Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژیم آل خلیفه در نوع جدید سرکوبگری‌ خود ضد شیعیان٬ از خلال ابزارهای رسانه‌ای اقدام به نشر اکاذیب و تحریک فرقه‌ای در مراسم عاشورای حسینی کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد٬ رژیم آل خلیفه و ابزارهای رسانه‌ای آن همواره از روش‌های مختلفی برای سرکوب مردم و به ویژه شیعیان بحرین استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های وابسته به آل خلیفه همه ساله تمام تلاش خود را برای جلوگیری از برگزاری مراسم عاشورای حسینی از خلال بازداشت روحانیون و از بین بردن بنرها و پلاکاردهای مربوط به عزاداری‌های عاشورا و نیز ممانعت از برگزاری مراسم به بهانه‌‌های مختلف٬ به کار می‌گیرند.

از آنجایی که نحوه برگزاری مراسم عزاداری عاشورای حسینی در سراسر جهان به دلیل شیوع کرونا متفاوت از سال‌های گذشته بود٬ روزنامه الوطن وابسته به دیوان پادشاهی بحرین٬ این بار ابزاری جز جعل و تحریف گزارش‌های اخباری درباره برگزاری مراسم عزاداری عاشورای حسینی شیعیان بحرین نیافت.

این روزنامه تصاویری از یک مراسم عزاداری در 2017 را منتشر کرد تا محبین اهل بیت (ع) را متهم کند که در بحبوحه شیوع کرونا بدون رعایت بهداشت اینگونه تجمع کرده‌اند.

روزنامه مذکور بحرینی در گزارش ساختگی خود تصویری از کاروان عزاداری شیعیان بحرین در یک مراسم عزاداری منتشر کرد که متعلق به 3 سال قبل بود تا شیعیان را در معرض اتهام قرار داده و بگوید باید منتظر موج شیوع کرونا بعد از این مراسم باشیم.

فعال بحرینی: عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل عامل تهدید کننده امنیت خلیج فارس استبحرین| گام جدید رژیم آل‌خلیفه در سرکوب آزادی بیان و مقدمه‌چینی برای اعلام رسمی سازش با اشغالگران

این رسانه وابسته به آل خلیفه در گزارش دیگری به اظهارات شماری از اعضای پارلمان بحرین در خصوص محاکمه عاملان شیوع کرونا پرداخته و به رهبران مراسم عزاداری و مسئولان حسینیه‌ها اشاره کرد.

در این راستا «حسین خمیس» وبلاگ‌نویس بحرینی در صفحه توییتر خود با تاکید بر اینکه وی یکی از اعضا و کارکنان حسینیه «حاج احمد بن خمیس» در غرب منامه بود نوشت که رسوایی و دروغ بزرگ روزنامه الوطن با انتشار تصاویر قدیمی از مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام محمد جواد (ع) در سال 2017 فاش شد.

خمیس افزود که داوطلبان در موکب‌های حسینی روزانه 10 تا 14 ساعت برای سازماندهی مراسم کار می کردند و همه از جمله پادشاه و وزارت کشور و برخی نمایندگان به دلیل موفقیت در برگزاری مناسب مراسم عاشورای امسال تشکر کردند. در نهایت این روزنامه با اهداف فرقه گراینه اخبار جعلی را منتشر می‌کند.

این وبلاگ‌نویس بحرینی تصریح کرد که دراین میان یک تناقض بزرگ وجود دارد؛ از یک سو «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین از نظم و مقررات مراسم عاشورا تشکر می‌کند و از سوی دیگر یک روزنامه وابسته به دیوان پادشاهی اقدام به نشر اکاذیب و تحریف چهره مذهبی گروه بزرگی از مردم بحرین می‌کند.

«سید عباس شبر» فعال بحرینی نیز در صفحه توییتر خود نوشت که این یک نمونه ساده از تحریک فرقه‌ای با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای شبه رسمی است. روزنامه الوطن تصویری از یک مراسم عزاداری در سال 2017 را به دروغ به مراسم عاشورای امسال نسبت می‌دهد. می‌توانید آرشیو عکس‌ها را در حسینیه مورد نظر دریافت کنید.

«علی مهنا» یک فعال دیگر بحرینی نیز در واکنش به این دروغ آل خلیفه اعلام کرد که اینجا کرونا هم فرقه‌ای است٬ هر روز مطمئن می‌شویم که یک جنگ پایدار علیه امام حسین (ع) وجود دارد و هرکس که با امام حسین(ع) بجنگد با ما جنگیده است.

اما مقامات بحرین هیچگونه مجازات و تنبیهی برای روزنامه مذکور که اقدام به نشر اکاذیب و تحریف شعارهای مذهبی و تحریک فرقه‌ای کرده در نظر نگرفتند؛ این درحالی است که به دستور دیوان پادشاهی همه بلندگوهایی که در سخنرانی های مراسم عاشورا استفاده می‌شود حذف شد.

روزنامه وابسته به رژیم آل خلیفه٬ هیچگونه توضیح یا واکنشی بعد از این رسوایی نداشته و تنها به حذف اظهار نظرهای مربوط به این اخبار دروغین اکتفا کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار بحرین اخبار بحرین برگزاری مراسم عاشورای حسینی مراسم عاشورای مراسم عزاداری رژیم آل خلیفه مراسم عاشورا شیوع کرونا فرقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۵۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود

جعفر رئیسیان زاده در این باره اظهار داشت: این برنامه با حضور تولیت معزز آستان قدس رضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران ارشد ملی و استانی، با هدف تجلیل از کارگران به عنوان ارکان اصلی تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، تدارک دیده شده است.
وی، با اشاره به اینکه این مراسم  روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشا در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این مراسم از ۲۵ هزار کارگر مشهدی به همراه خانواده‌هایشان تجلیل خواهد شد.
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان کرد:مدعوین به این مراسم از طریق کارفرمایان در کارخانجات مختلف شناسایی شده‌اند به طوری که سهمیه‌ای برای تجلیل از کارگران شاغل در هر کارگاه تولیدی و مجموعه فعال در امر تولید در نظر گرفته شده است.
رئیسیان زاده  ابراز داشت: ویژه برنامه های این مراسم شامل جشن خانوادگی، اجرای سرود و نماهنگ‌های مذهبی، برنامه‌های شاد برای کودکان، سخنرانی و نور افشانی است و در پایان مراسم، غذای متبرک رضوی به خانواده‌ها اهدا خواهد شد.
وی گفت: همچنین در این برنامه از تعدادی از کارگران نمونه که در راستای تولید کار ویژه و منحصر به فردی انجام داده‌اند نیز به نمایندگی از تمامی کارگران تقدیر به عمل خواهد آمد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • واکنش خیره‌کننده گلر تیم ملی در تایلند (عکس)
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست که فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟