Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان تئاتر و سینما معتقد است در دوران فعالیت خود هیچ وقت دنبال حمایت نبوده است و در این روزهای کرونایی هم توقعی از مدیران فرهنگی ندارد.

به گزارش خبرنگار سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا در شرایط کرونایی و کسادی رو به تعطیلی مراکز هنری، همچنان برخی هنرمندان در تلاش هستند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کمی این فضا را گرم نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا حمایت‌ها و برنامه‌‌های وزارت ارشاد از هنرمندان محل بحث و نقد قرار گرفته است. گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا قصد دارد در قالب پرونده‌ای ضمن گفتگو با اهالی فرهنگ و هنر، عملکرد وزارت ارشاد در این زمینه را ارزیابی کند.

 توقع حمایت ندارم!

آرش سنجابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در این ارتباط گفت: راستش از اولین روزی که کار خودم را آغاز کردم، چه در حوزه ترجمه و ادبیات و چه در مستندسازی و هنرهای نمایشی، هیچ وقت توقع حمایت و پیگیری سیاست‌های حمایتی نهادهای فرهنگی نبودم. در کشوری زندگی می‌کنم که فعالیت هنری یکسری ضوابط دارد و من باید خودم را با این ضوابط هماهنگ کنم.

این کارگردان سینما و تئاتر اظهار کرد: من همواره این دیدگاه را در کارهایم دارم که طوری رفتار کنم تا هنگام اجرای یک نمایش یا ساختن فیلم مانع و دست‌اندازی پیش روی خودم نداشته باشم. اگر برنامه‌ای برای حمایت بوده باید بگویم هرگز به من کمکی نشده و اصولاً توقعی هم ندارم که در این شرایط به ما کمک کنند.

سنجابی که اخیراً نمایش «جیرجیرک» را در تماشاخانه سپند کارگردانی کرده و این شب‌ها نیز نمایش «مرغ ماهیخوار» را در همین مکان روی صحنه دارد در ادامه افزود: وقتی مدیران ما شرایط تئاتر را درک نمی‌کنند و چرخه اقتصادی تئاتر در این وضعیت است، دیگر جایی برای توقع‌داشتن نمی‌ماند.گردش مالی یک سال تئاتر کشور شاید 20 میلیارد تومان باشد. خُب، این رقم قیمت یک منزل مسکونی در شمال تهران است. یا گردش مالی کل سینمای ما حدود 300 میلیارد تومان است که در سینمای هالیوود از دستمزد بازیگری مثل «جانی دپ» هم کمتر است! وقتی بدنه مالی تئاتر ما این قدر نحیف است دیگر چرا باید به آن فکر کنیم. 

 وقتی با 20 میلیارد می‌توان یک سال تئاتر کشور را خرید

وی عنوان کرد: در چنین شرایطی، اگر یک فرد سرمایه‌دار 20 میلیارد تومان داشته باشد، می‌تواند به سادگی یک سال تئاتر ما را بخرد؛ هر آن چه که دوست دارد روی صحنه ببرد و به کارها جهت و فکر بدهد. اگر این حقیقت تلخ را در نظر بگیریم خواهیم دید که تئاتر جزو  لایه‌های زیرین اولویت مدیران هم نیست.

این کارگردان افزود: در این روزهای کرونایی هم بدون این که پیگیر برنامه‌‌های ارشاد باشم روند عادی فعالیت‌های خودم را ادامه دادم. البته نمایش‌ها را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی روی صحنه بردیم، اما این گونه فکر نکردم که منتظر حمایت‌های ویژه‌ای باشم. 

سنجابی گفت: معتقدم که در فعالیت هنری نباید نق زد و کارنامه من هم گواهی بر این مدعاست. من در سال‌های اخیر در حالی در حوزه تئاتر و سینما فعالیت می‌کردم که چند فیلم بلاتکلیف و توقیفی داشتم، اما یک‌بار هم مصاحبه نکردم و دنبال جوسازی نبودم. برای این‌که توقیف‌شدن فیلم به‌خودی خود مزیتی برای فیلمساز نیست. یکی از فیلم‌هایم مجوز پخش گرفت و هیچ اتفاق خاصی هم نیفتاد در نتیجه، فکر می‌کنم اگر به دنبال ارائه کار خوب هستیم خیلی نباید به این گونه حمایت‌ها یا برخوردها وابسته باشیم. 

این کارگردان تئاتر اظهار کرد: چه در حوزه سینما و تئاتر و چه در زمینه ترجمه و نویسندگی، برای کار کردن هیچ کس منتی بر سر من ندارد و من هم نباید منتی بگذارم. مطلوب من این است که در این عرصه باشم و این اجازه را داشته باشم که بدون مانعی کار کنم.بنابراین حتی در این روزهای کرونایی هم دنبال حمایت‌های ویژه نبودم.

انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: تئاتر ویروس کرونا تماشاخانه سپند حمایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۵۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمایی مدیریت مالی بهتر در «دخل و خرج»

رادیو صبا با برنامه‌ای جدید تحت عنوان «دخل و خرج» با موضوع مدیریت مالی بهتر مخاطبانش را همراه می‌کند.

به گزارش ایسنا، «دخل و خرج» عنوان یکی از برنامه‌های جدید این شبکه رادیویی است که در فضایی متفاوت مخاطبان را دعوت به مدیریت مالی می‌کند.

امیر اکبری، تهیه‌کننده و مجری این برنامه در توضیح «دخل و خرج» خاطرنشان کرد: امروزه با افزایش تورم و تغییر شرایط اقتصادی به خصوص افزایش هزینه‌های اقتصادی نمی‌توانیم براساس آنچه خواسته‌ ما هست و مد نظر داریم، خرج کنیم به همین دلیل ممکن است با مسائل مالی مواجه شویم که برای برطرف کردنشان نیاز داریم روش‌های مدیریت هزینه زندگی را بشناسیم.

وی ادامه داد: پول، عامل مهمی است که می‌تواند در خوشبخت بودن یا نبودن انسان‌ها موثر باشد و همه افراد به دنبال افزایش پول خود هستند تا بتوانند کارهایی را که دلشان می‌خواهد، انجام بدهند تا در نهایت احساس رضایت و خوشبختی کنند. ما در این برنامه به دنبال این نیستیم که به مردم بگوییم خرج نکنید و پس‌انداز کنید، این برنامه راهکارهای ساده‌ای برای ترک عادت‌های بد اقتصادی ارائه می‌کند تا با درآمدی که داریم زندگی خوبی داشته باشیم.

این برنامه‌ساز یادآور شد: در این برنامه مردم را به مشارکت‌های اقتصادی دعوت می‌کنیم و به آنها راهکارهایی پیشنهاد می‌کنیم تا با سرمایه‌های اندکی که دارند کسب و کار راه بیندازند و به دنبال کسب درآمد باشند.

به گزارش ایسنا، «دخل و خرج» در هر قسمت یک موضوع اقتصادی را بیان می‌کند و از نگاه‌های متفاوت به نقد و بررسی آن می‌پردازد و در پایان نظر کارشناسان اقتصادی و روانشناسی را پخش می‌کند.

«دخل و خرج» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ به تهیه‌کنندگی و اجرای امیر اکبری از رادیوصبا پخش می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • راهنمایی مدیریت مالی بهتر در «دخل و خرج»
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران