Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار مازندران با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های صادراتی کشورهای حوزه دریای خزر گفت: صادرکننده حرفه‌ای بخش کشاورزی در استان کم داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد حسین‌زادگان صبح امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار  مازندران در زمینه اهمیت تولید و صادرات  با اشاره به دغدغه‌های حوزه صادرات اظهار داشت: صادرات سبب رشد و توسعه اقتصادی استان می‌شود که باید بخش خصوصی به درستی ورود  پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای رشد و توسعه استان باید از شعار دوری کرده و امور را عملیاتی کنیم؛ ببینیم امسال چه کنیم تا با توجه به قوانین موجود، در بحث صادرات موفق باشیم. با توجه به ظرفیت بالای استان در بحث  تولیدات کشاورزی، متاسفانه  صادرکننده حرفه‌ای در استان کم است.

حسین‌زادگان اضافه کرد: باید راهکار افزایش صادرات بررسی شود و با کنترل و نظارت بیشتر و بهتر و مدیریت رسانه‌ای، صادرات را بهتر کرده و تقسیم وظیفه کنیم؛ در این زمینه دولت  از صادرکنندگان حمایت می‌کند. 

استاندار مازندران گفت: وجود  بازارچه مرزی یک ظرفیت  برای استان است و باید به درستی عرضه و تقاضا به تعادل ارزی برسند. پیش بینی می‌شود کیفیت و قیمت مرکبات تولیدی امسال  نسبت به گذشته بهتر باشد؛ این محصولات ذخیره‌سازی می‌شود و شاهد رونق صادرات خواهیم بود. در بحث تولید باید نیاز کشاورزان و باغداران نیز برآورده شود و تولیدکنندگان واقعی شناسایی شوند و در زمینه بهبود صادرات ورود کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: ضرورت تقویت صادرات استان؛ اشتغالزایی اولویت نخست تعاونی‌ها باشدگزارش|نگاهی به چالش‌های صادراتی پیش روی استان اردبیل/ ضربه‌هایی که عدم مدیریت بر بدنه اقتصادی وارد می‌کندرشد 95درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از تنها بندر اقیانوسی ایران/ صادرات کالاهای کانتینری و یخچالی رکورد زد

وی گفت: از سال‌های گذشته  تاکنون تفاهم‌نامه‌های مختلفی نوشته و منعقد شد اما جزئیات آن اجرایی و عملیاتی نمی‌شود بنابراین باید در بحث اجرا نیز تأکید شود. کشورهای جامعه هدف و بازار مصرف شناسایی تشکیل شود و با حضور کمیته مربوطه دلایل عدم توسعه صادرات بررسی شود.

قدرت رقابت در بازار مرکبات افزایش یابد

مهدی گلچوب، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در این نشست گفت: برای اینکه ما بتوانیم  به بازار مرکبات ورود پیدا کنیم باید هزینه سربار  را کم و قدرت رقابت را افزایش دهیم.

وی افزود: یک آفت ما دربازار کشاورزی آن است که افرادی ورود پیدا می‌کنند که  مستقیم با تجار کشورهای دیگر وارد معامله می‌شوند؛ در این زمینه ممکن است تولیدات و بسته بندی‌ها استاندارد نباشد.

گلچوب بیان کرد: پایش بازار  صورت گرفته که سیستم به صورت آنلاین قیمت مرکبات در سلیمانیه عراق و مسکو را نشان می‌دهد؛ صادرکنندگان نیز به قیمت مرکبات در فروشگاه‌ها و بازارهای معتبر دقت کنند.

عزیزالله شهیدی‌فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل برداشت مرکبات و ضرورت جابجایی مرکبات در سراسر کشور  و بحث صادرات، تلاش شد پیگیری‌های لازم انجام شود.

شهیدی‌فر افزود: مگس میوه سال گذشته به مرکبات آسیب وارد کرد اما امسال خوشبختانه کمترین ضایعات را دربحث مرکبات داریم. امسال بهترین مرکبات را داریم و کیفیت پرتقال امسال بهتر از سال گذشته است. همچنین پیش بینی می‌شود میزان صادرات پرتقال نیز نسبت به مدت مشابه  50 درصد بیشتر شود.

حسین قلی قوانلو، رئیس سازمان صمت مازندران نیز در این نشست گفت: باغداران نسبت به فروش مرکبات عجله نکنند  چرا که خبرهای خوبی برای آنان در راه است.

وی افزود: کاری کنیم کشاورز  یک دفعه محصول خود را جمع نکند و  بانک‌ها نیز دو ماه به باغداران فرصت پرداخت اقساط تسهیلات دهند.

شعبانی، رئیس اتحادیه باغداران مازندران هم بیان کرد: دربحث صادرات مرکبات به موضوعات و بحث رنگ ریزی مرکبات، آفت مگس مدیترانه توجه شود و آموزش‌های لازم جهت چینش، نگهداری، بسته بندی به کشاورزان و باغداران داده شود.

عبدالله مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز گفت: در بحث تولید پرتقال و کیوی مشکلی نداریم اما باید مدیریت شود. صادرات از استان صورت می‌گیرد اما صادرکننده در استان وجود ندارد.

مهاجر بیان کرد: برخی افراد  که دارای کارت بازرگانی نیستند محصولات تولیدی خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند که در قبال این افراد اتاق هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

انتهای پیام/682/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مازندران نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان

خرسندی گفت: پس از چندین سال برنامه‌ریزی و اهتمام برای رونق صادرات غیرنفتی شهرستان مراغه محصولات بخش کشاورزی سال زراعی گذشته به مقصد بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله کانادا، استرالیا، شیلی و روسیه صادر شد.

 خرسندی افزود: بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی از این شهرستان با چهار هزار و ۳۰۳ تن به کشمش و خرما اختصاص دارد.

وی همچنین به صادرات ۹ هزار و ۵۰۰ تن سیب مرغوب این شهرستان به کشور‌های مختلف اشاره و بیان کرد: حجم تولید و کیفیت سیب شهرستان در سال گذشته به دلیل سرمازدگی پایین‌تر از سال‌های قبل بود.

خرسندی ادامه داد: این میزان سیب به کشور‌های پاکستان، عمارات، هندوستان و قزاقستان صادر شد اما بازار بسیار وسیعتری برای این محصول وجود دارد.

وی با بیان اینکه مراغه می‌تواند به عنوان پایانه صادرات محصولات کشاورزی منطقه نقش محوری ایفا کند اضافه کرد: قسمت عمده محصولاتی که از این شهرستان صادر می‌شود باغی و خشکبار است.

وی گفت: علاوه بر محصولات تولیدی در مراغه محصولات دیگری از جمله خرما در صنایع شهرستان فرآوری و پس از بسته‌بندی صادر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند