Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد قویدل ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: برای سال تحصیلی 1400-99، پنج هنرستان و 8 رشته در شاخه فنی و حرفه ای تاسیس و توسعه داده شده است.

وی افزود: در سال تحصیلی 99-98 تعداد هنرجویان جذب شده در پایه دهم شاخه فنی و حرفه ای سه هزار و 218 نفر بوده که برای سال تحصیلی1400-99 آمار ثبت نام هنرجویان جذب شده تا کنون سه هزار و 446 نفر بوده که نسبت به سال گذشته 2 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص گسترش مهارت آموزی گفت: تعداد هنرستان های فنی و حرفه ای در سطح استان 56 واحد بوده که برای سال تحصیلی جدید به تعداد 61 واحد توسعه یافته است.

قویدل گفت: هنرستان دخترانه شهید فروتن با سه رشته طراحی دوخت،حسابداری و کامپیوتر بصورت مستقل ، هنرستان کاپتان احراری وابسته به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در رشته های علوم و فنون دریایی ، هنرستان دخترانه هنرهای زیبا وابسته به وزارت ارشاد اسلامی در رشته های نقاشی و نمایش و دو هنرستان غیر دولتی فن آموز و مبین خلیج فارس با رشته های شبکه و نرم افزار و الکتروتکنیک در 4 منطقه استان تاسیس شده است.

وی همچنین گفت : تعداد رشته های فعال شاخه فنی و حرفه ای در سطح استان در سال تحصیلی 99-98 تعداد 29 رشته بوده که برای سال تحصیلی 1400-99 تعداد 1رشته جدید و 8 رشته فعال از گذشته در 5 منطقه توسعه داده شده است و سهم فنی حرفه ای استان از 13.62 درصد بوده و برای سال جاری تا کنون به 15.17 رسیده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان در پایان گفت: با توجه به قابلیتها و تنوع در رشته های موجود در شاخه فنی و حرفه ای و همچنین به روز بودن رشته ها با مشاغل موجود در بازار کار و نیاز جامعه و بازار کار استان به نیروهای انسانی ماهر تقویت شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش از اولویت‌های برنامه معاونت آموزش متوسطه می‌باشد.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش هرمزگان هنرستان جمهوری اسلامی شاخه فنی و حرفه ای برای سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی خواجه مظفری صبح شنبه در دیدار با رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه گلستان در رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی با رویکرد کاهش زمان رسیدگی توانست رتبه سوم را کسب کند، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری به ۱۶ روز رسیده است.

وی تعداد دادخواست‌های واصله در سال ۱۴۰۲ را چهار هزار و ۹۲۰ دادخواست اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان هشت درصد کاهش داشته است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به چهار هزار و ۵۰۱ دادنامه صادر شده در سال گذشته گفت: از این تعداد هزار و ۴۲۰ فقره به صورت سازشی حل و فصل شده است.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان به تعداد دو هزار ۹۵۹ نفر بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۵ درصد کاهش داشتیم و تنها استانی هستیم که سیر نزولی داشته و بیانگر حفظ و صیانت از شغل و اشتغال شده است.

خواجه مظفری اظهار کرد: در راستای صیانت از نیروی کار و نظارت بر حسن اجرای قانون کار در واحدهای مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۲ بازرسان کار به تعداد هفت هزار ۵۳۹ مورد بازرسی انجام دادند که از این تعداد دو هزار و ۸۸۱ بازرسی مربوط به کارگاه‌های پر خطر بوده است که در نتیجه این بازرسی‌ها و ارائه آموزش‌ها در سال ۱۴۰۲ منجر به کاهش ۳۱ درصدی حوادث ناشی از کار نسبت به سال ۱۴۰۱ شده است.

وی یادآور شد در سال ۱۴۰۲ توسط مرکز تحقیقات و تعلیمات اداره کل تعاون و کار در زمینه آموزش عمومی و تخصصی در خصوص حفاظت و بهداشت کار ۲۷ هزار و ۱۷۶ نفر ساعت آموزش به کارگران و نمایندگان کارفرمایان ارائه شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل‌های کارگری و کار فرمایی طی سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۵۲ تشکل در استان داریم که ۷۷ درصد تشکل کارگر و ۲۳ درصد تشکل کارفرمایی بوده که برای سال جاری افزایش ۱۵ درصدی را پیش بینی می‌کنیم.

کد خبر 6089720

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش