Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز گفت: پذیرش دانشجو در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز برای مهر ماه 99 تا بیست سوم شهریور در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته تمدید شده است.

رباب نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی و با کسب مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت آموزشی خود را با پذیرش دانشجو از سال 1377 در دوره‌های کاردانی آغاز کرده و اکنون نیز در دو گروه آموزشی صنعت و فرهنگ و هنر با 22 کد رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به ماموریت آموزشی خود در تربیت دانشجوی مهارتی و شغل محور ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص رشته‌های جدید این مرکز برای سال تحصیلی جدید، تشریح کرد: رشته‌ی کارشناسی حرفه‌ای کسب و کارهای اینترنتی، که یکی از بهترین رشته‌های مهارتی و اشتغال محور در راستای آموزش جوانان خوش فکر و با ذوق برای ایجاد کسب و کارهای زود بازده و اینترنتی است و رشته‌های کاردانی و کارشناسی روابط عمومی، کاردانی و کارشناسی مدیریت امور گردشگری، کاردانی امور فرهنگی، کاردانی حرفه‌ای بازاریابی از جمله رشته‌های جدید افزوده شده به این مرکز است.

وی از تحصیل حدود 900 دانشجو طی سال تحصیلی جاری در این مرکز خبر داد و افزود: تاکنون نزدیک به 5000 دانش آموخته از این مرکز فارغ التحصیل شده و وارد بازار کار شده‌اند که نزدیک به 70 درصد از آن‌ها در رشته تحصیلی خود مشغول به کار هستند. 

نوروزی ادامه داد: امکانات کارگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی دوره‌های در حال اجرا برای آموزش عملی و مهارتی دانشجویان فراهم شده است که از این لحاظ می‌توان به سایت‌های کامپیوتری، لابراتوار زبان، کارگاه معماری، آتلیه عکاسی، کارگاه دوخت و برش لباس، کتابخانه مجهز به کتاب‌های تخصصی، دفتر مشاوره روانشناختی و دفاتر کار برای فعالیت انجمن‌های علمی و دانشجویی اشاره کرد

وی متذکر شد: وجود دفتر تجاری سازی فناوری و اشتغال فارغ التحصیلان در ساختار جهاددانشگاهی و هم‌چنین راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی از سال 96 در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی فرصت خوبی را برای کمک به فضای کسب و کارهای نوپا در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان مرکز فراهم آورده است.

وی با تاکید بر این‌که مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز فضای مناسب سخت افزاری و نرم افزاری جهت حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه دانشجویان برای تجاری سازی و تولید محصول ایجاد کرده است، گفت: اکنون سه تیم فناور در این مرکز مستقر هستند. 

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز اظهار کرد: در ابن مرکز  تعرفه‌های شهریه تحصیلی پایین بوده و تخفیف‌های ویژه‌ای به دانشجویان فعال و ممتاز ارائه می‌شود، هم‌چنین وام شهریه صندوق رفاه برای دانشجویان نیازمند تخصیص می‌یابد و امکان تقسیط شهریه وجود دارد.

وی گفت: تخفیف شهریه برای دانشجویان شهرستانی به میزان 20 درصد شهریه ثابت جهت جبران هزینه ایاب و ذهاب انجام می‌گیرد.

وی افزود: فارغ التحصیلان ممتاز این مرکز برای جذب در بخش‌های مختلف سازمان جهاددانشگاهی استان در اولویت قرار دارند؛ انجمن‌های علمی فعال ( انجمن علمی کامپیوتر، انجمن علمی زبان‌های خارجی انجمن علمی عکاسی و هنر) و تشکل‌های دانشجویی نیز در این مرکز فعالیت می‌کنند.

نوروزی با اشاره به ویژگی منحصر به فرد مرکز جهاددانشگاهی تبریز به جهت وابستگی به سازمان جهاددانشگاهی استان، گفت: وجود مراکز علمی، پژوهشی و فرهنگی هم‌چون مراکز کوتاه مدت معاونت آموزشی جهاددانشگاهی، پژوهشکده برنامه ریزی و توسعه، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، خبرگزاری ایسنا و مرکز افکار سنجی ایسپا فرصت‌های لازم برای فعالیت دانشجویان در زمینه‌های مختلف علمی، هنری و فرهنگی را فراهم می‌سازد و باعث رشد و شکوفایی و کسب تجربه بیشتر برای آن‌ها می‌شود. 

وی ادامه داد: دانشجویان علاوه بر گذراندن کاربینی و کارورزی در مراکز مختلف جهاددانشگاهی به بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌ها و سازمان‌های طرف قرارداد جهاددانشگاهی نیز معرفی می‌شوند. 

وی در خصوص نحوه آموزش این مرکز در سالتحصیلی جاری، گفت: کلاس‌های آموزشی مرکز به صورت مجازی و از طریق سامانه آموزشی الکترونیکی بوده و درس‌های کاملا کارگاهی و عملی نیز در گروه‌های کوچک با رعایت پروتکل‌ها برگزار شده است. 

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز ادامه داد: با توجه به وجود زیر ساخت آموزشی الکترونیکی در جهاددانشگاهی و ارائه سامانه آموزشی امجد برای آموزش‌های الکترونیکی در سطح کشور، در سالتحصیلی 1400-1399 نیز این مرکز از طریق سامانه امجد آموزش‌های نظری خود را ادامه خواهد داد و با تولید محتوا و فیلم‌های آموزشی برای کسب مهارت بیشتر دانشجویان و ارائه در این سامانه به یادگیری بیشتر دانشجویان کمک خواهیم کرد.

وی متذکر شد: در صورت ارائه مجوز توسط ستاد کرونای استان، کارگاه‌های عملی مرکز  برای آموزش‌های کارگاهی آماده هستند. 

وی با اشاره به راه اندازی کتابخانه مجازی و ارائه فایل‌ها و pdf های کتب و جزوات تخصصی دروس مختلف و کتاب‌های عمومی،  گفت: با این امر سعی داریم تا فرهنگ مطالعه دانشجویان را بالا ببریم.

وی گفت: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مرکز به آدرس پرتال مرکز به نشانی https://tabriz.iastjd.ac.ir مراجعه کرده و یا  
با شماره های 43-36590240 تماس حاصل کنند.

نوروزی در خصوص رشته‌های موجود در این مرکز در مقطع کاردانی، تشریح کرد: رشته‌های کاردانی فنی فناوری اطلاعات، اینترنت و شبکه‌های گسترده، کاردانی فنی نرم افزار کامپیوتر و برنامه سازی کامپیوتر، کاردانی حرفه‌ای معماری داخلی، کاردانی حرفه‌ای مترجمی زبان و آثار مکتوب و متون رسمی، کاردانی حرفه‌ای گرافیک، کاردانی حرفه‌ای نقاشی، کاردانی حرفه‌ای عکاسی، کاردانی حرفه‌ای طراحی لباس، کاردانی حرفه‌ای دوخت و تکنولوژی لباس، کاردانی حرفه‌ای گردشگری، کاردانی حرفه‌ای روابط عمومی، کاردانی حرفه‌لی امور فرهنگی و کاردانی حرفه‌ای بازاریابی از جمله رشته‌های ارائه شده در مقطع کاردانی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز است.
 
وی در خصوص رشته‌های مقطع کارشناسی ناپیوسته این مرکز نیز تشریح کرد: رشته‌هایی چون مهندسی فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات، کارشناسی حرفه‌ای معماری و طراحی داخلی، کارشناسی حرفه‌ای مترجمی همزمان انگلیسی، کارشناسی حرفه‌ای گرافیک و تصویر سازی، کارشناسی حرفه‌ای عکاسی و تبلیغات، کارشناسی حرفه‌ای طراحی و دوخت، کارشناسی حرفه‌ای مدیریت کسب و کارهای اینترنتی، کارشناسی حرفه‌ای مدیریت گردشگری و کارشناسی حرفه‌ای روابط عمومی و امور رسانه در این مرکز ارائه می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز کاردانی و کارشناسی کارشناسی حرفه ای کاردانی حرفه ای کسب و کارهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس

به گزارش تابناک اقتصادی؛ ایرنا خبرگزاری دولت در مطلبی با عنوان «خروج مرکز پژوهش‌های مجلس از ریل پژوهش» نوشت: مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان بازوی تحقیقی خانه ملت، وظیفه تهیه گزارش‌های کارشناسی و ارائه مشورت‌ جهت اطلاع نمایندگان مجلس را بر عهده دارد تا آنها بر مبنای اطلاعات دقیق‌ و کارشناسی، اقدام به تصمیم‌گیری در مورد جزئیات لوایح و طرح‌ها بکنند.

به همین دلیل در دو دهه اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس به محل فعالیت نخبگان و کارشناسان ارشد کشور تبدیل شده بود و گزارش‌های آن نیز از اتقان علمی مناسبی برخوردار بود. انتقال مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس به جایگاه‌های حساس مدیریتی خصوصا در دولت سیزدهم، به علت سطح مناسب کارشناسی این افراد بود که پیش از این در مرکز پژوهش‌ها مشغول به کار شده بودند.

با این حال، در دو سال گذشته شاهد تغییر رویکرد مرکز پژوهش‌های مجلس از یک نهاد مطالعاتی به مرکزی برای فعالیت‌های رسانه‌ای هستیم. گزارش‌های جهت‌دار این مرکز که در ادامه به نمونه‌هایی از آن اشاره می‌شود، بازوی پژوهشی مجلس را به یک رسانه سیاسی البته با کارکردی مطابق میل رسانه‌های ضدانقلاب تبدیل کرده است. نکته مهم آن است که گردانندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شاید به دنبال انتقاد از دولت باشند، اما خروجی کار آنها تهیه خوراک برای رسانه‌های ضدانقلاب بوده است.

ترامپ‌هراسی

بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اواخر سال گذشته در یک سخنرانی به نوعی سخن گفت که گویا با آمدن ترامپ در دولت آمریکا، اوضاع ایران آشفته خواهد شد. البته این اظهارنظر ناپخته آنقدر واکنش منفی داشت که وی مجبور به ارائه توضیحاتی در این زمینه شد.

 

دیگر خبرها

  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»