Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@22:04:12 GMT

انتقاد نماینده مجلس از حذف ردیف خودکفایی گندم

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۳۹۴۷

انتقاد نماینده مجلس از حذف ردیف خودکفایی گندم

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از حذف ردیف خودکفایی گندم انتقاد کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی  امروز (چهارشنبه 19 شهریور) قوه مقننه  در تشریح سؤال ملی خود از کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در اصول سوم و 43 قانون اساسی بر لزوم خود کفایی در کشاورزی اشاره شده و تاکید شده که باید با افزایش محصولات کشاورزی، دامی و صنعتی نیازهای کشور تامین شود که این کار می‌تواند کشور را از واردات بی‌نیاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال نماینده زابل در مجلس از "آذری جهرمی" اعلام وصول شد

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری بر لزوم خودکفایی در محصولات کشاورزی به ویژه محصول استراتژیک گندم افزود: این موضوع بسیار مهم است و مقام معظم رهبر بر آن تاکید کردند که باید دستگاه کشاورزی کشور توجه لازم را به آن داشته باشد چرا که کشاورزی یک از اساسی‌ترین محورهای توسعه‌ای و پایه‌ای در کشورمان است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) کشاورزی و مجلس را در راس امور اشاره کردند و جالب است بدانید که قبل از مجلس، کشاورزی را در راس امور دانستند لذا مجلس باید از کشاورزی و تولید گران آن حمایت کند.

خضریان گفت:‌در کشورهای توسعه یافته و سیاسی که میل به استقلال دارند، تلاش می‌کند از نظر منابع غذایی و کشاورزی اهمیت ویژه‌ای به این موضوع دهند.

وی افزود: محصولاتی با درجه اهمیت بالاتر از اهمیت بیشتری برخوردارند؛ گندم از محصولات اساسی کشاورزی ماست.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت:‌کشورهایی مانند آمریکا، روسیه، هند،چین، پاکستان، استرالیا، اوکراین، و دیگر کشورها برای تولید و صادرات گندم برنامه‌های راهبردی و منحصر به فردی دارند؛ آقایان غربگرا اگر کشور را با الگوهای آمریکایی می‌خواهید اداره کنید حداقل در اینجا از آمریکایی‌ها یاد بگیرید که حداقل کالای استراتژیک را در کشور خودمان تولید کنید و نمی‌شود که ما همه چیزمان را به غرب واگذار کنیم و تولید را در این کشور زمین‌گیر کنیم و کشاورزمان در این کشور مظلومانه در حال مشاهده این صحنه ناجوانمردانه باشد.

خضریان گفت: آقای وزیر جهاد کشاورزی، مقام معظم رهبری با چنین دیدگاهی رویکرد آینده نگرانه را در پیش گرفتند و توصیه‌های مؤکد با ابلاغ سیاست کلی به ویژه از دهه 80 به این ور خودکفایی را در دستور کار قرار دادند تا اینکه در سال 83 این هدف محقق شد ولیکن استمرار پیدا نکرد.

وی افزود:‌دلیل عدم استمرار آن مشخص نیست؛ در طول 2 سال گذشته وزرای جهاد کشاورزی و مسئولین دولتی در عالیترین سطح بعضا به دروغ اعلام می‌کنند که ما در گندم خودکفا هستیم.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: حذف ردیف خودکفایی گندم آسیب‌های زیادی به کشور زده است و چرا حتی آقای خاوازی مبنی بر اعلام این خبر خلاف که ما خودکفا شده‌ایم زمینه آن را فراهم کردند؛ این وضعیت ورشکستگی کشور را دچار بحران‌ها خواهد کرد.

این خبر در حال تکمیل است....

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۳۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مصاحبه با خبرگزاری خبرآنلاین در خوزستان گفت : یکی از طرح‌های مهم توسعه خوزستان در بخش کشاورزی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است و یکی از اولویت های مجمع نمایندگان استان در مجلس است که با قدرت در حال پیگیری و اجرای کامل این طرح در منطقه هستیم.

ابراهیم متینیان تصریح کرد: در مجلس یازدهم اقدامات مناسبی برای رفع مشکلات در خوزستان و حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر صورت گرفته ولی باید در مجلس جدید بیشتر تلاش کنیم.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس یازدهم در ادامه افزود: در حوزه رامشیر و رامهرمز منابع نفتی زیادی وجود دارد که این منابع نفتی باید به توسعه منطقه و ایجاد اشتغال کمک کنند.

متینیان تاکید کرد: نیاز به افزایش همدلی و هم افزایی داریم و توسعه خوزستان همراهی ۱۸ نماینده را می‌خواهد.

نماینده مردم رامهرمز در مجلس یازدهم تاکید کرد: یکی از اقدامات شاخص در بخش کشاورزی، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است که در حوزه رامشیر و رامهرمز نیز باید توسعه دهیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899693

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای چهارمحال‌وبختیاری
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین