Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید جواد طباطبایی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شصت و هشتمین نشست مدیران فرهنگی واجتماعی دانشگاه‌ها که با حضور وزیر علوم برگزار شد، اظهار کرد: حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها یک فضای گسترده، متنوع و متفاوت است.

طباطبایی تصریح کرد: حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها  هم نیاز‌های اولیه دانشجو از جمله تغذیه، خوابگاه و بهداشت جسم، روح و روان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. و هم پرورش دانشجویان را از جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هنری، علمی، صنفی و ورزشی بر عهده دارد که تامین همه این موارد نیازمند تلاش جدی و دلسوزی بی وفقه مسئولان است.

او افزود: در این شرایط اگر چه به ظاهر مراجعات حضوری دانشجویان کمتر شده، اما ارجاعات تلفنی به مراکز مشاوره و بهداشت و... به علت شرایط خاص جامعه و اضطراب و استرس افزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: متاسفانه ترس از ویروس کرونا پدیده نوظهوری را برای دانشگاه‌ها رقم زده است و باید اذعان داشت براساس گزارش‌ها در ترمی که گذشت دانشگاه‌های کشور عملکرد خوب و قابل قبولی را در کارنامه خود ثبت کردند.

طباطبایی ادامه داد: فعالیت‌های دانشگاه‌ها به دلیل عارضه ویروس کرونا بسیار دشوار‌تر و تخصصی‌تر است که باید این برنامه‌ها با کمک وزارت علوم و دستگاه‌های مربوطه و با استفاده از شیوه‌ای جدید برنامه ریزی شود.

او گفت: از آنجایی که بیشتر فعالیت‌های آموزشی و پرورشی جنبه مجازی گرفته است باید بدانیم که در فضای مجازی ابتکار، خلاقیت و نوآوری حرف اول را میزند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: تقاضای دانشگاه‌ها از وزیر علوم برای بهبود عملکرد دانشگاه‌ها در این شرایط خاص، این است که کارگروه‌های تخصصی متشکل از جامعه شناسان، روان شناسان، کارشناس فرهنگی و اجتماعی، طراح و برنامه نویس‌های اپلیکیشن، مهندسین مرتبط با موضوع تعیین شوند تا برای تولید محتوا و نحوه عرضه، اجرا و ارزیابی فعالیت‌ها کمک حال دانشگاه‌های کشور باشند.

طباطبایی اظهار کرد: در حال حاضرمسئله مهم و اساسی پیش رو بحث دانشجویان جدید الورود است که به نظر بنده اگر فرآیند تبدیل دانش آموز به دانشجو به علت شرایط خاص جامعه و ... به خوبی انجام نشود، سرریز پیامد و مشکلات آن را در کمیته انضباطی، مراکز مشاوره و کمیسیون موارد خاص شاهد خواهیم بود.

او ادامه داد: دانش آموزانی که به دانشگاه راه پیدا می‌کنند ممکن است مهارت‌های لازم برای رویارویی با مشکلات را نداشته باشند؛  بنابراین نیاز جدی به آموزش و مهارت افزایی با شیوه‌های جدید در این زمینه‌ها دارند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در دانشگاه‌ها با شرایط پیش آمده به بحث آموزش و پژوهش بیشتر پرداخته می‌شود و امور تربیتی و پرورشی مورد غفلت فراوان قرار گرفته است که در صورت عدم برنامه ریزی در این زمینه، لطمات جبران ناپذیری را به جامعه دانشگاهی و کشور وارد خواهد کرد.

طباطبایی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط پیش آمده بهترین فرصت برای پرورش حس همدلی و همکاری میان دانشجویان، اساتید و کارکنان است.

او  عنوان کرد: علی رغم پیگیری‌های معاون فرهنگی وزارت علوم در خصوص بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها که قرار بود ۷ درصد بودجه کل دانشگاه باشد متاسفانه این امر محقق نشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در ایران دانشگاه امیرکبیر دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است

«نجفقلی حبیبی» استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سرکوب گسترده جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا توسط پلیس این کشور اظهار کرد: پلیس آمریکا مطابق سیاست‌های دولت آمریکا عمل می‌کند و صرفاً تابع و مجری است.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا یعنی اسراییل و این رژیم بدون آمریکا موجودیتی ندارد ادامه داد: در واقع آنچه توسط رژیم اسراییل در غزه رخ می‌دهد، توسط دولت آمریکا مدیریت می‌شود؛ رژیم اسراییل به نوعی ایالتی از ایالت‌های آمریکا محسوب می‌شود.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: از ابتدای جنگ در غزه، شاهد کمک‌های تسلیحاتی بسیاری از سوی آمریکا به رژیم اسراییل بوده‌ایم و همچنان این کمک‌ها ادامه دارد؛ بنابراین رژیم اسراییل به هیچ وجه جدا از آمریکا نیست.

حبیبی با بیان اینکه ادعای آزادی‌خواهی در آمریکا عملاً با سرکوب معترض‌ها در دانشگاه‌های این کشور، زیر سوال رفته است گفت: این اعتراضات نشان داد که وجدان‌های بشری در دنیا هنوز بیدار هستند و نسبت به جنایاتی که در غزه انجام می‌شود، اعتراض دارند.

وی با بیان اینکه امکانات رسانه‌ای در دنیا باعث شده تا جنایات رژیم اسراییل در غزه به تصویر کشیده شود، اظهار کرد: ظلم‌ها در غزه به قدری فجیع و آشکار است که صدای همه جهانیان بلند شده است؛ وقوع اعتراض‌ها در آمریکا نشان‌دهنده شکست رسانه‌ای غرب است.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: خون‌های پاک ریخته‌شده در غزه باعث شد تا تشت رسوایی رژیم صهیونیستی بر زمین بیفتد و چهره واقعی این رژیم برای جهانیان مشخص شود.

کد خبر 6092302 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند