Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد جنگنده‌های ۳۰ Su و ۱۰ J چین امروز صبح وارد حریم هوایی این کشور شدند.

وزارت دفاع تایوان این اقدام پکن را عملی بی‌ثبات کننده و تهدید کننده صلح در این منطقه اعلام کرد. بنابر اعلام تایوان در این تجاوز هوایی که در «منطقه پاسخ» تایوان در جنوب غرب این کشور روی داده است چند جنگنده حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارت خانه اعلام کرد «اقدامات یک جانبه حزب کمونیست چین را که به صلح و ثبات منطقه آسیب می‌زند، رسما محکوم می‌کنیم.»

ارتش تایوان نیز اعلام کرد نیرو‌های مسلح این کشور قادر به پاسخگویی سریع و مناسب به چنین حرکاتی هستند و جای نگرانی نیست.

بنابر اعلام یکی از رسانه‌های تایوان، این کشور ۲۴ اخطار کلامی برای این جنگنده‌های چینی صادر کرده است که منطقه را ترک کنند.

تایوان در حال حاضر در حال انجام آزمایش سلاح در سواحل جنوب شرقی و شرقی خود است. این جزیره که پکن آن را جزئی از قلمروی خود می‌داند بار‌ها از فعالیت نظامی چین در نزدیکی سواحل خود از جمله گشت‌های منظم نیروی هوایی شکایت کرده است. اما پکن می‌گوید چنین تمریناتی نشان از عزم آن برای حفاظت از حاکمیت خود است. در چند هفته گذشته چین تمرینات زیادی را در سواحل خود به ویژه در نزدیکی تایوان انجام داده است.

«تسای اینگ ون» رئیس جمهور تایوان ماه گذشته هشدار داد که خطر درگیری تصادفی به دلیل تنش در دریای جنوبی چین و اطراف تایوان در حال افزایش است. روابط میان تایوان و چین به دلیل مداخلات آمریکا و همچنین سفر اخیر مقامات این کشور به تایوان در چند ماه اخیر شدت پیدا کرده است. آمریکا در این اواخر فروش سلاح به تایوان را افزایش داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حریم هوایی وزارت دفاع تایوان دریای جنوبی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در همان صبح حملات اوکراینی‎ها به این پایگاه هوایی، ویدئویی منتشر شد که واضح است طی حملات اوکراینی‎ها، انبار ذخیره کیت‎های هدایت ماهواره‎ای بالدار UMPC مورد حمله قرار گرفته‎اند. با انتشار تصاویر ماهواره‎ای نتایج حملات اوکراینی‎ها توسط اکانت‎های اوسینت غربی، در سمت دیگری از این پایگاه هوایی به‎نظر هدف دیگری مورد اصابت قرار گرفته است که در ماه مارس در کنار آن رمپ، جنگنده سوخو-۳۵ پارک بوده است و در حال حاضر مشخص نیست که این اثر مربوط به چه چیزی است. همچنین این اکانت اوسینت مدعی شده است که به جنگنده سوخو Su-۳۵S که در رمپ نزدیک به محل قرار گرفتن کیت‎های UMPC قرار داشته است، آسیبی وارد شده است که اگر در آخر ویدئو دقت کنید همان جنگنده‎های سوخو-۳۴ و سوخو-۳۵ قابل مشاهده هستند که به‎نظر نمی‎رسد که آسیبی به آن‎ها وارد شده باشد.

منبع: پارتیزان

tags # اوکراین ، روسیه سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • سوخت گیری هوایی یک هواپیما با بالگرد (فیلم)