Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:35:04 GMT

توسعه کارخانه مس اسفندقه جیرفت ۳۰۰شغل ایجاد می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۴۲۴۷

توسعه کارخانه مس اسفندقه جیرفت ۳۰۰شغل ایجاد می‌کند

به گزارش ایرنا ، مسلم مروجی فرد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کارخانه در حال حاضر با اشتغال ۱۵۰ نفر نیرو در حال فعالیت است.

وی پیشرفت فیزیکی کارخانه مس سرگز اسفندقه جیرفت را ۸۵ درصد اعلام کرد و از بهره برداری این طرح مهم اقتصادی تا آبان سال جاری خبر داد.

مروجی فرد با بیان اینکه کارخانه مس سرگز با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی در حال فعالیت است، گفت: این مجموعه با توان نیروهای بومی جنوب کرمان زمینه اشتغالزایی جوانان این منطقه را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان کارخانه مس سرگز اسفندقه جیرفت را از طرح های اقتصاد مقاومتی منطقه دانست و افزود: معدن و کارخانه مس سرگز با سرمایه گذاری شرکت صنایع مس جیرفت در منطقه اسفندقه شهرستان جیرفت واقع شده که جزو طرح های اقتصادی تأثیرگذار این منطقه است.

مروجی به بازدید از روند عملیات اجرایی کارخانه مس سرگز اسفندقه اشاره کرد و گفت: این بازدید با هدف بررسی روند عملیات اجرایی و مشکلات کارخانه انجام شد تا هر چه سریعتر مشکلات موجود برطرف شده و طرح به بهره برداری برسد.

سازمان صمت جنوب کرمان یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

برچسب‌ها اشتغال زایی جیرفت معدن مس صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی جیرفت معدن مس صمت اشتغال زایی جیرفت معدن مس صمت اخبار کنکور کارخانه مس سرگز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۴۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از همه کشورها دعوت کرد تا کریدور حمل و نقل شمال-جنوب را توسعه دهند.

پوتین در دیدار با سازندگان و کارگران کهنه‌کار بزرگراه اصلی بایکال- آمور، به همراه الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان که در مسکو بسر می‌برد، به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد آغاز ساخت آن، تاکید کرد: یکی دیگر از زمینه های همکاری‌های سازنده بین روسیه و آذربایجان امروز با مقیاس و اهمیت تاریخی این بزرگراه مطابقت دارد. صحبت بر سر توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب است که در واقع دریای شمال روسیه را به خلیج فارس متصل می‌کند.

وی تاکید کرد: کریدور شمال-جنوب باید به نمونه‌ای از همکاری‌های گسترده بین المللی تبدیل شود. صحبت بر سر شکل گیری مسیرهای لجستیکی جدید برای توسعه اقتصادی و اجتماعی شتابان کشورهای منطقه اوراسیا و جنوب جهانی است که برای همه اهمیت دارد. رئیس جمهور تاکید کرد که مسکو از همه کشورهای علاقه مند برای مشارکت در این پروژه دعوت به همکاری می‌کند. 

پوتین بزرگراه اصلی بایکال- آمور را جاده آینده نامید و یادآور شد که این مسیر  تجسم کار عظیم و شجاعت 2 میلیون جوان بسیار کوشا از سراسر جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی است که پروژه‌ای به معنای واقعی کلمه منحصر به فرد را انجام دادند که در تاریخ جهان مشابهی نداشت.

در بحث مربوط به اهمیت کریدور شمال-جنوب برای روسیه، کارشناسان به این نکته اشاره می‌کنند که در اوایل دهه 2000، غرب متوجه شد که این کریدور روسیه را از مسیرهای اطراف اروپا و در امتداد کانال سوئز مستقل خواهد کرد و می تواند چهره  تجارت جهانی را به ضرر کشورهای غربی تغییر دهد. در این راستا، طی 22 سال گذشته، غرب هر کاری که ممکن بوده را برای تضعیف کریدور حمل و نقل بین المللی انجام داده است: جنگی را در افغانستان به راه انداخت، درگیری فلسطین و اسرائیل را سازماندهی کرد و حتی ایران و پاکستان را به داخل آن کشاند تا بتواند از توسعه این کریدور جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی