Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@06:53:59 GMT

کرونا دست بردار نیست/ هر شش ساعت یک نفر را از دست می‌دهیم

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۳۷۶۶

کرونا دست بردار نیست/ هر شش ساعت یک نفر را از دست می‌دهیم

با وجود اینکه در روزهای ابتدایی کرونا آذربایجان‌شرقی از جمله استان‌های کمتر درگیر در کرونا بود اما بیش از دو ماه است که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و نگرانی‌ها از موج بعدی نیز وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، مهمان شوم و ناخوانده این روزهای جهان، گریبان کشورمان را هم گرفته و معلوم نیست که چه زمانی سایه سنگین کرونا از سر کشور و استان ما کم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذربایجان‌شرقی که در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور جز استان‌های تقریبا پاک بود و میزان ابتلای کمی داشت این روزها در وضعیت قرمز به سر می‌برد و بیشتر از دوماه است که این وضعیت قرمز ادامه دارد. مسئولین علوم پزشکی و استان هم نگران از فرارسیدن پاییز و پیک مجدد کرونا هستند. با وجود اینکه پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به صورت نسبی در استان رعایت می‌شود با این حال شیب کرونا همچنان روند نزولی به خود نمی‌گیرد و همین موضوع هم باعث نگرانی مردم و مسئولین شده است.

از طرفی پاییز فصل شیوع سرماخوردگی و آنفولانزاست و با نزدیک شدن به فصل پاییز نگرانی از وضعیت بحرانی در هم آمیخته شدن آنفولانزا و کرونا هم به وجود آمده و به همین دلیل تزریق واکسن آنفولانزا در روزهای باقی مانده به پاییز به برخی گروه‌ها توصیه می‌شود.

وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی

محمدحسین صومی شب گذشته در گفت‌وگو با بخش خبری 23 درباره وضعیت کرونا در شهرستان‌های استان اظهار داشت: شهرستان های ملکان، میانه، مراغه، کلیبر، عجبشیر، سراب و آذرشهر از نظر ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز هستند و وضعیت شهرستان‌های مرند، شبستر، خداآفرین و بستان آباد نیز از نظر آمار مبتلایان به کرونا زرد است و بقیه شهرستان‌های استان از جمله تبریز در وضعیت نارنجی هستند.

وی با بیان این که 700 نفر در استان به علت بیماری کرونا بستری هستند،گفت: 40 درصد از نتیجه آزمایش‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی مثبت است و  روزانه حدود ۲۲۰ تست کرونا در استان انجام می‌شود. آذربایجان شرقی موج دوم کرونا را یک و نیم ماه قبل تجربه کرد و  بعد از آن آمار مبتلایان پایین آمد، اما اکنون دوباره شیب به تدریج بالا می‌رود.

40 ساله‌ها؛ بیشترین مبتلایان کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه روزانه سه تا چهار نفر فوتی کرونایی در استان داریم، ابراز داشت:  ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا بستری و بقیه سرپایی درمان می‌شوند و میانگین سن مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به ۵۳ سال کاهش یافته و بیشترین تعداد مبتلایان ۴۰ ساله‌ها هستند. متوسط سن فوتی‌های کرونا در استان ۶۹ سال است و ۸۴ درصد فوتی‌ها بیماری زمینه‌ای دارند.

وی در خصوص نسبت فوتی‌ها در استان توضیح داد: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در بین زنان در آذربایجان شرقی در حال نزدیک شدن به مردان است، در حالی که قبلاً آمار فوتی‌های مردان دو برابر زنان بود.

چه کسانی باید واکسن آنفولانزا بزنند؟

سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که از اواخر شهریور توزیع واکسن آنفولانزا در داروخانه‌ها آغاز می‌شود و برای جلوگیری از قاچاق این واکسن با کارت ملی توزیع خواهد شد و همچنین مادران باردار واکسن آنفولانزا را رایگان دریافت می‌کنند. تزریق این واکسن برای افراد در معرض خطر، دارای بیماری‌های زمینه‌ای، افراد بالای ۶۵ سال، کودکان در معرض خطر، زنان باردار توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی واکسن آنفولانزا وضعیت قرمز فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: نتایج حاصل از گزارش شاخص قیمت مصرف کننده حاکی از آن است که خانوارهای استان آذربایجان شرقی، سال جدید را با کاهش تورم آغاز کرده‌اند.

فرهاد ذوقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران در خصوص نتایج شاخص قیمت مصرف کننده خانوارها، تورم نقطه به نقطه که درصد تغییر شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل را نشان می دهد و در فروردین ماه ۱۴۰۲ به ۶۳.۹ درصد رسیده بود؛ در فروردین ماه سال جاری به کمتر از ۳۰ درصد کاهش یافته است. 

وی افزود: براساس این شاخص خانوارهای استان در فرودین ماه ۱۴۰۳ به طور میانگین، حدود ۲۹.۹ درصد بیشتر از فروردین ماه ۱۴۰۲ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

ذوقی تشریح کرد: تورم ماهانه خانوارهای استان نشان دهنده درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل بوده و در فروردین ماه ۱۴۰۳، تورم ماهانه خانوارهای استان برابر ۲.۹ درصد بوده است که در مقام مقایسه با ماه قبل مشاهده می‌شود نسبت به اسفند ماه سال گذشته ۰.۹ درصد افزایش داشته است که بنظر می رسد عمدتاً به دلیل مصادف شدن با تعطیلات عید نوروز و تغییر در سطح ارائه خدمات و کالاها باشد. 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ابراز کرد: براساس این شاخص تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات، ۲.۷درصد و برای گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، سه درصد بوده است. 

وی افزود: نتایج نرخ تورم سالانه خانوارهای استان نیز نشان می‌دهد در فروردین ماه ۱۴۰۳، نرخ تورم سالانه برای خانوارهای استان به ۴۱.۷ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۲.۶ واحد درصد کاهش یافته است. این درحالی است که در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ نرخ تورم سالانه استان به ۵۲.۸ درصد رسیده بود. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی،وی خاطرنشان کرد: بدیهی است ادامه کاهش یا تغییر در روند نزولی نرخ تورم استان وابسته به متغیرهای اقتصادی در حوزه قیمت‌های کالاها و خدمات در ماه‌های آتی خواهد بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • انفجار گاز در بستان‌آباد ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • وکیل در آذربایجان شرقی