Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@02:43:23 GMT

بیانیه ضد ایرانی «کمیته چهار جانبه عربی»

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۸۴۱۵

بیانیه ضد ایرانی «کمیته چهار جانبه عربی»

«کمیته چهارجانبه عربی» (امارات، عربستان سعودی، بحرین و مصر) در حاشیه نشست اتحادیه عرب بار دیگر ادعاهای بی‌اساس خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

به گزارش مشرق، «کمیته چهارجانبه عربی» به ریاست امارات و با عضویت مصر، عربستان سعودی، بحرین و دبیرکل اتحادیه عرب، امروز در حاشیه نشست اتحادیه عرب به اتهام‌پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری «المصری الیوم»، اعضای این کمیته در نشست چهاردهم خود آنچه آن را «تحولات مربوط به بحران با ایران و راه‌های مقابله با دخالت این کشور در امور داخلی کشورهای عربی» خواندند، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: توصیه‌های تحریمی جدید لابی «اف‌دی‌دی» به دولت ترامپ توئیت ضد ایرانی پمپئو از بحرین واکنش ظریف به موضع رئیس شورای امنیت درباره تلاش ضد ایرانی آمریکا

اعضای این کمیته با تکرار این ادعای همیشگی و بی‌اساس خود مبنی بر اینکه ایران در امور کشورهای عربی دخالت می‌کند، این اقدام ادعایی را محکوم کردند و از ایران «خواستند که از دخالت در امور داخلی کشورهای عربی، حمایت از نواب خود در منطقه و ایجاد اختلافات فرقه‌ای دست بردارد».

این ادعاهای بی‌اساس در حالی مطرح می‌شود که کشورهای یادشده بویژه امارات و عربستان سعودی خود بشدت در امور کشورهای عربی از جمله لیبی و یمن دخالت دارند.

ائتلاف سعودی- اماراتی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و بیماری‌های واگیردار در این کشور منجر شده است.

در کمیته چهارجانبه عربی همچنین «پیش‌نویس طرح مربوط به دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طبق این گزارش، این کمیته در پایان نشست با صدور بیانیه‌ای ضمن تأکید بر مضمون بیانیه‌های پیشین خود، بار دیگر، از جامعه بین‌الملل خواست که «در مقابله با ایران» و آنچه آن را «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده این کشور در منطقه» خواند، موضعی قاطع اتخاذ کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین اتحادیه عرب مصر عربستان سعودی یمن بحرین جمهوری اسلامی ایران امارات عربی متحده عبدربه منصور هادی نشست اتحادیه عرب لیبی امارات کمیته چهار جانبه عربی ائتلاف سعودی اماراتی کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است

رسانه‌های عبری رژیم اسرائیل در گزارش‌های خود از عملکرد یحیی سنوار، رئیس حماس در غزه، نوشتند که او روز به روز به عنوان قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شناخته می‌شود و محبوبیت او در نزد افکار بین‌المللی افزایش پیدا می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های رژیم اسرائیل در ارزیابی خود از جنگ نوار غزه و مقاومت گرو‌ه‌های فلسطین در این مدت، گزارش دادند: یحیی سنوار، رئیس حماس در نوار غزه در چشم کشورهای عربی و اسلامی به قهرمان تبدیل شده است.

به گفته این رسانه‌ها، یحیی السنوار، در بین افکار عمومی بین‌المللی روز به روز محبوبیت پیدا می‌کند و او، این افکار عمومی را به عنوان نمونه‌ای که در تحقیر تکبر غربی موفق شده، «درو می‌کند».

تصویر سنوار در مرکز تل‌آویو اشغالی

رژیم اسرائیل که این روزها از دودستگی روزافزون نظامی و سیاسی سران خود رنج می‌برد، برای التیام این دودستگی دست به پروپاگاندا زده و تصویر یحیی السنوار، رهبر حماس در نوار غزه را بر روی بنرها و بیلبوردهای بزرگ نصب کرده و نوشته است: چه کسی از این دودستگی استفاده می‌کند؟

رژیم اسرائیل یحیی سنوار را به عنوان طراح و مهندس عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر معرفی می‌کند و برای سر او جایزه تعیین کرده و تلاش کرده است در طول 207 روز جنگ علیه غزه، مخفیگاه او را در میان تونل‌های زیرزمینی مقاومت پیدا کند.

با این حال، سنوار هفته گذشته ارتش رژیم اسرائیل را به چالش کشید و بیرون از تونل‌ها و بر روی زمین و میدان جنگ، با مبارزان و فرماندهان میدانی دیدار کرد که مقامات نظامی صهیونیست این دیدار را تأیید کردند.

تحلیل‌گر صهیونیست: السنوار در مدیریت جنگ بر ما برتری دارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • کنعانی: بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است