Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تشکیل کمیته طب ایرانی برای نخستین‌بار در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد. - اخبار استانها -

زهرا شیخی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به تشکیل کمیته طب ایرانی برای نخستین‌بار در کمیسیون  بهداشت و درمان، اظهار داشت: این کمیته به لحاظ اینکه مباحث مربوط به طب ایرانی را از مجرای علمی و قانونی به مردم ارائه کند، تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به عنوان رئیس کمیته طب ایرانی اشاره‌ای به مدیریت بین طب رایج و طب ایرانی کرد و گفت: در بحث طب ایرانی سره از ناسره همچنان مشخص نیست و این یکی از نگرانی‌ها و اشکالات کار است، به همین خاطر ما باید به نقطه‌ای برسیم که مردم بدانند به کجا و به چه کسی برای درمان بیماری‌های خود مراجعه  و چه میزان می‌توانند به تجویز داروها اطمینان حاصل کنند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: طب ایرانی رویکرد درمانی دارد اما رویکرد اصلی آن پیشگیری از بیماری و اصلاح سبک زندگی است و چه بسا در بسیاری از موارد راهکار‌های بسیار علمی و کارگشا داشته باشد و سبب ارتقاء کیفیت زندگی افراد و حتی بیماران بشود. اما آیا در همه موارد بیماری، می‌تواند به لحاظ درمانی ورود کند؟

سرپرست جدید دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت منصوب شدبرگزیدگان نخستین "جشنواره استعدادیابی طب ایرانی" معرفی شدندطرح درمان تلفیقی طب ایرانی و طب رایج برای بیماران کرونایی اجرایی شد

وی معتقد است که ورود طب ایرانی در برخی از  مراحل بیماری‌ها اصلا درست نیست و حتی حکمای اصیل به طور صریح  در کتب خود به آن اشاره کرده‌اند؛ ارتقا سطح بهداشت و درمان و موفقیت‌های پزشکی و اثرات تکنولوژی‌های درمانی غیرقابل انکار است اما این بدین معنا نیست که از طب کهن ایرانی با این پایه قوی چشم‌پوشی کنیم.

انتهای پیام/169/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۶۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا



به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از خانه ملت، عادل نجف زاده در دیدار معاون نخست وزیر اوگاندا که امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: بهره برداری ایران و اوگاندا از ظرفیت های موجود در دو کشور یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط دوجانبه است.
وی تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه های دوجانبه بین ایران و اوگاندا را ضروری دانست و ادامه داد: براساس آمارهای گمرک، تراز تجاری بین ایران و اوگاندا شرایط مطلوبی ندارد در حالی‌که ظرفیت افزایش و تشکیل بلوک‌های اقتصادی وجود دارد.
نجف زاده افزود: آمادگی داریم تا با صادرات خدمات فنی و مهندسی، تامین تجهیزات پزشکی، جاده سازی و انتقال آب و برق با اوگاندا همکاری کنیم.
همچنین معاون نخست وزیر اوگاندا نیز در این نشست گفت: توافقنامه‌هایی که بین روسای جمهور دو کشور به امضا رسیده باید از طریق تاسیس کمیسیون مشترک اجرائی شود.
خانم روکیا ناکاداما با بیان اینکه مواد اولیه مناسبی در اوگاندا وجود دارد که با استفاده از مهارت و فناوری ایرانی می‌تواند برای هر دو کشور نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد، افزود: به تجهیزات پزشکی در کشور خود نیاز داریم. همچنین علاقمند به همکاری با ایران در زمینه زیرساخت های نفت، گاز و پتروشیمی هستیم.

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک