Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس مقتدایی خوراسگانی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب گفت:در دوره ای که در دانشگاه امام صادق(ع) دانشجو بودم چند مرحله در جریان برگزاری کنفرانسها و مجامع بین المللی که در ایران برگزار می شد حضور داشتم و تلاش مجدانه آیت الله تسخیری با وجود سن و سالی که در آن مقطع داشت را شاهد بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: تلاشهای آیت الله تسخیری نشان می داد، شخصیت موجه ایشان سبب شده است تا تقریب بین مذاهب اسلامی با سرعت بیشتری رخ دهد؛ رفت و آمد علمای جهان اسلام به ایران و دعوتی که در سمینارهای بین المللی از علمای ایران می شد، اگر چه بخشی از آن  ناشی از خود انقلاب اسلامی و جذابیتهای دینی در کشور ما بوده اما به هر حال بخشی از آن هم در نتیجه تلاشهایی بود که آیت الله تسخیری برنامه ریزیهایی برای انجام آن داشت.

مقتدایی افزود: در چند سمینار که شاهد تلاشهای مجمع تقریب بودم،  یقین داشتم که اینها در آینده نتیجه خواهد داد و موقعی که روند بیداری اسلامی در بین ملتهای مسلمان رخ داد، متوجه شدم که کار عمیق و محتوایی برنامه ریزان قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران پاسخ لازم را گرفته و این برنامه ها البته همچنان هم ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: امروز هم کسانی که در مدیریت مجمع تقریب قرار گرفته اند، بنا بر این دارند تا تفرقه گرایی در جهان اسلام را متوقف کنند، تعارضات میان ملتها و کشورهای اسلامی را به حداقل برسانند و اگر بشود آنها را محو کنند و به همکاری بین جهان اسلام شدت بخشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:هم افزایی ملل اسلامی هم در ابعاد دانش و علم، هم در عرصه قدرت مسلمانان و هم در تجمیع ثروتهایی که ملتهای مسلمان در اختیار دارند، باید اتفاق بیفتد.

منابعی که آنها امروز برای رسیدن به اهداف و آرمانهای اسلامی در اختیار دارند بی نظیر است اما باید در بین امت اسلامی آنقدر هم افزایی رخ دهد که هرگونه نا امنی هم از بین برود؛ امیدوارم مجمع تقریب مذاهب اسلامی بتواند در این دوره که دوره گام دوم انقلاب اسلامی است به آرمانهای از پیش تعیین شده انقلاب بیش از پیش دست پیدا کند.
 
گفتگو از: زهرا غلامی

انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: آیت الله تسخیری آیت الله تسخیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات ایالت سند در دیدار آیت الله رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران بر عزت و عظمت جهان اسلام افزود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان بعد از ظهر سه‌شنبه به وقت محلی از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رییس جمهور ایران با آیت الله رئیسی دیدار و گفتگو کردند.

آیت‌الله رئیسی در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان به ویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران است، به گفتگوهای خود با مقامات پاکستان در حوزه مختلفی اقتصادی، تجاری و انرژی اشاره کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب کراچی به عنوان یکی از مقاصد سفر رئیس جمهور به پاکستان، روابط دو کشور را فراتر از روابط دیپلماتیک متعارف و متکی بر علائق قلبی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق توصیف و تصریح کردند: همه تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران به کار خواهند گرفت.

آنها همچنین پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی را باعث خوشحالی و ارتقای عزت و عظمت جهان اسلام دانستند و تاکید کردند که این اقدام مایه افتخار همه مسلمانان جهان شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • مقامات ایالت سند در دیدار آیت الله رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران بر عزت و عظمت جهان اسلام افزود
  • «تبادل ظرفیت‌های متقابل» قدرت تهران و اسلام‌آباد را افزایش می‌دهد