Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:30:20 GMT

کتاب «رسانه و فریب کاری» در اصفهان منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۵۴۱۴

کتاب «رسانه و فریب کاری» در اصفهان منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، روح الله بابایی اظهار داشت: فریب‌کاری در رسانه، موضوعی فراتر از اتهام است و بحث درباره آن در علومی، از جمله ارتباطات، مطالعات فرهنگی، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، سیاست یا مدیریت رسانه بسیار چالش‌برانگیز و حساس است.

وی با بیان اینکه کمتر متخصص رسانه‌ای به این موضوع اعتقاد دارد که رسانه‌ها فریب‌کار هستند، افزود: این افراد معمولاً در نگاهی آزاداندیشانه، رسانه را نهادی مستقل و مردمی یا اطلاع‌رسان معرفی می‌کنند اما تکنیک‌های اقناع و تأثیرگذاری حداکثری یا تمایل به نفوذ رسانه‌ای صاحبان اقتصاد و سیاست، تأییدکننده فرآیندها و رویکردهایی است که فریب‌کاری رسانه را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: فریب‌کاری رسانه موضوعی چالش‌برانگیز بوده و جای تحلیل و بحث دارد تا اینکه نه بر اساس نگاهی پیش‌داورانه، بلکه بر اساس دلایل علمی و منطقی ریشه‌های آن را بررسی کنند.

وی تأکید کرد: «فریب‌کاری و رسانه» کتابی است که برای نخستین بار وارد این جدال علمی شده و این مسئله را از زوایای گوناگون بر اساس مطالعات انتقادی در رسانه، بررسی کرده است.

بابایی در پایان گفت: کتاب «فریب‌کاری و رسانه» تألیف خانم فائزه تقی پور در پژوهشکده الهیات و خانواده تهیه و توسط انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ۵۳۶ صفحه و در تعداد ۵۰۰ جلد منتشر شده است.

کد خبر 5019710

منبع: مهر

کلیدواژه: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری بازگشایی مدارس آمار کرونا بوشهر عاشورا گرگان ماه محرم مجلس شورای اسلامی کرمانشاه شیوع کرونا آغاز سال تحصیلی فریب کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، رسول شکری نیا عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه گنبدکاووس خبر داد و اظهار کرد: این فیلم‌های تبلیغاتی از امروز آغاز شده و تا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه هر روز ساعت ۱۱ و ۱۹:۳۰ از شبکه گلستان پخش می‌شود، افزود: از بین این دو نامزد حوزه انتخابیه گنبد تنها یکی از آنها از این فرصت قانونی برای تبلیغات خود استفاده می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای گلستان گفت: در دور نخست انتخابات از ۱۹۷ کانال انتخاباتی کشور، ۶ کانال سهم گلستان بود که در ۶ حوزه انتخابیه در مجموع ۲۱۰ برنامه در ۷ محور با حضور ۹۲ کاندیدا از ۳۰۶ کاندیدای ثبت نام شده برنامه ضبط شد.

گفتنی است استان گلستان در انتخابات اسفند ماه رتبه سوم مشارکت کشور را کسب کرد و انتخابات در حوزه انتخابیه گنبد کاووس هم زمان با سراسر کشور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

کد خبر 6097506

دیگر خبرها

  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • رای الیوم: نتانیاهو همه را فریب داده است
  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم