Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از تعامل مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با سپاه‌های استانی و مراکز حفظ آثار استان‌ها به منظور ارسال رایگان کتاب‌های این مرکز خبر داد.

به گزارش تارنمای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، نورالله جعفری مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به همکاری این مرکز با سپاه استان‌ها و حفظ آثارشان گفت: از سال 1397 با تغییر مدیریت در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، با تمهیداتی که سردار دکتر علیمحمد نائینی اندیشیدند، تصمیم گرفته شد تا استان ها را از بابت کتاب‌های حوزه دفاع مقدس تجهیز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بنیادهای حفظ آثار ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح و حفظ آثار سپاه استان ها را به عنوان میزبانان محققین در حوزه دفاع مقدس برشمرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر کتاب‌های مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس مرجع هستند و محققین در سرتاسر کشور به این کتاب‌ها نیاز دارند برای دسترسی به این کتاب‌ها معمولا به حفظ آثارهای سپاه و بنیادهای حفظ آثار ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح مراجعه می‌کنند.

وی افزود: ما به این نتیجه رسیدیم برای اینکه بتوانیم به این محقق‌ها کمک کنیم باید تعدادی از کتاب هایمان دست این دو تا مجموعه در همه استان ها باشد. این امر موجب شد مرکز از سال 97 بخشی از کتاب‌های خودش را به صورت رایگان به این مجموعه‌ها اهدا کند. البته غیر از مجموعه‌های مثل دانشگاه امام حسین (ع)، نیروی زمینی سپاه، نیروی دریایی سپاه و همه مجموعه‌های سپاه حتی نیروی مقاومت از این کتاب‌ها بهره‌مند شدند.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح تمامی استان های کشور بهره‌مند خواهند شد، بیان کرد: از سال 97 با اهدای آثار مرکز به سه استان خراسان شمالی، اصفهان و گیلان، این اقدام ارزنده را شروع کردیم؛ و در سال 98 با اهدا به 11 استان اردبیل، تهران، چهار محال بختیاری، خراسان رضوی، فارس، قزوین، گلستان، لرستان، مازندران، همدان و یزد این فعالیت را ادامه دادیم.

جعفری عنوان کرد: از ابتدای سال 99 تاکنون آثار مرکز به استان های خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، کردستان، اهداشده است. تنها هشت استان البرز، ایلام، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، کرمان و قم باقی‌مانده‌اند که حداکثر تا آخر پاییز سال جاری کتاب‌ها به هر دو مجموعه در همه استان ها اهدا خواهد شد.

وی در رابطه با کمیت کتاب‌های اهدایی توضیح داد و گفت: در این طرح بنا داریم تا کلیه آثار مرکز را اهدا نماییم. البته کلیه آثار مرکز زمان‌های مختلف متفاوت هستند. بعضی از زمان‌ها تعداد کتاب‌هایی که اهدا خواهد شد با توجه به موجودی است که داریم. چون کتاب‌های چاپ‌شده جدید هم اضافه و ارسال می شود.

مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اظهار کرد: از هر کتاب یک نسخه به استان ها اهدا خواهد شد، البته بعضی از استان ها درخواست داشته اند به بعضی از پایگاه‌های بسیج نیز کتاب اهدا شود. به همین دلیل ما از بعضی از کتاب‌ها بیش از یک نسخه گذاشته‌ایم تا بتوانند استفاده کنند.

وی با یادآوری اینکه از گذشته در مرکز مرسوم بوده که بعد از چاپ و انتشار هر کتابی 5 جلد به هر استان اهدا شود، از استمرار و تداوم این طرح گفت و در عین حال بیان کرد: یک مقطع‌هایی این کار به دلایلی متوقف‌شده ولی جبران شده و ارسال کرده‌ایم. این کتاب‌ها به فرماندهان محترم سپاه‌های استانی، بنیاد حفظ آثار استان و بعضا مجموعه‌هایی که در آن استان فعال هستند مثل حوزه هنری و همچنین قرارگاه‌های خاصی که در استان ها مستقر هستند، ارسال می شوند.

جعفری در پایان به مزیت های این طرح اشاره و عنوان کرد: در واقع وقتی یک کتابخانه تخصصی تأسیس می‌شود، با کتاب‌های مرکز هم شروع به کار می کند طبیعتاً مراجعین وقتی کتاب‌های مرکز را می‌بینند اگر نیاز داشته باشند می توانند به سایت ما مراجعه می‌کنند و درخواست کتاب نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس کتاب ها آثار مرکز مجموعه ها استان ها حفظ آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با سالگرد عملیات بیت المقدس در تاریخ دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱، مصاحبه ای از سرتیپ بازنشسته توپخانه و ستاد «مسعود بختیاری» از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افسر عملیاتی قرارگاه کربلا از طراحان عملیات بیت المقدس(عملیات آزادسازی خرمشهر) در خصوص نحوه طرح‌ریزی، اجرای و در نهایت موفقیت عملیات بیت‌المقدس در سایت جماران منتشر شد.

در بخش ابتدایی این گفتگو امیر بختیاری توضیحاتی درباره نقش ارتش در مدیریت جنگ پرداخته و می گوید؛« مدیریت صحنه جنگ را ارتش بر عهده داشت. به این دلیل که در آن زمان هنوز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انسجام سازمانی پیدا نکرده بود. اساساً سپاه به عنوان فرماندهی کل تشکیل نشده بود و به صورت سپاه شهری با وظیفه انتظامی عمل می‌کرد. آقای ابوشریف و مرتضی رضایی که هر دو به فرماندهی سپاه منصوب شدند، اساساً معتقد به جنگیدن سپاه با دشمن خارجی نبودند و اعتقاد داشتند که سپاه وظیفه دیگری دارد. اما تعدادی دیگر که از فرماندهان سپاه که عمدتاً متعلق به استان خوزستان بودند مثل آقای شمخانی، سردار رشید، احمد غلامپور و شهید احمد سوداگر اعتقاد داشتند که سپاه باید در جنگ برون مرزی نیز شرکت کند. غرض این بود که بگویم در سال اول جنگ مدیریت صحنه بر عهده ارتش است، زیرا نیروهای سپاه هم فاقد سازمان و هم فاقد تجربه هستند.»

خبرآنلاین در بازنشر این گفتگو در رسانه خود، این بخش از اظهارات امیر بختیاری را محور تیتر خود قرار داده و سهوا نام آقای محسن رضایی را به جای مرتضی رضایی آورده بود، که به این وسیله از این اشتباه سهوی عذرخواهی می کند.

متن کامل این گفتگو با تیتر «امیر سرتیپ بختیاری: در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند» را بخوانید.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901285

دیگر خبرها

  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود