Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@12:26:30 GMT

بورس رنج دیگری را به رنج‌های مردم اضافه کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۴۹۶۱

بورس رنج دیگری را به رنج‌های مردم اضافه کرد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا تقی پور  نماینده مردم تهرن در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: فضای مجازی یک مرحله تمدنی جدید را ایجاد می‌کند، مثل انقلاب صنعتی که یک بحث جدید در تمدن غربی شد و نشانه این حرکت نیز امروز پیدا شده است.

وی افزود: گسترش روز افزون قابلیت‌های فضای مجازی، جهانی شدن ارتباطات، انفجار اطلاعات و فناوری‌های نوظهور موجب مطرح شدن پارادایم‌ها، رویکردها و مفاهیم نوین شده است، به گفته صاحب نظران ما در ابتدای یک انقلاب قرار داریم، این انقلاب شیوه زندگی، کسب و کار و ارتباطات را به شکلی تغییر می‌دهد که به لحاظ مقیاس، دامنه و پیچیدگی بی سابقه است و ما باید سرعت و دامنه این انقلاب را کامل درک کنیم و در بین چالش‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم درک این مهم از اساسی ترین مسائل روز جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه فضای سایبر امروز بر حاکمیت‌های ملی تأثیر عمیق و بسزایی دارد، گفت: حاکمیت فضای سایبر، امروز یکی از ابعاد جدید حاکمیت ملی در فضای سایبری است و حاکمیت ملی به تدریج در این فضا در حال شکل گیری بوده و پیش شرط این مهم برخورداری از قلمرو مناسب در این حوزه است.

تقی پور با تأکید بر اینکه ما باید در مجلس شورای اسلامی نظام مدیریت فضای سایبر را تعریف کنیم در غیراین صورت از این قافله جهانی فاصله خواهیم گرفت، افزود: از آنجایی که تمامی رفتارهای جامعه فیزیکی به صورت طبیعی نیز در فضای سایبری احساس می‌شود، مدل مدیریت جامعه فیزیکی به فضای مجازی اعمال خواهد شد و باید توجه داشته باشیم که حاکمیت ملی در فضای سایبری تسری پیدا خواهد کرد.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی تصریح کرد: وقتی می‌دانیم که این فضا از خارج مدیریت می‌شود نمی‌توانیم بیکار بنشینیم.  ما نمی‌توانیم مردم را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بی‌پناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره می‌کند. عوامل مسلّط بین‌المللی در این زمینه‌ها به‌شدّت فعّال هستند.  

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: ما در حاکمیت فضای سایبری کشور در اشکال مختلف مثل حاکمیت داده‌ها، حاکمیت اطلاعات، حاکمیت فضای الکترومغناطیس و حاکمیت فناوری خلأ جدی داریم و مجلس یازدهم وظیفه دارد با توجه به آثار فضای مجازی در زندگی فردی و اجتماعی مردم در جهت پیشرفت همه جانبه کشور، گسترش و عمق بخشی به اقتصاد دیجیتال، بهبود شرایط برای کسب و کارهای مجازی و بهره گیری از فرصت‌های این فضا به سرعت قوانین لازم در این عرصه را تدوین کند.

تقی پور تأکید کرد: متأسفانه امروز با ناکارآمدی دولت در عرصه‌های مختلف شاهد رنج و مشقت مردم در عرصه‌های مختلف هستیم و با رشد فزاینده شاخص بورس در بازار سرمایه، شاهد این هستیم که اقتصاد ملی با رکود تورمی در کنار بی ثباتی در بازار ارز مواجه شده است. متأسفانه دولت با طرح مسائل انحرافی مثل پیش فروش نفت زمینه‌هایی را برای کاهش قیمت سهام ایجاد کرد و شاهد هستیم که رنج دیگری به رنج‌های مردم ایجاد شد.

وی همچنین با اشاره به توافق امارات با رژیم صهونیستی، گفت: دولت امارات متحده عربی با اقدام اخیر خود، هم دنیای اسلام خیانت کرد و هم به دنیای عرب و هم به مسئله فلسطین؛ این لکه ننگ بر دامن این دولت است که البته از بین خواهد رفت، امیدواریم به همت جبهه مقاومت از این تنگه سخت عبور کنیم.

کد خبر 5019611 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری صحن مجلس رضا تقی پور فضای مجازی بورس مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا هیئت دولت حجت الاسلام حسن روحانی محمد باقر قالیباف صحن مجلس شورای نگهبان برجام حسن روحانی سعید خطیب زاده ویروس کرونا محمد جواد ظریف ایران فضای سایبری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در رابطه با قرارداد‌های آتی تک سهم تاکنون بیش از ۳۰ نماد در بازار ابزار‌های نوین خودمان در قالب قرارداد آتی تک سهم شروع به کار کردند نکته‌ای که وجود دارد این است که omsهای متنوعی بتوانند اضافه شوند در حال حاضر دو تا از oms مجوز گرفتند به مرور که چند oms دیگر هم اضافه شوند به امید خدا ما نماد‌های پایه‌ایی که بخواهند در بازار قرارداد آتی تک سهم فعالیت داشته باشند را اضافه خواهیم کرد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: فکر می‌کنم به امید خدا تا پایان سال بتوانیم به بیش از ۴۰ نماد به عبارتی حداقل نماد‌هایی که گردش بالایی دارند این فرآیند را افزایش دهیم.

گودرزی در رابطه با اهمیت قرارداد آتی تک سهم هم بیان کرد: دو طرفه شدن بازار مهم‌ترین فاکتور و عامل ایجاد این بازار است و فکر می‌کنم بازار آتی تک سهم می‌تواند کمک شایانی کند که حتی در بازار نزولی هم معامله‌گران سود داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت