Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: استقرار شهرک صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محسن صالحی‌نیا پیش از ظهر امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تلاش شد در قالب سیاست‌های محوری دولت و صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی مختلف در استان تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زیرساخت‌های مربوط به ایجاد واحدهای تولیدی به لحاظ افزایش نرخ تجهیزات و ساخت‌وساز و تامین اقلام مورد نیاز باید تهیه شود که قیمت زمین نیز به همین دلیل به شدت افزایش یافته و سعی کردیم این افزایش را در سه محور از منابع استان در توسعه زیرساختی در نظر بگیریم.

معاون وزیر صمت بیان داشت: منابع ملی و منابعی تحت عنوان شرکت‌های مادر تخصصی در توافق با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دستگاه اجرایی مربوطه و بخشی نیز از منابع داخلی سازمان صمت تامین می‌شود که با توازن مناطق در قالب‌های مختلف اجرا می‌کنیم.

معاون وزیر صمت: قیمت این روزهای خودرو کاذب است و قطعاً شکسته می‌شود؛ خریداران امروز خودرو حتماً ضرر می‌کنندمعاون وزیر صمت: 35 هزار واحد تولیدی در نواحی صنعتی کشور ایجاد می‌شودمعاون وزیر صمت: زیرساخت‌های شهرک های صنعتی استان اردبیل توسعه می‌یابد

صالحی نیا تصریح کرد: واحدهایی که از ذخایر ارزی دریافت داشتند با توجه به مصوبات دولت بخش عمده‌ای تعیین تکلیف و بخش دیگری نیز تعیین تکلیف می‌شوند و بخشی مربوط به منابع مالی صندوق توسعه ملی بود که طی چندماه اخیر با توجه به شیوع کرونا و آسیب به واحدهای تولیدی درخواستی داشتند که با صندوق توسعه ملی هماهنگی مبنی بر استمهال و تقسیط طولانی‌تر  انجام شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: در مورد برخی واحدهای تولیدی که نیاز به ماشین‌آلات دارند و به دلیل عدم امکان تامین ارز نتوانسته‌اند این ماشین‌آلات را تهیه کنند، تصمیم‌گیری و ترخیص کالاهای موردنیازشان در راستای راه‌اندازی خط تولید از گمرک انجام می‌شود. 

وی اضافه کرد: در مورد مصوبه‌ای در رابطه با تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در کارگروه استان تصمیم‌گیری انجام شده است و استقرار شهرک صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود چرا که از ابتدای امسال معادل سال قبل سرمایه‌گذار متقاضی زمین برای شرکت صنعتی بوده است.

معاون وزیر صمت گفت: کمک‌های بلاعوض و ملی برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود و خانه صنعت در رشد اقتصادی استان بسیار موثر بوده که باید نماینده‌ای از این خانه برای حمایت از بخش خصوصی تعیین شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه 2.5 درصد واحدهای شهرک‌های صنعتی کشور را واحدهای استان چهارمحال و بختیاری تشکیل داده است، عنوان داشت: 93 درصد واحدهای تولید کشور در بخش صنایع کوچک هستند و تهاتر ارز و کالای صادراتی از روش‌های مناسب برای برون‌رفت از مسئله تامین ارز است.

صالحی نیا یادآور شد: با توجه به سیاست‌های بازار و نرخ ارز، تولید خودرو نسبت به سال گذشته افزایش 19 درصدی یافته و قیمت آن در حد عرضه خودروسازان در حال عرضه است و تلاش داریم حداقل تفاوت قیمت خودرو تولیدی و وارد شده را داشته باشیم.

انتهای پیام/7540/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی معاون وزیر صمت واحدهای تولید انجام می شود صنایع کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۴۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی

جعفر فرشچی‌طوسی دراین‌باره گفت: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای ۲۱۸ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: محل ساخت و فعالیت این واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی " چناران، کاویان فریمان، قوچان ۲، خیام، چرمشهر و تایباد" در نقاط مختلف جغرافیای خراسان رضوی است.

فرشچی‌طوسی با اشاره به شعار سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر جهش تولید با مشارکت مردم تأکید نموده‌اند، عنوان کرد: تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در خراسان‌رضوی نسبت به سالیان قبل افزایش یافته و این ظرفیت‌های اقتصادی استان باعث شده است که مراودات تجاری از سوی کشور‌های همسایه بیشتر شود و تاجران آن کشور‌ها در ایران سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی اضافه کرد: تاکنون سرمایه‌‎گذاران خارجی از کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی و کویت، استقبال خوبی از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در استان داشته و با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: وجود واحد‌های صنعتی دانش‌بنیان و صادرات‌گرا و نیز نوع کیفیت کالا‌های تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران شده که بازاریابی محصولات توسط شرکت‌های مدیریت صادرات در کشور‌های مختلف می‌تواند هزینه‌های بخش تولید را کاهش دهد و بستر گسترده‌تری را برای ورود محصولات داخلی خراسان‌رضوی به بازار‌های بین‌المللی فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • وقوع حادثه رانندگی در قطب صنعتی شهرکرد با یک جان باخته و سه مصدوم
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری