Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جهاد دانشگاهی در ایجاد رشته‌های شغلی نوآورانه موفق عمل کرده و این تجربه باید در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی پیاده‌سازی شود.
به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، مهناز امامدادی، رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در نشست بررسی روند اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان شمالی، بیان کرد: تاکنون جهاددانشگاهی در ایجاد رشته‌های شغلی نوآورانه موفق عمل کرده است و این موفقیت باید در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به خوبی دیده شود و تنوع رشته‌ای بر اساس نیازهای موجود، ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف توسعه مشاغل خانگی ایجاد فرصت شغلی برای قشر فارغ‌التحصیل است، ادامه داد: باید تلاش شود تا با منابع محدود بهترین خروجی را کسب کنیم و تاکنون تنوع رشته‌ای خوبی از سوی جهاددانشگاهی خراسان شمالی در طرح توسعه مشاغل خانگی ارائه شده است اما باید گسترش پیدا کند.
امامدادی با بیان این که در این طرح سرانه آموزشی 10 نفر است، افزود: در رشته‌های انتخابی باید پیشران‌های قوی انتخاب شوند و پیشران‌های قوی به طور قطع در استان وجود دارد و تنها نیازمند شناسایی دقیق آنان است.
وی ادامه داد: خودباوری باید در بین پیشران‌ها وجود داشته باشد و اگر این خودباوری با مشاوره‌های انگیزشی افزایش پیدا کند، به طور قطع نتایج بهتری به دست خواهد آمد.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: ایجاد خودباوری در قشر زنان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در شرایط کنونی تغییرات فکری از تغییرات مهارتی مهم‌تر است.
وی تصریح کرد: اقدامات اولیه در حوزه برندسازی در خراسان شمالی شروع شده و باید به زودی مراحل پایانی را انجام دهد و از این پس نیز باید برندها به اسم اشخاص باشد.
توانمندی جهاددانشگاهی برای ارتقای شاخصه‌های کسب و کار
محمدصادق بیجندی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی، در ادامه این نشست با اشاره به این که رتبه خراسان شمالی در شاخصه‌های کسب و کار، رتبه 30 است، اظهار کرد: سهم این استان در طرح مشاغل خانگی دو هزار نفر است که اگر این کار به درستی انجام شود، جهاددانشگاهی می‌تواند سهم به‌سزایی در ارتقای شاخصه کسب و کار استان داشته باشد.
وی ادامه داد: خراسان شمالی 829 روستای قابل سکونت دارد و 308 هزار جمعیت فعال در استان وجود دارد که نشان دهنده ظرفیت مناسب در استان است و باید کارها براساس زنجیره خود به خوبی انجام شود.
بیجندی اضافه کرد: انتظارات پیشران‌ها از جهاددانشگاهی باید بررسی شود و مشاوره‌های مناسبی به آنها در جهت توسعه کسب و کار خود ارائه شود تا بتوانیم نقش توسعه‌ای خود را به درستی در جامعه ایفا کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی کسب و کار طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

خدایاری گفت: این تسهیلات سال گذشته از طریق ۴ دستگاه اجرایی برای ۱۷۶ طرح با اشتغال ۳۱۹ نفر پرداخت شده است.

وی افزود: سهم شهرستان مراغه از تسهیلات سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود که ۵ درصد بیشتر از سهم مصوب تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه کسب و کار‌های کوچک، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی با سود ۴ درصد پرداخت شده است.

جواد خدایاری افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از طریق، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صمت واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هراشتغال پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد