Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام جباری گفت: جامعه با توصیه های اسلامی و دینی در مسیر درست هدایت می شود و همه ما باید در این زمینه تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بهشهر، « حجت الاسلام سید عربعلی جباری » امروز ( 19 شهریور) در مراسم آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه بهشهر در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) بهشهر اظهار کرد: اداره جامعه با توصیه قرآن و توصیه های اسلامی در مسیر درست و واقعی قرار می گیرد و اگر بر ورع و تقوا، عمل صالح و اجتناب از گناهان تاکید شود؛ جامعه از گزندهای مختلف در امان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بهشهر افزود: رضا و اطاعت الهی با تقوا ممکن است و با رعایت تقوی الهی و ورع، می توان به تشکیل تمدن اسلامی و مدینه فاضله امیدوار بود.

 

وی با بیان اینکه انسان های متقی در دنیا برای آخرت کار می کنند، خاطر نشان کرد: انسان های متقی و درستکار، اهل قیام و بندگی و عبادت و تقوا هستند و همیشه در مسیر الهی گام بر می دارند.

 

حجت الاسلام جباری بیان کرد: انسانهای با تقوا همواره در ميدان علم و عمل الگو بودند و مردان راه  در میدان علم و عمل خود را ساختند و با خودساختگی دیگران را به هدایت های الهی راهنمایی کردند.

وی افزود: مجموعه دین اسلام مصداق حسنات است و حب اهل بیت(ع) حسنه است.

 

مسئول حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) بهشهر خاطر نشان کرد: دنیا در بحران فرو رفته است و باید با تاکید بر حسنات و خیرات و توجه به ارزش های دینی از این بحران نجات یافت.

حجت الاسلام جباری گفت: هر انسان مسلمانی در راستای تحقق اهداف اسلام مسئولیت دارد و حوزه های علمیه پیش قراول هستند و باید در مسیر تحقق اهداف اسلامی تلاش بیشتری انجام دهند.

 

وی تصریح کرد: دین شناسان و دین باوران جامعه در حوزه های علمیه هستند و روحانیت و طلاب باید با اصلاح خود، جامعه را در مسیر درست اصلاح کنند.

پایان پیام/175

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه بهشهر حجت الاسلام مسیر درست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم هدایت‌گر جامعه است

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: معلم در هر جامعه‌ای با هر دین، مذهب و فرهنگ، قابل احترام و هدایت‌گر جامعه است.

به گزارس خبرگزاری ایمنا از خوزستان عبدالله حبیبی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در آیین نواختن زنگ سپاس معلم که به صورت نمادین در دبستان حضرت مریم (س) حمیدیه انجام شد، اظهار کرد: معلمان انسان‌ها را از گمراهی نجات می‌دهند یعنی همان کاری که پیامبر (ص) انجام می‌دهند، قرآن می‌فرماید انسان‌ها قبل از علم و حکمت، در ضلالت گمراهی می‌روند و آنچه انسان را هدایت می‌کند، علم و دانش است و این مسئولیت سنگین بر عهده معلمان است.

وی افزود: معلم انسان را به نور می‌آورد و مسیر هدایت را به دست خود گرفته است، امروز دور هم جمع شده‌ایم تا از این مقام قدردانی کنیم.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: معلم در هر جامعه‌ای با هر دین، مذهب و فرهنگ، قابل احترام است همان گونه که تعلیم و تربیت در اسلام زمان و مکان نمی‌شناسد. دانش آنقدر جایگاه دارد که انسان‌ها باید تمام زندگی خود را وقف آن کنند.

حبیبی اضافه کرد: امروز کارهای فرهنگی سپاه کمتر از معلمان نیست، روحانیت نیز در حوزه‌های علمیه همه معلم هستند و نقش هدایت جامعه را بر عهده گرفته‌اند.

کد خبر 749379

دیگر خبرها

  • معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • معلم هدایت‌گر جامعه است
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان