Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@18:02:58 GMT

منبر خانواده|چه کار کنیم حرف‌مان در خانواده شنیده شود؟+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۵۷۳۸

منبر خانواده|چه کار کنیم حرف‌مان در خانواده شنیده شود؟+فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه خانواده؛ محمد نگینی: حجت‌الاسلام ماندگاری در گفتگو با خبرنگار خانواده خبرگزاری فارس در  ادامه بحث مختصات خانواده حسینی گفت: در یک خانواده به سبک تربیت حسینی ضمن حفظ احترام متقابل و اعتماد متقابل، افراد آن خانواده نسبت به یکدیگر به درک متقابل هم رسیده اند. 

 

 

وی افزود: در درک متقابل وقتی پدر خانواده از بیرون می آید وخسته است، نباید تصور کند که مادر و سایر فرزندان فقط خوش گذرانی می کردند، مادر خانواده هم در خانه زحمت کشیده است و خسته هست و باید یکدیگر را درک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ماندگاری ادامه داد: اگر درک متقابل وجود نداشته باشد، باعث ایجاد توقع بی‌جا می شود. بچه ها و همسر خانواده هم باید پدر را درک کنند تا توقع زیادی ایجاد نشود. فرزندان هم باید درک کنند که پدر خانواده به سختی دارد زحمت می کشد و با کم و کاستی ها کنار بیایند. 

وی تاکید کرد: وقتی احساسات، ظرفیت، علائق و نیازهای یکدیگر را در خانواده درک کردیم اتفاقات قشنگی می افتد. اگر ظرفیت و نیازهای طرف مقابل را بفهمیم طوری صحبت می کنیم که حرف مان فهمیده شود، و جذاب باشد و قابل قبول باشد. 

استاد حوزه علمیه گفت: امام حسین علیه السلام هم در سخت ترین شرایط فرزندان و خانواده ش را درک می کردند. در شرایط سخت روز عاشورا وقتی فرزندش طلب محبت می کند، از اسب پیاده می شود و حضرت سکینه را نوازش می کنند و به آغوش می گیرند و درک می کند. با تمام محبت با فرزند خود صحبت می کند. 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خانواده احساسات سبک زندگی خانواده حسینی حجت الاسلام ماندگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۵۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی مامان مربی؛ محصول جدید تلوبیون برای مادران ایرانی

تلوبیون برای کمک به مادرهای ایرانی در تربیت فرزندان،‌ کارگاه آموزشی جدیدی با عنوان مامان مربی راه‌اندازی کرده است. در این محصول جدید، والدین ایرانی یاد می‌گیرند که بهترین بازی‌ها و فعالیت‌ها را برای پرورش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هوشی فرزندان خود انجام دهند.

در این مسیر پایه‌ای و پرچالش، مادران تبدیل به بهترین مربی برای فرزندان خود شده و می‌آموزند کدام یک از مهارت‌های کودک خود را در چه سنی و با چه روشی تقویت کنند.

همچنین مادران می‌توانند در پویش مامان مربی هم شرکت کنند: «مامان از بچه‌ش می‌پرسه به نظر تو یک مامان خوب چطوری با بچه اش بازی میکنه؟»

دکتر ثریا علوی نژاد به همراه سایر اساتید دانشگاه تهران در این مسیر راهنمای مادران ایرانی هستند.

کاربران برای دسترسی به این سرویس و ارسال ویدیو برای این پویش، می‌توانند به صفحه مامان مربی در تلوبیون (https://telewebion.com/page/maman-morabi) مراجعه کنند.

 

حجم ویدیو: 10.83M | مدت زمان ویدیو: 00:00:31 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد
  • کارگاه آموزشی مامان مربی؛ محصول جدید تلوبیون برای مادران ایرانی
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • از طنین «فریاد قدس» تا شنیده شدن استخوان‌های خُرد شده رژیم صهیونیستی/ روسیاهی به زغال صهیونیستی ماند
  • شیرین سعیدی: از شنیده شدن خبر بازداشت خود شوکه شدم!
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان