Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم شمسی زاده گفت: باید خانواده ها سعی کنند در این روزها که به دلیل شیوع بیماری کرونا جوانان و نوجوان بیشتر در منزل هستند، مهارت های فنی و تربیتی را به دانش آموزان بیاموزند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استاد دانشگاه البرزی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: فعالیت های اوقات فراغت از چنان اهمیتی برخوردارند که کارشناسان از آن به مثابه آیینه فرهنگ یک جامعه یاد می کنند به این معنا که چگونگی گذران اوقات فراغت افراد یک جامعه به میزان زیادی معرف خصوصیات فرهنگی آن جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مریم شمسی زاده ادامه داد: اگرجوانان آینده ساز کشور هستند پس باید برای این آینده سازی فکر کرد و از مهمترین فکرها و اقدامات برای آینده سازان، تفکر روی اوقات فراغت آن ها است.

وی افزود:به عقیده افروز دانشمند "اوقات فراغت حساس ترین، ارزشمندترین و پربارترین اوقات زندگی آدمی است، این اوقات مانند شمشیر دو لبه است که یک لبه آن می تواند زمینه ساز خلاقیت و هنرآرایی و لبه دیگر آن عاملی جهت گرایش به بزه کاری و آسیب اجتماعی باشد."

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: کشور ما در ردیف جوان ترین کشورهای دنیا قرار دارد و مقام معظم رهبری مخاطب اصلی را در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان معرفی کردند بنابراین غنی سازی اوقات فراغت می تواند در شکل گیری شخصیت و هویت آنان در طول سال نقش به سزایی داشته باشد.

شمسی زاده گفت: اوقات فراغت یک تربیت غیر رسمی است که می تواند تاثیری به مراتب بیشتر از آموزش و تربیت رسمی بر فرد بگذارد.

وی ادامه داد: گذران مطلوب اوقات فراغت به شکل جامع و اصولی خود می تواند جوانان و نوجوانان را برای ورود به عرصه های زندگی، تجربه کارگروهی، مهارت آموزی و ترسیم آینده ای روشن و امید بخش یاری نماید.

این استاد البرزی تاکید کرد: وضعیت کرونایی حاکم بر جامعه باعث شد مدارس کلا دور کار شوند و دانش آموز دیگر به معنای واقعی کلمه بیشتر تایم خود را در منزل هستند و فقط آموزش را آنلاین دریافت می کند و مابقی ساعات در خانه اند بنابراین باید برای این اوقات فراغت برنامه هایی متناسب با علایق دانش آموزان طرح ریزی شود.

شمسی زاده خاطر نشان کرد: استان البرز بالغ بر 500 هزار دانش آموز دارد این جمعیت جوان مدیران و مسئولان آینده کشور هستند باید خانواده ها سعی کنند در این روز ها که به دلیل شیوع بیماری کرونا این جوانان و نوجوان بیشتر در منزل هستند کارهای فنی ای را به دانش آموزان بیاموزند.

وی ادامه داد: آموزش و یادگیری یکی از آموزه های فنی در این روزها باعث می شود که دانش آموز حس مفید بودن به آن دست دهد و از هدر رفتن وقت وی جلوگیری شود و ضمن اینکه با آموزش آن فن می تواند در آینده برای خود در کنار تحصیل درآمدی کسب کند.

این مدرس دانشگاه گفت: آموزش و پرورش استان نیز در این بین وظیفه دارد تا در کنار آموزش برنامه های مهارتی نیز در سامانه شاد برای دانش آموزان تدارک ببیند یا والدین با مراجعه به مراکز فنی و حرفه ای سی دی های آموزشی مهارتی فنی را تهیه کنند و با آموزش مهارت به دانش آموز خود آنان را برای آینده ای آبادتر آماده کنند.

شمسی زاده افزود: پس اوقات فراغت مفید عامل شکوفایی استعدادها و کسب تجارت سودمند است و اوقات فراغت آسیب زا عامل آسیب، بیماری و انواع بزهکاری و انحرافات است.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: خانواده ها باید برنامه های مربوط به اوقات فراغت را طوری برای فرزند خود تدارک ببینند که باعث تقویت عضلانی، انعطاف پذیر، شکوفایی استعدادها، کاهش بیماری قلبی،تامین سلامت جسم و جان، آموزش مهارت های جدید، آموزش زبان جدید و ... باشد.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانش آموزان اوقات فراغت دانش آموز شمسی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزکرمان،طاهره زحمت کش گفت درطرح شهید محمودوند که شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل است در دو سال اخیر در آن مدیران مدارس به عنوان پیگیری کننده تعریف شده و باید با داشتن کد ملی دانش آموز بازمانده، آدرس محل سکونت زمان تولد و با به کارگیری انواع روش‌های شناسایی علل بازماندگی دانش آموز را بررسی و پیگیری کنند.
وی افزود پایان اردیبهشت‌ماه آخرین مهلت سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان است
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان توجه جدی به دانش آموزان دیرآموز، سنجش به موقع نوآموزان پیش دبستانی و مداخله به هنگام، توجه جدی به دانش آموزان مناطق محروم، روستایی و عشایر، فرهنگ سازی و نگه داشت دانش آموزان جذب شده را راهکارهای اولویت‌دار در کاهش بازماندگان عنوان کرد

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت