Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفری گفت: با راه اندازی مجدد واحد کُک سازی کارخانه چدن تا پایان مهرماه امسال، کارگران بیکار این کارخانه به کارگیری می شوند.

«سید حسن جعفری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خوسف با اشاره به تعطیلی کارخانه چدن و دغدغه کارگران بیکار این کارخانه به دنبال شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: به دنبال شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کارخانه چدن، 200 کارگر این کارخانه بیکار شده بودند ولی با فعالیت دوباره کارخانه شمش چدن حدود 120 کارگر دوباره به کار گیری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشاور کارخانه چدن کویر خاوران با بیان اینکه هنوز تعداد 80 کارگر دیگر این کارخانه بیکار هستند، گفت: این تعداد هم با راه اندازی واحد کک سازی که تا پایان مهر ماه راه اندازی می شود جذب خواهند شد.

 

جعفری با اشاره به اینکه سرمایه گذار چینی کارخانه چدن با وجود اوضاع خراب اقتصاد و بازار فروش، شمش چدن تولید می کند، بیان کرد: با پیگیری های زیاد قرار شد کارگران این کارخانه با برنامه ریزی دقیق و مرحله به مرحله به کارگیری شوند.

 

وی عدم نقدینگی، نبود بازار فروش، تعطیلی و شرایط کرونایی را از جمله مشکلات پیش روی تولید کارخانه چدن خوسف عنوان کرد و گفت: پیش از این شرایط، زغال سنگ خریداری و کُک در محل کارخانه تولید می شد، ولی هم اکنون کک لازم از شهرستان طبس خریداری می شود، امیدواریم کوره بلند این کارخانه هم راه اندازی شود.

 

روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن تولید و دپو می شود

مشاور کارخانه چدن کویر خاوران با تاکید بر اینکه 80 تا 90 کارگر باقی مانده نگران نباشند، گفت: با راه اندازی واحد کک سازی همان نیروهای قبلی به کارگیری خواهند شد و نیروی جدیدی جذب نخواهیم کرد.

 

جعفری اضافه کرد: کارگران بی حوصله نشوند، برای به کارگیری با آن ها تماس گرفته می شود، نیازمند در یک پروسه 30 روزه هستیم.

 

وی در پایان تصریح کرد: هم اکنون کارخانه چدن خوسف روزی 200 تن شمش چدن تولید دارد که به دلیل مشکلات فروش، فعلا این تولیدات دپو و انبار می شود.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: کارخانه چدن خوسف شهرستان خوسف بیرجند خراسان جنوبی کارخانه چدن راه اندازی شمش چدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران

آفتاب‌‌نیوز :

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهار کرد: در ساعت ۱۳:۵۷ ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد در اتوبان قم به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که با توجه به اینکه این محدوده در خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران قرار داشت، همکاران از وقوع این آتش‌سوزی اطمینان حاصل کردند و یک ایستگاه کمکی به همراه خودرو‌های پشتیبانی از جمله تانکر آب به محل اعزام شد.

وی با بیان اینکه عوامل آتش‌نشانی شهرک صنعتی شمس‌آباد، شهرک‌های صنعتی مجاور و آتش‌نشانی باقرشهر محل حضور داشتند، گفت: آتش‌نشانان تهرانی نیز در محل حاضرشده و مشاهده کردند که حریق در یک کارخانه بزرگ ۲۰۰۰ متری مسقف تولید مبلمان پلیمری بسیار قابل اشتعال رخ داده و شعله‌های آتش حدود ۷۰ درصد این فضا را دربرگرفته است و همین اندازه سقف‌ها تخریب و روی اجناس شعله‌ور ریخته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بیان کرد: همچنین به گفته افراد حاضر در محل داخل این کارگاه مملو از ظروف رنگ و پارچه و تینر، مواد نفتی و ... مورد استفاده در تولید مبل در حجم زیاد وجود داشت که همین موضوع نیز سبب گسترش سریع آتش و دود غلیط برخاسته از آن شده بود.

ملکی گفت: در مجاورت این محل یک کارگاه تولید مواد پتروشیمی قرار داشت که احتمال سرایت شعله‌های آتش به آن وجود داشت؛ در همین راستا نیز آتش‌نشانان از چند جهت وارد عمل شدند تا هم شعله‌های آتش را مهار کنند و هم از سرایت آن به اماکن دیگر جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در حال حاضر از گسترش آتش جلوگیری شده است، گفت: هم‌اکنون آتش تا حد زیادی تحت کنترل است، اما آتش‌نشانان همچنان در حال اطفاء آن هستند و تا این مورد مورد مصدوم و تلافات جانی نداشته‌ایم، اما چون سقف‌ها تخریب شده ورود به مرحله لکه‌گیری قدری زمان‌بر است و با احتیاط کامل این کار را آتش‌نشانان انجام می‌دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • (ویدئو) تراکتور در ضربات پنالتی ذوب آهن را حذف کرد
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان