Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی کریمی‌فیروزجائی در گفت و گو با پارس نیوز ضمن انتقاد به  تصمیم آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس، اظهار کرد: این تصمیم درست نبود، ضمن اینکه وزارتخانه از مدتها قبل اعلام کرده بود، بسته به وضعیت مناطق که سفید و زرد و قرمز است، آموزشها ترکیبی خواهد بود و در مناطق سفید، کلاس ها به صورت حضوری برگزاری می شود و در مناطق زرد، به شکل حضوری و غیرحضوری با رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی و در مناطق قرمز هم قرار بود، کلاس ها به شکل حضوری برگزار نشود، منتها در آخر هفته گذشته، آموزش و پرورش اعلام کرد که مدارس در تمامی نقاط کشور و در هر وضعیتی تشکیل خواهد شد، این مسئله منطقی و درست نبود، برهمین اساس اعضای کمیسیون آموزش سوالاتی را مطرح کردند و روز سه شنبه، وزیر آموزش و پرورش در این کمیسیون حضور یافت و پاسخگوی سوالات نمایندگان بود، حاجی میرزایی ضمن تعدیل مواضع قبلی خود عنوان کرد، این مسئله را به شورای مدارس هر منطقه و مراکز آموزشی واگذار کرده اند و آنها خود در مورد شیوه تدریس و برگزاری کلاسها تصمیم می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس با اشاره به انتظارات نمایندگان کمیسیون از وزارت آموزش و پرورش و دولت گفت: انتظارمان این بود که زیرساختهای لازم برای برگزاری کلاسهای غیرحضوری و ازجمله تقویت و اصلاح شبکه شاد فراهم می شد، اکنون 5 ماه است، نسبت به راه اندازی شاد اقدام کرده اند و تاکنون باید مشکلات فنی این شبکه را شناسایی می کردند و تولید محتوایی لازم را انجام می دادند. همچنین ضرورت داشت برای تامین اینترنت رایگان و پرسرعت در مناطق روستایی و بخش زیادی از مناطق شهری که در این زمینه دچار مشکل اند، گامهایی بردارند. از سوی دیگر باید مساعدت های لازم به منظور تامین گوشی هوشمند برای آن 2 تا 3 میلیون نفری که بضاعت مالی ندارند، انجام می گرفت و این موارد، انتظاراتی است که برآورده نشد و وزارت آموزش و پرورش فرصت سوزی کرده است. به هر ترتیب جلسه روز سه شنبه اتمام حجتی بر وزیر آموزش و پرورش بود تا بتواند در مدت کوتاهی این مقدمات را فراهم کند تا در نخستین روز مهرماه خانوادهها و معلمان سردرگم و بلاتکلیف نباشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از اتمام حجت اعضای این کمیسیون با حاجی میرزایی خبر داد و گفت: بعید می دانم که استیضاح وزیر آموزش و پرورش در این شرایط  انجام بگیرد و اصلا این موضوع به صلاح نیست. این را هم در نظر داشته باشید که هدف ما بازگرداندن آرامش و ثبات به دستگاه تعلیم و تربیت کشور است. 

کریمی‌فیروزجائی با اشاره به طرح ها و برنامه های کمیسیون آموزش بیان کرد: مهمترین مسئله که در حال حاضر دغدغه ماست، ساماندهی و مهندسی نیروی انسانی آموزش و پرورش است. مقام معظم رهبری صراحتا اعلام فرمودند که غیر از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، مجلس باید برنامه ریزی هایی را انجام بدهد که هیچ نیروی دیگر به غیر از این دو مدخل، وارد آموزش و پرورش نشود. بنابراین ما باید متناسب با جمعیت دانش آموزی برای 5 تا 20 سال آینده برنامه ریزی کنیم تا نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش در بستر دو دانشگاهی که رهبری مطرح کرده اند، تربیت شوند. از سوی دیگر سند تحول بنیادین در حدود یک دهه است که ابلاغ شده و به هر دلیلی مسئولین آموزش و پرورش یا دولتهای مختلف اراده لازم را برای اجرای این سند نداشته اند و بعضا اتفاق افتاده که جریانات رقیبِ سند تحول یعنی طرفداران 2030 برای آموزش و پرورش قدعلم کرده اند و حتی سرنخ هایی داریم که درحال پیاده سازی سند 2030 بوده اند که برگرفته از آموزههای غربی و به نوعی مولد تفکر سکولار و لیبرالیست است و بنا داریم مطابق دغدغه مقام معظم رهبری، موضوع سند تحول بنیادین را پیگیری کنیم. از دیگر اولویت های ما، توجه به مطالبات و خواسته های به حق فرهنگیان است که بخشی از آن در قالب اجرای نظام جامع رتبه بندی است و امیدواریم دولت هم همراهی لازم را داشته باشد تا نظام رتبه بندی به شکل کامل و جامع اجرایی شود.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: نماینده مجلس وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش استیضاح وزیر آموزش و پرورش حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش، کانون خلق آینده کشور است، به نمایندگی از جامعه معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام ایشان و انقلاب را درک و به نسل آینده و دیگران منتقل می کنیم و از آرمان های شهدا محافظت  و راه آنان را ادامه خواهیم داد.

رضا مراد صحرایی در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، با تبریک ایام گرامیداشت مقام معلم، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، انقلابی در تاریخ معاصر شاهد بودیم که روند جریان های سیاسی جهان را تحت تاثیر جدی خودش قرار داد

وی افزود : در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی شکوهمند، دشمنان پیش بینی این را  می‌کردند که اگر پیام انقلاب به جهان برسد، می‌تواند طومار مستکبران را در هم بپیچد و امروز این چنین شده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: امروز شاهدیم که دانشجویان در سراسر جهان همان حرفهایی را می‌زنند که پیش از انقلاب از بیان امام خمینی (ره ) درمورد ظلم و ستم ستیزی شنیده می شد.

صحرایی با بیان اینکه مستضعفان در سراسر جهان انقلاب را پناه خود می‌دانند، گفت: پیام اهل بیت علیهم السلام این بوده که مستضعفان را یاری کنید. فطرت مسلمانان بر رفات و مهربانی است و وقتی این پیام از زبان امام راحل جاری شد، بر دل و جان مردم جهان نشست.

وی با اشاره به اینکه پیام انقلاب بیدارکردن دل و ذهن تمام مردم و همسو با فطرتشان است، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت کشور برآمده از همین دیدگاه الهی و دینی و بر این اساس پایه گذاری شده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد : امام راحل بیاناتی درباره معلم دارند و آن جمله تاریخی ایشان که معلمی شغل انبیا است، یادآوری این نکته مهم است که کسی که معلم می شود کار نبی را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه معلمان امروز نماد صبوری هستند،خاطرنشان کرد: انبیا در کار خودشان  با بیان، کردار و رفتارشان انسان ها را تربیت کردند.

 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بیانات امام خمینی ره، تصریح کرد: اين جمله امام راحل که می فرمایند مدرسه را دریابید، دانشگاه دیر است، یعنی مدرسه قوی، تضمین کننده ایران قوی است و اگر دانشگاه قوی و دانشمندان بزرگی داریم همه در گرو مدرسه قوی است.

صحرایی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش، کانون خلق آینده کشور است، اذعان کرد: به نمایندگی از جامعه معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام ایشان و انقلاب را درک و به دیگران منتقل می کنیم و از آرمان های شهدا محافظت  و راه آنان را ادامه خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش‌وپرورش: مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت رقم خورد، اما...
  • شهردار ارومیه با چهار رأی موافق ابقا شد
  • فوری | هدیه روز معلم واریز شد | معلمان حساب‌هایشان را چک کنند
  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند
  • هدیه ۲ میلیونی وزیر آموزش و پرورش به حساب معلمان واریز شد
  • برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم
  • توضیحات صحرایی درباره کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال