Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون وزیر کشور گفت: دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر هزینه کرد اوراق مشارکتی که به شهرداری ها تخصیص داده شده اند نظارت می کنند.
مهدی جمالی نژاد گفت: اوراق مشارکت برای سه موضوع خرید اتوبوس، توسعه حمل و نقل ریلی و برای سه شهر مشهد، شیراز و قم برای بحث توسعه اطراف حرم به شهرداری‌ها تخصیص داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: در شهر قم برای توسعه اطراف حرم حضرت معصومه (ع) در شهر شیراز برای توسعه حرم حضرت احمد ابن موسی (ع) و در مشهد برای توسعه اطراف حرم امام رضا (ع) این اوراق به شهرداری‌ها تخصیص داده شده است.
ضمانت 50 درصد اوراق مشارکت با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: 50 درصد ضمانت مبالغی که در قالب اوراق مشارکت به شهرداری‌ها داده می‌شود با ما یعنی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است و 50 درصد دیگر را باید خود شهرداری‌ها تأمین کنند.
جمالی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه ضمانتی برای خرج کردن صحیح و در قالب چارچوب این اوراق مشارکت از سوی شهرداری‌ها وجود دارد، گفت: همانطور که می‌دانید این پول‌ها، پول‌های دولتی هستند به غیر از اینکه سازمان بازرسی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر آن نظارت دارند دیوان محاسبات هم بر روی ریال به ریال این پول‌ها نظارت دارند.
اگر تخلفی رخ دهد، بار دوم به فرد متخلف اوراق نمی‌دهیم
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: اگر کوچک‌ترین تخلفی از سوی یکی از شهرداری‌ها انجام شود هم دیوان محاسبات و هم سازمان بازرسی و هم خود ما وارد می‌شویم.
او گفت: برخوردمان هم به این صورت است که در مرحله بعدی به هیچ عنوان اعتبارات و اوراقی به شهرداری که تخلف انجام داده تخصیص نمی‌دهیم. خوشبختانه تا به الان هیچ موردی از هزینه کرد نابجا و خارج از چارچوب این مشارکت گزارش نشده است.
اوراق مشارکت شهرداری‌ها چیست؟
به گزارش مهر، طبق قانون بودجه، شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها با تأیید وزارت کشور (سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) تا سقف 5 هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌ها منتشر کنند.
علاوه بر این، باید حداقل 50 درصد از سقف اوراق موضوع این بند به طرح‌های قطار شهری و حمل و نقل شهری و رفع آلودگی هوا اختصاص یابد و تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق برای اجرای طرح‌های قطار شهری و حمل و نقل شهری به نسبت 50 درصد دولت و 50 درصد شهرداری‌ها است و تضمین 50 درصد سهم دولت برعهده سازمان برنامه و بودجه کشور است.
همچنین، اوراق فروش نرفته این بند در سقف مطالبات معوق طرح با تأیید شهرداری مربوطه و سازمان برنامه و بودجه کشور قابل واگذاری به طلبکاران طرح است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان شهرداری ها و دهیاری ها شهرداری ها و دهیاری های کشور شهرداری ها اوراق مشارکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، طیب جعفری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان اظهار کرد: هفته کارگر، فرصت مناسبی است برای تجلیل از کسانی که ردای تلاش و خدمت بر قامت استوارشان، تجسمی از اراده و همت است.

وی افزود: کارگران با اراده‌ای پولادین خود در حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور و در اعتلای نام ایران گام بر می‌دارند و عاشقانه تلاش می‌کنند تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادی سال جاری محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:بخشی از اقتصاد استان زنجان نیز به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی به دست توانمند کارگران مدیریت می‌شود که امیدواریم با برنامه‌های این هفته بتوانیم برای قدردانی از زحمات آنها و اعتلای نام کارگر در جامعه گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: سهم زنجان با داشتن ۱.۳ درصد جمعیت کشور از تولید ناخالص داخلی کشور، کمتر از یک درصد بود، اما در فعالیت دولت سیزدهم این رقم روند رو به رشدی پیدا کرد و در حال رسیدن به بالای یک درصد است.

جعفری با اشاره به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور افزود: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان، ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به‌طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه‌شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

کد خبر 749412

دیگر خبرها

  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند