Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که بخش بزرگ رشد اقتصاد، مدیون توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است گفت: به گواهی سازمان ملل، دو سال متوالی ایران دومین نرخ رشد آی سی تی را در دنیا به خود اختصاص داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمد‌جواد آذری جهرمی امروز در جلسه با فعالان اقتصادی، نخبگان‌ و صاحبان کسب و کار در حوزه آی سی تی استان زنجان اظهار داشت: علی‌رغم رکود‌های مختلفی که در کشور وجود داشت و تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی در حوزه‌های نفتی و بانکی اعمال شد و کشور از لحاظ اقتصادی نرخ منفی را تجربه کرد ولی بنا بر آمار به لحاظ رشد اقتصادی و رشد بهره‌وری حوزه ارتباطات، ‌ فناوری اطلاعات رشد قابل توجهی را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رشد اقتصادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 98 بنا بر آمار 31 درصد مثبت بود این در حالی است که برنامه ششم توسعه رشد سالانه ارزش افزوده بخش آی سی تی را 19 درصد پیش‌بینی کرده بود، یعنی به بیش از آن چه که پیش‌بینی شده دست یافته‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سهم بخش آی سی تی در بخش اقتصاد کشور و تولید ناخالص کشور به 6.5 درصد رسیده است گفت: 4.5 درصد عدد مذکور در بخش ارتباطات و دو درصد در بخش خدمات و حوزه‌های وابسته به اقتصاد دیجیتال است.

وی با بیان این‌که این آمار در سال 1396 در حدود 2.5 درصد بوده است عنوان کرد: مفهوم این آمار این است که اقتصاد در حوزه آی سی تی رشد داشته و علائم این رشد در جامعه مشخص است، همانند فعالیت اسنپ در سطح استان‌ها که نشانه‌ای برای این امر است.

اذعان آذری‌جهرمی به نبود عدالت فناوری اطلاعات در زنجان / چرا 350 مدرسه هنوز به شبکه ارتباطات متصل نیست؟وزیر ارتباطات: برنامه شاد برای تمام مدارس و اپراتور‌ها رایگان شد / مدارس ‌تا پایان سال به شبکه ملی اطلاعات وصل می‌شوندشورای اداری استان زنجان به روایت تصویر

آذری جهرمی تصریح کرد: در حوزه‌ خدمات مختلف، بازار بزرگ تولید محتوا راه اندازی شده و بستر جدید ایجاد شده است، با این حال اثرات رشد اقتصادی حوزه فناوری اطلاعات در زندگی مردم هم ملموس است زیرا زمانی که خدماتی ارائه می‌شود و مردم استفاده می‌کنند نشان دهنده این است که خدمات در آن بخش بزرگ شده است.

وی با بیان این‌که بخش بزرگ رشد اقتصاد، مدیون توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است گفت: دو سال پی‌ در پی به گواهی سازمان ملل، ایران دومین نرخ رشد آی سی تی را در دنیا به خود اختصاص داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این‌که گلایه‌مندی‌ها و انتظارات زیاد است و طبیعتا پاسخگو به این نیاز‌ها خواهیم بود بیان کرد: در یک دوره دو تا سه ساله کل کشور به تکنولوژی نسل چهارم متصل شد و رشد 33 برابری هسته شبکه اطلاعات در عرض دو سال میسر شد، برای این امر در حدود 20 هزار میلیارد تومان توسط دولت و بیش از 100 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات رشد اقتصاد آی سی تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در حاشیه نشست پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه که با حضور معاون فناوری و نوآوری و مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل هلدینگ صنایع مادیران، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و جمع دیگری از مدیران وزارت ارتباطات و استان برگزار شد؛ گفت : عرصه اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه‌های بسیار خوب برای رونق اشتغال و تولید در استان کرمانشاه است.

وی گفت: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که طی ماه‌های اخیر با وزیر ارتباطات و معاونانش صورت گرفته، به توافقات تحول آفرینی برای اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه رسیده ایم که در نشست امروز چگونگی اجرای آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای در مجموعه پارک علم و فناوری استان بزودی شروع به فعالیت می‌کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این مرکز با ۲۰ تیم فعالیت خود را برای تولید آثار آغاز می‌کند و در آینده تا ۵۰ تیم گسترش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طرح ایجاد سرزمین اقتصاد دیجیتال یکی دیگر از طرح‌های تحول آفرینی که می‌تواند بستر بسیار خوبی برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان حوزه‌های فناوری اطلاعات فراهم کند.

صحرایی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همراهی وزارت ارتباطات، امیدوارم بتوانیم در زمان کوتاهی بتوانیم این عرصه بسیار مهم را هم برای اشتغال جوانان و رونق کسب و کار استان فراهم کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان