Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین همایش بین‌المللی اقیانوس‌شناسی غرب آسیا به منظور افزایش دانش ‏اقیانوسی و اشتراک‌گذاری آخرین یافته‌های علمی در حوزه دریایی از ‏‏۲۲ شهریور جاری به صورت وبینار برگزار می‌شود.‏

به گزارش ایسنا، دکتر حمید علیزاده ‏لاهیجانی، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی با بیان اینکه ۴ کارگاه آموزشی از ‏ ۲۲ تا ۲۵ شهریور برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر آن دومین همایش اقیانوس‌شناسی غرب آسیا در روزهای ۲۶ و ۲۷ ‏شهریور ۹۹ و با حضور اساتید، متخصصان و دانشجویان حوزه ‏دریایی توسط مرکز منطقه‌ای اقیانوس‌شناسی غرب آسیا مستقر در ‏پژوهشگاه برگزار خواهد شد و در آن متخصصانی از کشورهای ایران، هند، عمان، آلمان، اندونزی، کویت، ‏بلژیک، کانادا، روسیه، استرالیا و نروژ در خصوص آخرین یافته‌های علمی خود در حوزه علوم و فنون دریایی، اقیانوسی و جوی به زبان فارسی و انگلیسی سخنرانی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده افزود: در این چهار کارگاه آموزشی در خصوص موضوعاتی چون "وضعیت مرجان‌های خلیج‌فارس و دریای عمان"، "آلودگی میکروپلاستیک‌ها در محیط‌های دریایی"، "اثر تغییر اقلیم بر فرایندهای بیوژئوشیمیایی دریایی" و "سامانه هشدار زودهنگام سونامی" بحث و تبادل نظر خواهد شد.

دبیر علمی دومین همایش اقیانوس‌شناسی غرب آسیا، خاطر نشان کرد: تسهیل تبادل ‏آخرین یافته‌های اقیانوس‌شناسی بصورت مجازی بدون شک تجربه‌ای بسیار خوب برای ‏اساتید دانشگاه‌های مختلف و شرکت‌کنندگان است تا به دور از رنج سفر، در شرایطی آرام به ‏ارائه مقالات خود بپردازند.

بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی، علیزاده، تعداد مقالات علمی دریافت شده در این کنفرانس را ۱۴۰ مقاله در حوزه‌های "هواشناسی دریایی"، "تغییر ‏اقلیم"، "اقیانوس‌شناسی فیزیکی"، "اقیانوس‌شناسی زیستی"، "بیوژئوشیمی اقیانوسی"، "شیلات ‏و آبزیان"، "زمین‌شناسی دریایی"، "آلودگی دریا"، "حقوق و سیاست دریا"، "مخاطرات دریایی و ‏فناوری و مهندسی دریا" دانست و افزود: با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا ویروس برآنیم تا با برگزاری این همایش بستری مناسب برای پژوهشگران، صاحبنظران و ‏دانشجویان فراهم آوریم تا آخرین یافته‌ها، نوآوری‌ها، چالش‌ها و دغدغه‌های خود را به منظور ‏هم‌افزایی و یافتن راه‌های جدید در زمینه اقیانوس‌شناسی و موضوعات مرتبط به بحث ‏بگذارند.‏

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژوهشگاه اقيانوس شناسي مرجان دریایی خليج فارس اقیانوس شناسی غرب آسیا آخرین یافته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۴۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ

«انصارالله» در واکنش به خروج ناو هواپیمابر آمریکایی پس از چهار ماه استقرار در دریای سرخ، کاهش دفعات حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران «انصارالله» در پلتفرم «ایکس» در واکنش به اعلام نیروی دریایی آمریکا مبنی بر خروج ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و یک ناوشکن از دریای سرخ گفت: اگر آمریکا مدعی کاهش عملیات نیروهای مسلح یمن برای حفظ وجهه خود، عقب‌نشینی از نظامی‌سازی دریا و رساندن پیامی به شرکت‌های بیمه است برخلاف آنچه در ابتدا مطرح کرده بود، این یک خودفریبی مثبت است.

وی افزود: اگر آمریکا در عملیات‌ها کاهش واقعی مشاهده می‌کند، باید کشتی‌های خود و کشتی‌های اسرائیل تحت الحمایه‌اش را دوباره به حرکت درآورد تا یک صید خوشمزه برای نیروهای ما باشد.

اوایل روز جمعه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند.

موضع انصارالله یک روز پس از آن اعلام شد که ارتش یکن یک کشتی صهیونیستی به نام MSC داروین را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی و پهپادها هدف قرار داد و با موشک‌های بالستیک و بالدار به اهدافی در منطقه ایلات در جنوب اراضی اشغالی حمله کرد.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای ارتش ۱۰۲ کشتی مرتبط با اسرائیل را در دریاهای  سرخ و عرب، خلیج عدن و اقیانوس هند در طول ۲۰۲ روز تجاوز به غزه هدف قرار دادند که گویی هر ۲ روز یک کشتی را در حمایت از جناح‌های فلسطینی در نوار غزه هدف قرار گرفته‌اند.

در اواسط ماه مارس، انصارالله اعلام کرد که دامنه حملات خود را در دریای سرخ و عرب و خلیج عدن، علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا عازم بنادر آن و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی گسترش داده که شامل اقیانوس هند نیز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • کشف موجوداتی که 540 میلیون‌ سال قبل اقیانوس‌های زمین را نورانی می‌کردند (+عکس)
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان – 8 اردیبهشت
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود