Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر مستعفی وزارت راه و شهر‌‌سازی دولت یازدهم و دوازدهم که تلاش می‌کند از عرصه رسانه‌ای کنار گذاشته نشود و مدعی ریاست جمهوری شده است، هراز‌گاهی با یادداشت‌نگاری بر اساس تخیلات خود در برخی از جریانات رسانه‌ای همسو تلاش می‌کند تا خود را مطرح کند؛ البته همین تکرار مداوم نام او نزد افکارعمومی چیزی جز یاد‌آوری حجم عظیم ناکارآمدی‌های وزارت مسکن در دوران مسوولیتش و تاثیر تصمیمات غلط او در بازار مسکن را به همراه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، وزیر پیشین مسکن و شهر‌‌سازی و سپس راه و شهر‌‌سازی که در دو دوره مختلف در اوایل دهه 70 و دهه 90 سکاندار یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور بوده این روزها بیشتر از آنکه پاسخگوی اقدامات اشتباه و تصمیم‌گیری‌های غلط خود باشد درباره مواردی صحبت می‌کند که البته همراه با انواع آمار خلاف واقع است.

آخوندی چند روز قبل در روزنامه شرق یادداشتی نوشت و با اشاره به اینکه در روزهای آغازین مسوولیتش آقای مصطفی میرسلیم (نماینده فعلی تهران) به دیدار وی رفته و از شهرفروشی در تهران گلایه کرده است، نوشته: «کسانی که به مصلحت، ناحق را بر حق ترجیح دهند، در سراشیبی سقوط قرار می‌گیرند.»

وی همچنین در ادامه این نوشته آورده است: «به ایشان گفتم عزیز! در آن زمان اصل بر رعایت قانون و مقررات بوده و تخلف استثنا بود؛ بنابراین می‌شد تخلف‌ها را شمرد، ولی اکنون اصل بر شهرفروشی است و عمل به مقررات استثناست. شما چه گزارشی می‌خواهی تهیه کنی؟ آیا آنچه در این 14 سال (1382-1396) در شهرداری تهران بر شهر تهران گذشته، هیچ تناسبی با رعایت و اعمال قانون داشته که شما در پی شمارش موارد خلاف هستی؟»


آخوندی در بخش دیگری از یادداشتش به دیگر موارد مطرح‌شده با میرسلیم اشاره کرده و نوشته است: «آیا آنچه را در منطقه 22 تهران که دالان عبور هوا در تهران است و در طرح جامع شهر تهران، تراکم حداقلی برای آن پیش‌بینی ‌شده اما در عمل اجازه ساخت بیشترین برج‌ها و بزرگ‌ترین مال تجاری ایران در آن صادر شده، می‌خواهی دانه‌دانه اندازه‌گیری کنی؟ همین فاجعه را در منطقه‌های 2 و 4 تهران می‌توانی ببینی.

در تهران حدود هزار برج ساخته شده که فقط 500 برج آن از سال 1385 تا 1396 ساخته شده ‌است.» او در ادامه این نامه، اتهامات دیگری را هم علیه مدیریت شهری تهران در سال‌های 84 تا 96 مطرح کرده؛ اما واقعیت ماجرا برخلاف آن چیزی است که آخوندی در تخیلات خود به آنها رسیده است.

فراموشی آخوندی درباره عملکرد ضعیف خود
آقای پژمان پشمچی‌زاده، از مدیران باسابقه شهرداری تهران که خود سال‌ها در دوره مدیریت جهادی شهر تهران، در کسوت معاون معماری و شهر‌‌سازی پایتخت فعالیت کرده است، درباره اظهارات جدید آخوندی به «صبح‌نو» گفت: «آقای آخوندی طبق معمول آماری مغشوش و پر از شلوغ‌کاری ارائه کرده است.» معاون سابق شهرداری تهران در ادامه تاکید کرد: «بهتر است عملکرد ضعیف این فرد در فاصله سال‌های 72 تا 76 در دوره اول وزارت و 92 تا 97 دوره دوم وزارت ایشان که نتیجه‌ای جز گرانی مسکن و تاخیر و کوتاهی و قصور در انجام وظایف به عنوان وزیر مسکن و شهر‌‌سازی نداشته است، مورد توجه قرار گیرد.


آنچه پشمچی‌زاده به آن اشاره می‌کند، مربوط به سخنان آخوندی است که بارها به مسکن مهر تاخته و به جای آن مسکن اجتماعی که تز دکترای خود بوده را معرفی می‌کرد اما همین مسکن اجتماعی هم هیچ‌گاه اجرایی نشد و در مقابل آخوندی به این مساله اشاره می‌کرد که از بابت افتتاح نکردن یک واحد مسکن مهر به خود افتخار می‌کند.


معاون سابق معماری و شهر‌‌سازی شهرداری تهران با اشاره به ماه‌های آغازین وزارت آخوندی در دولت یازدهم گفت: باید به این مساله اشاره کرد که آغازین روزهای مسوولیت ایشان در وزارت راه و شهر‌‌سازی (سال 92) منطبق و مصادف با ایامی بود که طرح تفصیلی شهر تهران به مدد زحمات شهردار وقت تهران، تصویب و افتخار بزرگی نصیب شهر تهران شد.

به عبارت دیگر شهر تهران پس از چهار دهه دارای ضوابط مبتنی بر مصوبات قانونی شد که همان طرح تفصیلی بود. پشمچی‌زاده در ادامه به وضعیت منطقه 22 نیز اشاره کرده و افزود: اینکه ایشان در رابطه با منطقه 22 عبارتی نوشته و گفته در زمان‌های قبل از شهرداری آقای قالیباف، اصل بر رعایت قانون و تخلف استثنا بود، در حالی که در سال‌های مسوولیت آقای قالیباف اصل بر تخلف بوده و رعایت قانون استثنا بوده است، باید گفت و نوشت که آقای آخوندی! علاوه بر اینکه این حرف شما اتهام است و ناشی از سیاسی‌کاری و مستند ندارد و خلاف واقع است باید گفت؛ در دوره نخست مسوولیت شما در سال‌های 72 تا 76 و سپس در سال‌های 76 تا 82 که شهرداری تهران در اختیار همفکران شما بود، بزرگ‌ترین تخلفات ساخت و ساز و مغایرت‌ها با ضوابط ساخت و ساز در تهران را شاهد بودیم.

وی در ادامه با اشاره به برخی مصوبات قانونی خاطرنشان کرد: برای این منظور دعوت می‌کنم که به مصوبات شماره 290 تا 320 کمیسیون ماده 5 مراجعه کنند که شهرداری در اختیار مجموعه آقای الویری و بعد از آقای کرباسچی بود و باید دید چه مصوبات بلندمرتبه‌‌‌سازی‌ای در دل همین مصوبات انجام شده است.

دوره تخلف یا دوره نظام‌مندی؟
معاون سابق شهرداری تهران در بخش دیگری از پاسخ‌ها به ابهامات مطرح‌شده از سوی آخوندی به «صبح‌نو» گفت: ایشان از سال‌های 82 تا 96 به عنوان دوره تخلف نام برده‌اند. از 82 تا 84 را کاری ندارم اما از سال 84 به بعد که ایشان با نام دوره تخلف نام برده‌اند، دو موقعیت بزرگ برای شهر تهران به وجود آمد.

نخست اینکه طرح جامع شهر تهران در سال 86 به مدد کمک و پیگیری شهرداری تهران تصویب و ابلاغ شد. طرح تفصیلی هم که در سال 91 ابلاغ شد در همین دوره‌ای بود که آقای آخوندی به آن اشاره می‌کند؛ پس بنابراین اگر شهر تهران به سمت نظم و انتظام و اجرای مقررات رفت، در همین دوره‌ای بود که این آقا آن را به عنوان دوره تخلف اسم می‌برد.

پشمچی‌زاده با اشاره به ایجاد سامانه‌های ثبت اسناد یادآور شد: در همین دوره بود که آرشیو و سیستم هوشمند صدور پروانه برای تهران شکل گرفت. به عبارت دیگر 270 میلیون برگ سوابق شهر‌‌سازی پراکنده که در دل پرونده‌های کاغذی محل تخلف و نیز در معرض انهدام بودند و حتی بسیاری از مفاسد در دل آن شکل می‌گرفت، وارد سیستم آرشیوی منظم و هوشمند شد.

معاون سابق محمدباقر قالیباف همچنین درباره مسائل مطرح‌شده درباره منطقه 22 تهران هم اظهار كرد: در طرح تفصیلی جدید شهر تهران که سال 91 ابلاغ شد، منطقه 22 استثنا قرار گرفت، چراکه این منطقه بر اساس سه مصوبه شماره 320، 351 و 357 کمیسیون ماده 5 که در سال‌های 78، 81 و 82 مصوب شده بودند، کماکان بر همان تصمیمات قبلی باقی ماند و هر ساخت و ‌‌سازی که در دوره زمانی یادشده از سوی آخوندی مورد اشاره قرار گرفته، دقیقا بر اساس مصوبات کمیسیون ماده 5 در دوره مسوولیت همفکران ایشان در شهرداری تهران بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: آماری که از سوی آقای آخوندی درباره ساخت و ساز و بلندمرتبه‌سازی مطرح شده، برخلاف واقع است. اول اینکه تهران در کل دوره شکل‌گیری خود 765 بلندمرتبه داشته است، نه هزار برج؛ ضمن اینکه از سال 85 تا 95 که آخوندی از آن به عنوان دوره تخلف نام می‌برد، 208 بلندمرتبه بر اساس طرح تفصیلی مصوب شده است، نه 500 برج.

این در حالی است که 476 بلندمرتبه در دوره اول مسوولیت آخوندی در‌وزارت شهر‌‌سازی که همفکران وی در شهرداری تهران بودند، در پایتخت ساخته شد. نکته مهم دیگر این است که 195 مورد از بلندمرتبه‌های ساخته‌شده در زمان آنها حتی پروانه ساخت هم نداشتند. این تناقضات نشان‌دهنده تمام آماری دروغی است که ارائه می‌کنند.

به اسناد و مدارک موجود مراجعه کنند
معاون سابق شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود به پروانه‌های ساخت صادرشده اشاره کرد و گفت: طی 25 سال دوره مسوولیت‌های آقای آخوندی و همفکران‌شان در شهرداری تهران، آمار صدور پروانه به طور متوسط سالانه 20 هزار عدد بوده است، در حالی که در دوره مسوولیت آقای قالیباف به‌طور متوسط در هر سال 14 هزار و 700 پروانه صادر شده‌است.

همچنین بر اساس آخرین گزارشی که در تابستان 96 در شورای شهر ارائه شد، صدور پروانه کاملا منطبق با ظرفیت جمعیت‌پذیری شهر تهران بوده است، به نحوی که متوسط سالانه 144 هزار نفر ایجاد ظرفیت جمعیت‌پذیری دقیقا با افق پیش‌بینی‌شده طرح جامع برای جمعیت‌پذیری مورد نظر در شهر تهران تطابق داشت.

همچنین ایشان در مورد صدور پروانه برای واحدهای مسکونی و پل صدر هم نکاتی را مطرح کرده که تمام این موارد در گزارش‌ها و صورت‌مذاکرات شورای شهر تهران ضبط شده و موجود است که می‌توانند به آنها مراجعه کنند.

عباس آخوندی اکنون به جای نقد دیگران و پرسش مطرح‌کردن و حمله به مدیریت دیگران باید از عملکرد خود دفاع کند.

منبع: روزنامه صبح نو

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی محمدباقر قالیباف شهرداری تهران ریاست جمهوری دولت دوازدهم شهرداری تهران شهرداری تهران صدور پروانه آقای آخوندی طرح تفصیلی معاون سابق پشمچی زاده خلاف واقع شهر تهران دوره تخلف ساخته شد مطرح شده بر اساس منطقه 22

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود

ایسنا/مازندران مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه دغدغه اصلی ما حوزه فرهنگ است و این بخش نیاز به باغبانی دارد،گفت: با آمار و ارائه عدد و ارقام نمی‌توان مشکلات این حوزه را مرتفع کرد.

 محمد مهدی شریف‌تبار امروز، ۸ اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بابل با بیان اینکه در این برهه از زمان باید دقت کنیم ماموریت اصلی ما چیست و بر همان مبنا حرکت کنیم، اظهار کرد: امروزه فعالیت سازمان تبلیغات در عرصه‌های مختلف خدماتی، تشکیلاتی، توانمندسازی، تبیین و توجیه، آموزش و عرصه حضور در میدان نقش مثبتی برای نظام دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه بابل پایلوت همه اقدامات فرهنگی بخاطر ظرفیت ارزنده و پیشینه فرهنگی است، یادآور شد: ایجاد تشکل نهضت پیشرفت بانوان از جمله این ظرفیت‌هاست.

شریف تبار با اشاره به اینکه کار جوان سازی در سازمان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: وجود انجمن‌های تبلیغی و جامعه مبلغان جریان‌ساز از جمله حوزه تاثیرگذاری است که در سازمان تبلیغات تشکیل شد.

وی با قدردانی از حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل تصریح کرد: امام جمعه بابل همواره حامی فرهنگ و فعالان فرهنگی است.

در این مراسم از زحمایت حجت الاسلام رضا جعفرزاده قدردانی و حجت الاسلام حسین اکبرزاده بعنوان رئیس سازمان تبلیغات شهرستان بابل معارفه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد/ حجاب از ضروریات دین است، بی حجابی خلاف شرع و قانون است/ در مسئله عفاف و حجاب دو قطبی نکنید
  • افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟