Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@19:30:59 GMT

نسخه زنگنه برای گرانی بلیت پرواز‌های ترکیه؛ نخرید!

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۵۴۸۹

نسخه زنگنه برای گرانی بلیت پرواز‌های ترکیه؛ نخرید!

خبرگزاری ایسنا: کاپیتان زنگنه صبح امروز در بازدید سرزده از فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: همه پروتکل‌های بهداشتی به دقت اجرایی می‌شود و بر اجرای دقیق و درست آن نظارت کامل می‌کنیم. در این زمینه شرکت‌های متخلف معرفی شده و با آن‌ها برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

وی درباره‌ی حادثه فرودگاه ماهشهر گفت: با توجه به این‌که گزارش‌های رسیده نشان می‌داد فرودگاه ماهشهر ایمنی مناسبی ندارد این فرودگاه را به علاوه فرودگاه عسلویه به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واگذار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت فرودگاه‌ها نیز کتبا مسئولیت ناوبری فرودگاه ماهشهر را پذیرفته است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: دیگر فرودگاه‌های وابسته به شرکت نفت نیز براساس ترافیکی که دارند در این فراخوان قرار گرفته و به تدریج واگذار خواهند شد.

دهقانی زنگنه همچنین درباره دستورالعمل ابلاغی اخیر نیز باید گفت که دستورالعمل ۱۹۰۰ را ابلاغ کردیم و همه شرکت‌های هواپیمایی موظف به رعایت کردن همه مفاد آن به صورت دقیق هستند. مردم هم می‌توانند فرم‌های نظرسنجی داخل هواپیما را مشاهده کرده و با اسکن کردن بارکد آن به صورت آنلاین در سایت سازمان هواپیمایی کشوری مشکلات‌شان را مطرح کنند. همچنین اگر تخلفاتی مشاهده کردند سایت سازمان و تلفن گویای آن ۲۴ ساعته پاسخگو است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: در زمینه استفاده بیشتر شرکت‌های هواپیمایی از اتوبوس‌ها برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به هنگام انتقال مسافران از ترمینال‌ها و هواپیما نیز شرکت‌های هواپیمایی موظف‌اند دستورالعمل‌های اجرایی را به دقت رعایت کنند بنابراین باید به اندازه اتوبوس تهیه کنند.

روشن بودن تهویه هواپیما‌ها به صورت کامل

دهقانی زنگنه همچنین درباره مسائل و ابهاماتی که درباره تهویه هواپیما‌ها و نداشتن فیلتر میانی مطرح می‌شود، گفت: تهویه هواپیما‌ها به صورت دائم و مستمر انجام می‌شود و حتی دستور داده‌ایم که در هنگامی که هواپیما روی زمین می‌نشیند باید از موتور کمکی APU استفاده کنند و آن را روشن کنند تا تهویه هواپیما روی زمین انجام شود. همچنین قبل از اینکه موتور هواپیما خاموش شود باید این موتور کمکی روشن باشد تا هنگام تاکسی کردن هواپیما و پیاده شدن مسافران تهویه کار خود را بدون وقفه انجام دهد.

جلسه بررسی حادثه هواپیما اوکراینی ۲۷ مهرماه

وی درباره آخرین وضعیت حادثه هواپیمای اوکراینی گفت: ۲۷ مهرماه نشستی مشترک بین ایران و اوکراین با حضور دیگر نمایندگان در تهران برگزار خواهد شد تا دیگر زوایای این حادثه را بررسی کنیم.

به گزارش ایسنا، تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری که برای بازدید از فرودگاه مهرآباد و هواپیما‌های در حال مسافرگیری یا پیاده کردن مسافران امروز به ترمینال ۱ و ۲ این فرودگاه آمده بود با مردم گفتگو کرد و نظر آن‌ها را درباره این موضوع جویا شد که البته اکثر مسافران ابراز رضایت می‌کردند و برخی از آن‌ها انتقادات و مشکلاتی را درباره رعایت نشدن برخی پروتکل‌ها مطرح کردند.

نکته جالب اینجا بود که برخی از مسافران در ترمینال یا حتی هنگام سوار شدن به هواپیما ماسک نداشتند که در این بازدید از سوی خبرنگاران و مسئولان به آن‌ها تذکر داده شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: رییس سازمان هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری تهویه هواپیما هواپیما ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۵۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان نخستین فرودگاه دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن، گواهینامه فرودگاهی دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، فخرالدین کشاورز، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در آئین اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین‌المللی شیراز، اظهار کرد: در یک‌وسال ونیم اخیر، برنامه‌های پرشماری از جمله مستندسازی، برگزاری جلسات و کمیته‌های ویژه، ممیزی‌های داخلی، آموزش، ممیزی سازمان هواپیمایی کشوری و رفع یافته‌ها در مسیر اخذ گواهینامه فرودگاهی انجام شد.

وی افزود: یکی از عمیق‌ترین و سخت‌گیرانه‌ترین ممیزی‌های سازمان هواپیمایی کشوری در موضوع گواهینامه فرودگاهی در خصوص فرودگاه شیراز انجام شد که با افتخار از آن استقبال کردیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس تصریح کرد: از ابتدا می‌دانستیم برای اخذ گواهینامه و ایجاد استانداردهای لازم باید پذیرای ممیزی‌های سخت‌گیرانه باشیم و از همین رو با ایجاد بستر لازم برای آموزش و برنامه‌ریزی منظم، فرودگاه شیراز را برای این مهم آماده شد.

کشاورز ادامه داد: این گواهینامه، امروز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و جمعی از مقامات استانی و فعالان حوزه هوانوردی در محل فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز اعطا شد.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه شیراز، پس از طی فرایندهای مختلف تدوین نظام‌نامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام ممیزهای متعدد، رفع یافته‌های غیراستاندارد موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

وی اضافه کرد: این فرایند با همکاری کامل و سازنده دفتر مقررات فرودگاهی، پست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مدیریت ایمنی شرکت و دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان با موفقیت انجام شده است.

به گزارش ایمنا، اخذ گواهینامه فرودگاهی که در زمره شاخص‌های توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی از منظر سازمان جهانی هواپیمایی کشور (ایکائو) است، یکی از الزامات ملی و بین‌المللی است که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران باید نسبت به اخذ آن در درجه اول برای فرودگاه‌های بین‌المللی اقدام کند.

کد خبر 747456

دیگر خبرها

  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد