Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@06:55:58 GMT

سرمایه‌گذاران از شهرک آی تی زنجان ‌استقبال نکردند

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۸۶۶۸

سرمایه‌گذاران از شهرک آی تی زنجان ‌استقبال نکردند

گروه استان‌ها_ استاندار زنجان با اشاره به این‌که از زمان حضور در این استان تمام تلاش را پیشرفت شهرک آی تی و به سرانجام رساندن آن گرفته‌ام گفت: استقبال چندانی برای سرمایه‌گذاری در این شهرک انجام نگرفته و تنها دو شرکت درخواست سرمایه‌گذاری کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، فتح‌الله حقیقی در جلسه فعالان اقتصادی، نخبگان و صاحبان کسب و کار در حوزه آی سی تی استان که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد اظهار داشت: در طول ماه‌های اخیر جلسه نخبگان و صاحبان کسب و کار در حوزه آی سی تی به صورت کاملا تخصصی برگزار شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های موجود جلسات مستمر در حال انجام است و نتایج مطلوبی حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش خصوصی گشایش‌هایی را در استان ایجاد کرده است، علاوه بر این توانسته‌ایم در راستای حل مشکلات با جلسات مکرری که در زمینه رفع مسائل واحد‌ها انجام گرفته مانع از تعطیلی واحد‌های مشکل‌دار شده و حتی برخی از واحد‌های راکد را نیز به چرخه تولید برگردانیم.

اذعان آذری‌جهرمی به نبود عدالت فناوری اطلاعات در زنجان / چرا 350 مدرسه هنوز به شبکه ارتباطات متصل نیست؟وزیر ارتباطات: برنامه شاد برای تمام مدارس و اپراتور‌ها رایگان شد/ مدارس ‌تا پایان سال به شبکه ملی اطلاعات وصل می‌شوندحضور وزیر جوان در زنجان؛ آیا آذری‌جهرمی توان رفع مشکلات اینترنت روستاها و شهرهای قطب آی.تی کشور را دارد؟

استاندار زنجان با اشاره به این‌که در طول این جلسه نکاتی توسط نخبگان مطرح شده است مبنی بر این‌که به شرکت‌های بومی توجه نمی‌شود اما باید گفت: در شرایط مساوی اولویت با شرکت‌های بومی است اگر اجحافی نیز انجام گرفته باشد، به این مسئله شخصا پیگیری خواهم کرد.

وی در ارتباط با مباحثی که پیرامون عدم پرداخت تسهیلات به طرح‌ها توسط نخبگان فناوری اطلاعات مطرح شد گفت: در حال حاضر با 12 بانک کشور در حدود 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات را نهایی کرده‌ایم و حضور مدیران عامل بانک‌های مذکور در طول هفته آینده در استان نوید این موضوع خواهد بود.

حقیقی با اشاره به این‌که از 5 هزار میلیارد تومان مذکور در حدود 4 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های مشخص در استان تعریف شده است تصریح کرد: اگر طرح مورد قبول در حوزه فناوری اطلاعات توسط فعالان ارائه شود، می‌توانیم مبلغ یک هزار میلیارد تومان باقی مانده را به این امر اختصاص دهیم.

استاندار زنجان در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به این‌که از زمان حضور در سمت استانداری زنجان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ام تا شهرک آی تی را به سرانجام برسانم و گشایش‌هایی نیز انجام گرفته بیان کرد: استقبال چندانی از این شهرک انجام نگرفته است و تنها دو شرکت درخواست سرمایه‌گذاری داده‌اند و در حال‌ آماده‌سازی بستر‌‌ها هستیم، اما اگر دیدگاه و نظری در این راستا وجود داشته باشد که سبب پیشرفت کار گردد، آمادگی پذیرش آن را داریم.

وی با بیان این‌که نباید به مسئله مهاجرت نخبگان از استان تک بعدی نگاه شود تاکید کرد: این موضوع باید از چند لحاظ بررسی شود، زیرا امکان ندارد این استان جذابیت برای سرمایه‌گذار نداشته باشد اما در فضای کسب و کار حایز رتبه سوم کشوری باشد، در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال 98 در کشور رتبه اول را کسب کند.

حقیقی در خصوص اختصاص فضا جهت فعالیت نخبگان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات در زنجان گفت: مسکن راه و شهرسازی زنجان متعهد شده است زمین به قیمت کارشناسی حمایتی که شامل تقسیطی و حداقل یک دوم قیمت بازار باشد را در اختیار فعال و درخواست کننده مربوطه قرار دهد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار میلیارد تومان فناوری اطلاعات سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد

 تفاهم‌نامه به منظور همکاری در جذب سرمایه گذاران و صاحبان صنایع برای سرمایه گذاری در جهت بهره‌برداری از مزیت‌های صید و صیادی و ایجاد صنایع وابسته آن، ایجاد صنایع چوب، ایجاد کارخانه فرآوری نارگیل، ایجاد مرکز تجاری و بسته‌بندی چای در منطقه آزاد چابهار برای صادرات و صادرات مجدد به کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان، اوراسیا و قفقاز جنوبی، به امضای حمیرا ریگی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و آریاراتنه مارتین رئیس هیات سرمایه گذاران و صاحبان صنایع سریلانکا رسید.

توافق شد بزودی هیاتی از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع سریلانکا برای بازدید، ارزیابی و سرمایه گذاری به منطقه آزاد چابهار سفر کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد