصول سوم و 43 قانون اساسی بر لزوم خود کفایی در کشاورزی اشاره شده و تاکید شده که باید با افزایش محصولات کشاورزی، دامی و صنعتی نیازهای کشور تامین شود که این کار می‌تواند کشور را از واردات بی‌نیاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری بر لزوم خودکفایی در محصولات کشاورزی به ویژه محصول استراتژیک گندم افزود: این موضوع بسیار مهم است و مقام معظم رهبر بر آن تاکید کردند که باید دستگاه کشاورزی کشور توجه لازم را به آن داشته باشد چرا که کشاورزی یک از اساسی‌ترین محورهای توسعه‌ای و پایه‌ای در کشورمان است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) کشاورزی و مجلس را در راس امور اشاره کردند و جالب است بدانید که قبل از مجلس، کشاورزی را در راس امور دانستند لذا مجلس باید از کشاورزی و تولید گران آن حمایت کند.

خضریان گفت:‌در کشورهای توسعه یافته و سیاسی که میل به استقلال دارند، تلاش می‌کند از نظر منابع غذایی و کشاورزی اهمیت ویژه‌ای به این موضوع دهند.

وی افزود: محصولاتی با درجه اهمیت بالاتر از اهمیت بیشتری برخوردارند؛ گندم از محصولات اساسی کشاورزی ماست.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت:‌کشورهایی مانند آمریکا، روسیه، هند،چین، پاکستان، استرالیا، اوکراین، و دیگر کشورها برای تولید و صادرات گندم برنامه‌های راهبردی و منحصر به فردی دارند؛ آقایان غربگرا اگر کشور را با الگوهای آمریکایی می‌خواهید اداره کنید حداقل در اینجا از آمریکایی‌ها یاد بگیرید که حداقل کالای استراتژیک را در کشور خودمان تولید کنید و نمی‌شود که ما همه چیزمان را به غرب واگذار کنیم و تولید را در این کشور زمین‌گیر کنیم و کشاورزمان در این کشور مظلومانه در حال مشاهده این صحنه ناجوانمردانه باشد.

خضریان گفت: آقای وزیر جهاد کشاورزی، مقام معظم رهبری با چنین دیدگاهی رویکرد آینده نگرانه را در پیش گرفتند و توصیه‌های مؤکد با ابلاغ سیاست کلی به ویژه از دهه 80 به این ور خودکفایی را در دستور کار قرار دادند تا اینکه در سال 83 این هدف محقق شد ولیکن استمرار پیدا نکرد.

وی افزود:‌دلیل عدم استمرار آن مشخص نیست؛ در طول 2 سال گذشته وزرای جهاد کشاورزی و مسئولین دولتی در عالیترین سطح بعضا به دروغ اعلام می‌کنند که ما در گندم خودکفا هستیم.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: حذف ردیف خودکفایی گندم آسیب‌های زیادی به کشور زده است و چرا حتی آقای خاوازی مبنی بر اعلام این خبر خلاف که ما خودکفا شده‌ایم زمینه آن را فراهم کردند که هم ناظرین در مجلس و هم مردم و دولت و همه ارگان‌ها نظارت این وضعیت ورشکستگی کشور را دچار بحران‌ها خواهد کرد.

 

ادامه دارد...

منبع: دانا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، مسائل و مشکلات فعالان و تولید کنندگان حوزه دام و طیور مهاباد با حضور مسئولان استانی بررسی شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه از هماهنگی برای صادرات مرغ در استان گفت و افزود: استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های تولید کننده گوشت مرغ هست که رتبه هشتم کشوری را دارد.

 بستانچی با بیان اینکه برای جلوگیری از خسارت به مرغدارها در برابر تولید مازاد، تشکل‌ها باید پای کار بیایند تا صادرات مستقیم صورت گیرد، اضافه کرد: هم اکنون سهم کل کشوراز تولید مرغ ۷ هزار تن است که ۵ هزارتن آن برای اتحادیه مرغداران و ۲۰۰۰ تن هم مربوط به زنجیره‌هاست.

شریفی مدیر تولید زنجیره یکپارچه  تولید مرغ هم می گوید: مقرر شده امسال تولید گوشت مرغ را  به ۱۵ هزار تن در سال برسانیم و ۲۵۰۰ تن افزایش تولید داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد هم با اشاره به اینکه در شهرستان مهاباد حدود ۳۳۰ هزار راس دام سبک و۲۱ هزار راس دام سنگین جود دارد افزود: از این میزان سالانه حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز و بیش از ۱۶ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

حقگوی گفت: در شهرستان مهاباد ۷۴ واحد دامداری فعال است که در مجموع بیش از ۳۷ هزار تن محصولات دامی شامل گوشت سفید، گوشت قرمز، عسل، شیر و فرآورده‌های دامی در در آن تولید می‌شود.

بهسازی و نوسازی جایگاه‌های دام روستایی،تامین نهادهای دام و طیور و  جوجه و افزایش پوشش  بیمه ای  واحدهای تولیدی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان