Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ انشاالله کولانی مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه طرح ابلاغی سازمان تحت عنوان ۹در ۹۹ را بیانگر رسیدن به اهداف عالیه در خصوص ۹طرح در سال ۹۹ دانست و گفت : طرح ابلاغی سازمان جنگل‌ها به ادارات منابع طبیعی استان‌ها در سال ۹۹ در حقیقت رسیدن به اهدافی است که تحقق بخش پیام مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال بنام جهش تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه برای این طرح‌ها چهار طرح محوری منظور شده است، گفت : آبخیزداری و آبخوانداری، صیانت از جنگل‌های کشور، مقابله با بیابان‌زدایی و توقف بهره‌برداری از چوب از جنگل‌های هیرکانی چهار طرح ابتدایی محوری منظور شده این طرح‌ها است.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه افزود: آنچه در حوزه زاگرس باید به جدی پیگیری شود محور‌های آبخیزداری و آبخوانداری و همچنین صیانت از جنگل‌های کشور، است و محور‌های مقابله با بیابان‌زدایی و توقف بهره‌برداری از چوب از جنگل‌های هیرکانی در استان‌های خشک واستان‌های شمالی موردنظر است.

او با بیان اینکه در استان کرمانشاه اهداف این طرح را با جهش در عملیات‌ها تحقق خواهیم بخشید، افزود: ما در زراعت چوب تعهدی ۷۰۰ هکتاری را خواهیم داشت.

کولانی ادامه داد: در اقدامات کاداستر اراضی ۲۰۳ هزار هکتار اقدام انجام شده سنوات قبل را به ۶۰۰ هزار هکتار افزایش خواهیم داد.

او گفت: در خصوص مبارزه با آفات و بیماری درختان جنگلی طی چندین سال اقدامی ۲۸ هزار هکتاری داشته‌ایم و در سال ۹۹ در سطحی بالغ بر ۲۰ هزار هکتار عملیات مبارزه با آفات را در دستور کار داریم.

این مسئول افزود: در موضوع جنگل‌کاری اقتصادی طی سال‌های گذشته اقدامی معادل ۶ هزار و ۸۸۰ هکتار داشته‌ایم که در سال‌جاری با عملیاتی در سطح ۲ هزار هکتار آن را افزایش خواهیم داد.

او با بیان اینکه جنگل‌های استان را با بذر و نهال در سطح ۵ هزار و۶۵۰ هکتار توسعه خواهیم داد، گفت: ۳۲۰ هکتار عملیات چندین ساله کشت گیاهان دارویی را به ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار خواهیم رساند.

کولانی افزود: در موضوع مدیریت بهره‌برداری از مراتع ما طی بیش از ۱۰ سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار و ۱۹۲ هکتار از مراتع ما ۳۰۰ هزار و ۱۰۰ هکتار طرح تهیه شده بود و ما در دستور کار داریم که برای ۲۳۰ هزار هکتار باقیمانده طرح تهیه شود وبرای ۶۰۷ هزار هکتار هم اسناد واگذاری به بهره‌برداران در قالب طرح تهیه شود.

کولانی ادامه داد: در مورد احاله پارک‌های جنگلی ما در استان ۱۹ پارک جنگلی داریم که ۵ پارک به شهرداری‌ها احاله شده ودر نظر داریم در سال جاری مدیریت ۱۴ پارک دیگر را نیز به شهرداری‌ها واگذار کنیم.

او با بیان اینکه در توسعه دولت الکترونیک هم خوب عمل کرده‌ایم، ادامه داد: ۳۴ خدمت را الکترونیکی کرده‌ایم ودسترسی هم استانی‌ها را سهل کرده‌ایم در ۱۴ شهرستان امکان دسترسی به سیستم اتوماسیون را برای ادارات منابع طبیعی فراهم کرده‌ایم.

کولانی منابع طبیعی را بستر اصلی توسعه و تولید در استان دانست و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند کشور باید قوی بشود وجهش تولید را که اعلام کردم در واقع از ابزار قدرت است و این یعنی بدون هرگونه توجه به در آمد نفتی در آنچه خداوند به عنوان منابع طبیعی به ما ارزانی داشته و بستر حیات و هرحرکت انسان‌ساز است به نحو مطلوب استفاده مطلوب کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه گفت: منابعی مثل آب و خاک که اقتدار هر کشوری را رقم می‌زنند حفظ و احیا کنیم توسعه دهیم و بهره‌برداری بهینه کنیم که بحمداله در سال جهش تولید ما این مسئله را با مشارکت مردم و تشکل‌های مردم نهاد به مرحله ظهور خواهیم رساند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل کاری استان کرمانشاه بهره برداری منابع طبیعی هزار هکتار استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۴۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرهنگ سعید مهدوی فرمانده انتظامی سوادکوه گفت: ماموران پلیس این فرماندهی در حین گشت زنی به فردی که با اسب در حال حمل چوب بود مشکوک شدند.

وی افزود: کارآگاهان با همکاری ماموران منابع طبیعی، متهم را در حین حمل چوب که بصورت غیر مجاز از جنگل‌های این شهرستان برداشت کرده بود دستگیر کردند.

سرهنگ مهدوی از کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق توسط متهم خبر داد و افزود: چوب‌های کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه در پایان از عزم راسخ پلیس برای برخورد با پدیده قاچاق کالا خبرداد و به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا، مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • مطالعات  طرح جامع جنگل کاری نالشکینه بوکان
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی