Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@05:28:30 GMT

راهی برای بازنماندن از تحصیل

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۷۹۵۷

راهی برای بازنماندن از تحصیل

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طرح ملی آموزش از راه دور(آبا) با هدف جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل و ارتقاء نرخ پوشش تحصیلی افراد لازم التعلیم در استان اجرا می‌شود.

محمدعلی واقعی، امروز چهارشنبه ۱۹ شهریور در نشست شورای معاونین این اداره کل اظهار کرد: این طرح با استفاده از روش آموزش از راه دور و تجهیزات آموزش الکترونیکی، ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای و با مشارکت و همکاری موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: باز گشت دانش‌آموزان با استعداد و علاقمند به تحصیل که به دلایلی از تحصیل بازمانده و ضرورت به روز شدن شیوه‌های آموزش سنتی و روی آوردن به شیوه های نوین آموزشی بر پایه تجهیزات و امکانات دیجیتالی و الکترونیکی از راه دور، از مهم‌ترین دلایل و عوامل اجرای طرح "آبا" در خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۹ مدرسه از راه دور در استان، تصریح کرد: دسترسی به اتاقی مناسب به عنوان کلاس درس، تجهیزات الکترونیکی مانند تلویزیون، لپ تاپ یا تبلت، تعدادی میز و نیمکت، دسترسی به اینترنت و هم چنین یک فرد به عنوان تسهیلگر جهت نظارت بر امور آموزشی، برای راه‌اندازی این پروژه کافی است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: در این طرح فایل‌های آموزشی از طریق امکاناتی چون فلش مموری و هارد اکسترنال که قابل اتصال به سیستم تلویزیونی خواهد بود از سوی تسهیلگر در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته و جلسات رفع اشکال با حضور معلمین به صورت آنلاین برای این افراد برگزار می‌شود.

 واقعی، اجرای راحت طرح در دورافتاده‌ترین روستاهای با حداقل دسترسی و فاقد امکانات زیرساختی چون اینترنت، و آموزش به صورت آفلاین را از دیگر مزایای آبا دانست و بیان کرد: امید است با مشارکت خیرین دلسوز و متعهد استان به ویژه خیرین مدرسه ساز، بتوانیم گام‌های بلند و موثری در تحقق این طرح ملی برداریم.

وی خاطرنشان کرد: در  حال حاضر ۸۴۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شده‌اند و به فرایند یاد دهی و یاد گیری بازگشته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی بازماندگان از تحصیل خراسان جنوبی راه دور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۷۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  بارش‌هایی که از چند روز گذشته خراسان جنوبی را در برگرفته با وجود خوشحالی مردم و کشاورزان، به منازل، قنوات، اراضی کشاورزی و راه‌های مواصلاتی خسارت‌هایی وارد کرد

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی در شناسایی بازماندگان از تحصیل موفق عمل کرده است
  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • اینجا دست‎‌ها، دانش و ایثار را روایت می‌کند
  • پیشرفت‌های علمی نتیجه آموزش‌های معلمان است