Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@09:04:10 GMT

بزرگترین اردوگاه پناهجویان در یونان در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۶۵۸۴

بزرگترین اردوگاه پناهجویان در یونان در آتش سوخت

وقوع آتش‌سوزی، اردوگاه پناهجویان «موریا» واقع در جزیره لسبوس یونان که بزرگترین اردوگاه پناهجویان در این کشور به شمار می‌رود را بطور کامل از بین برد.

قدس آنلاین: شبکه خبری بی‌بی‌سی با انتشار این خبر افزود: اردوگاه موریا محل اقامت نزدیک به ۱۳ هزار نفر است که چهار برابر بیش از ظرفیت خود پناهجو پذیرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آریس هاتزیک» (Aris Hatzik) معاون فرماندار جزیره لسبوس دراین باره گفت که این اردوگاه بطور کامل ویران شده است.

«کراکاس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان نیز درپی آتش سوزی در بزرگترین اردوگاه پناهجویان یک نشست فوق العاده برگزار کرد.

این شبکه خبری افزود: هفته گذشته پس از آنکه ۳۵ مورد فرد مبتلا به ویروس کرونا در میان پناهجویان پیدا شد، مقامات یونانی اقدام به قرنطینه افراد حاضر دراین اردوگاه کردند که با مخالفت آنان مواجه شدند.

بنابر این گزارش یک سخنگوی دولت یونان به تلویزیون دولتی «ای. آر. تی» گفت که تحقیقات درباره علت وقوع این آتش سوزی در جریان است.

در همین حال «مانوس لوگوتتیس» دبیرکل پذیرش متقاضیان پناهندگی وزارت مهاجرت یونان نیز در گفت و گو با خبرگزاری «آنا» در باره این آتش سوزی گفت «آنچه در موریا رخ داده یک فاجعه است».

بی. بی. سی درادامه گزارش داد: این اردوگاه برای دو هزار پناهجو ساخته شده بود اما مقامات یونانی درنهایت نزدیک به ۱۳هزار پناهجو که ۷۰ درصد از پناهجویان آن افغان هستند را در آن جای دادند.

بنابراین گزارش گروه‌های حقوق بشر بارها درباره وضعیت نابسامان این اردوگاه علیه دولت یونان اعتراض کرده بودند.

بی. بی. سی یادآور شد: در ماه آوریل گذشته «دیده بان حقوق بشر» اعلام کرده بود که مقامات یونانی کار چندانی برای کاستن از جمعیت بالای این اردوگاه انجام نداده اند.

پناهگاه ویران شده ماریو در شمال شرق «مایتیلن» (Mytilene) مرکز جزیره لسبوس قرار داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آتش سوزی اردوگاه پناهجویان در یونان اردوگاه پناهجویان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین حادثه برای مقامات صهیونیست؛ پای بنی‌گانتس شکست

منابع صهیونیستی امروز-دوشنبه- گزارش دادند که بنی‌گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین یاد مردخای واقع در غلاف غزه دچار حادثه شده و پای‌اش آسیب دیده است.

به گزارش ایسنا، منابع خبری گزارش دادند که بعد از انجام آزمایشات پزشکی مشخص شد که پای گانتش شکسته است.

این مقام صهیونیست اکنون تحت درمان است و قرار است در بیمارستان تل‌هشومیر آزمایشات بیشتری بدهد.

پیش از این «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز جمعه دچار سانحه رانندگی شده بود، وی روز گذشته با سه دنده شکسته از بیمارستان خارج شد.

روزنامه عبری «تایمز اسرائیل» گزارش داد این مقام صهیونیست در پی گذشتن از چراغ قرمز، تصادف کرد و دچار شکستگی در ناحیه دنده شد.

بر اساس گزارش‌ها، بن گویر و دخترش که در این سانحه در خودرو حضور داشت، کمربند ایمنی نداشتند. در تصاویری که از این حادثه منتشر شده، خودروی وزیر صهیونیست پس از عبور از چراغ قرمز در مسیر حرکت خودروی دیگری قرار گرفته و آسیب می‌بیند.

در گزارش رسانه عبری آمده است: «دفتر بن گویر عبور او از چراغ قرمز را تایید نکرده، اما اعلام کرده است که این کار در بعضی مواقع لازم است، زیرا بن گویر یکی از تهدیدشده‌ترین وزرای کابینه اسرائیل است. با این حال، شواهد نشان نمی‌دهد که او در زمان وقوع تصادف در معرض تهدید قرار داشته باشد.»

فردی که خودرویش به خودروی بن گویر برخورد کرده، می‌گوید بلافاصله پس از حادثه محافظان وزیر صهیونیست اسلحه‌های خود را به سوی او نشانه رفتند و مدتی طول کشید تا این فرد به آن‌ها اثبات کند یهودی است و قصد سوءقصد به جان بن گویر را ندارد.

پدر این فرد هم به رسانه‌ها گفت وقتی به صحنه تصادف رسیده، دیده است که بن گویر به بیمارستان منتقل شده، اما فرزند او هنوز در ماشین بوده و کسی به کمک او نرفته است.

روز شنبه نیز خودرو «حییم بیتون» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی دچار حادثه شده بود. گفته شده پدر این وزیر در این سانحه مصدوم شده است.

دیگر خبرها

  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • سومین حادثه برای مقامات اسرائیلی
  • سومین حادثه برای مقامات صهیونیست؛ پای بنی‌گانتس شکست
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • آتش‌سوزیِ مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا | ویدئو