Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@11:38:30 GMT

بیماران بهبود یافته از کرونا همچنان حامل ویروس هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۴۸۲۹

بیماران بهبود یافته از کرونا همچنان حامل ویروس هستند

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هنگ کنگ در این مطالعه نمونه مدفوع ۱۵ بیمار کرونایی ۲۰ تا ۶۵ ساله را در هنگ کنگ در فاصله زمانی ماه های فوریه و آوریل بررسی کردند.  

نتایج این مطالعه نشان داد در هفت بیمار حتی در غیاب علائم گوارشی، عفونت ویروسی فعال در روده آنها وجود داشت و سه بیمار تا ۶ روز پس از پاکسازی ویروس از نمونه های تنفسی آنها، همچنان عفونت ویروسی فعال داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان متوجه شدند که میکروبیوتای روده (مجموعه میکروارگانیسم های روده) در بیماران مبتلا به عفونت شدید SARS-CoV-۲ با غنی سازی عوامل بیماری زا (پاتوژن ها) و از بین بردن باکتری های «خوب» که قادر به تولید اسید چرب با زنجیره کوتاه هستند، مشخص می شود.

آنها اظهار داشتند: فعالیت ویروسی طولانی مدت در روده بیماران مبتلا به کووید-۱۹، حتی در صورت نبود علائم گوارشی و بعد از بهبودی از این بیماری، بر اهمیت کنترل طولانی مدت ویروس کرونا در این بیماران و تهدید بالقوه انتقال این ویروس از مدفوع به دهان تاکید می کند. 

این محققان افزودند: رویکردهای درمانی از جمله محدود کردن فعالیت ویروسی روده و تعدیل ترکیب میکروبیوم روده و عملکرد آنها باید در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد.

نتایج این مطالعه در مجله بین المللی پزشکی GUT منتشر شده است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیری جهانی» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

بر اساس آخرین گزارش پایگاه اینترنتی وردومیتر، تاکنون  ۲۷ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۸۴۵ نفر در جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند،  ۱۹ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۴۴۶ نفر بهبود یافته‌اند و ۹۰۱ هزار و ۸۶۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

دانشمندان بسیاری در سراسر جهان به دنبال ساخت واکسن این بیماری هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نقش کلیدی لوازم پزشکی در بهبود سلامت بیماران
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند