Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@12:59:14 GMT

هوای گرم انتخابات دور دوم مجلس در بیحار

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۸۸۴۹

هوای گرم انتخابات دور دوم مجلس در بیحار

به گزارش ایرنا، یک بار دیگر در فاصله‌ای نه چندان دور با انتخابات قبلی، بیجاری‌ها می‌توانند فرصت حضور در صحنه و حاضر شدن در عرصه مشارکت در مورد آینده شأن را به منصه ظهور برسانند.

بیجاری‌ها این جمعه بار دیگر فرصت دارند در کنار همه موارد مهمی که برای انتخابات مدنظر است فریاد وحدت و ایستادگی مقابل دشمنان سر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین و با توجه به داغ شدن رقابت و تبلیغات نباید دچار لغزشی از قانون یا شرع شوند و باید حضور در سایه قانون را اولویت قرار دهند.

آنها مطمئنا سعی می‌کنند اطلاعات بیشتری از نظرات، آرا و فعالیت‌های گذشته نامزدها بدست آورده و بررسی دقیق کنند، سپس با اطمینان خاطر بیشتر به پای صندوق‌های رای برای انتخاب فرد اصلح بروند.

با آغاز شروع تبلیغات انتخابات دور دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیجار شور و شوقی وصف نانشدنی این خطه از کردستان را در برگرفته و در این میان شور و حال رای اولی ها وصف نشدنی است.

در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه ۹۸ برگزار شد، کاندیداهای مورد انتخاب مردم شهرستان بیجار نتوانستند حد نصاب لازم را بدست آورند و ۲ نفر از اینها که بیشترین آرا را کسب نموده بود، به دور دوم راه یافتند تا بار دیگر جمعه ۲۱ شهریور مورد انتخاب حداکثری جامعه قرار گیرند.

حمدالله کریمی نماینده سابق و علیرضا زندیان وکیل پایه یک دادگستری، در کمتر از ۲ روز دیگر در گوی رقابتی که بدست مردم به گردش خواهد آمد وارد شده تا با انتخاب حداکثری رای دهندگان، یک نفر از این ۲، مسوولیت نمایندگی چهار سال مردم این شهرستان را در خانه ملت بر عهده گیرد ...

این روزها بر سر هر کوچه، خیابان، محل کسب و...، گفت و گوی مردم بر سر این است که چه کسی پیروز صندوق های رأی خواهد بود، آیا شعارها و وعده‌هایی که می‌دهند، قابلیت اعتماد دارد.

پس از اعلام نتایج انتخابات اسفند ماه، بحث انتخابات دور دوم آغاز شد و تا امروز گروه‌ها و کانال های تلگرامی متعدد با عناوین مختلف تشکیل شد تا با خوراک فکری مخاطبین خود را به سمت انتخاب فرد مناسب تشویق کنند.

انتخابات و تبلیغات

انتخابات مظهر تبلور اراده مردمی در تعیین سرنوشت خویش است و تبلیغات انتخاباتی نیز نقش مهمی در نگرش، رفتارهای انتخاباتی و در نهایت انتخاب کاندیدای مورد نظر دارد.

تبلیغات به مثابه یک کنش سیاسی و متأتر از بافت اجتماعی است که به منظور تأثیرگذاری برکنش انتخاب و رأی دادن (به عنوان شکل مشروعی از رفتار سیاسی) صورت می‌گیرد.  

تحقیقات نشان می‌دهد که پنج اصل در کارآمدی تبلیغات انتخابات تاثیر دارند، یکی اصل در اختیار نهادن رسانه ها بطور مساوی، دوم اصل نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی، سوم اصل حدود و نحوه فعالیت انتخاباتی، چهارم اصل نظارت بر هزینه های تبلیغات و نحوه اعمال آن و پنجم اصل احترام به داوطلبان و دیگر اشخاص است.

در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با توجه به شیوع کرونا تبلیغات بیشتر به فضای مجازی نقل مکان کرد و همزمان فرصتی به نامزدها برای معرفی خود در رسانه‌ها از جمله شبکه استانی صدا و سیما داده شده است.

شفاف سازی هزینه

مطالبه‌گران بسیاری در این میان به صحنه آمده‌ و خواستار شفاف‌سازی هزینه‌های تبلیغاتی شده‌اند،   شفاف سازی هزینه های تبلیغات انتخاباتی سال هاست که یکی از موضوعات مهم و مورد بحث بوده و هست در یکی از گروه‌های تلگرامی، بحث بر سر این مساله داغ داغ بود.

کاربری نوشت: مردم حق دارند بدانند که این افراد هزینه ها را از جیب خودشان می پردازند یا از منابعی که دوستان، نزدیکان و همکارانشان در اختیار آنها قرار می‌دهند، تامین می‌شود.

یکی دیگر نوشت: راهیابی به ارکان اجرایی و قانونگذاری و تصدی مسوولیت، پست و مقام سیاسی هزینه می خواهد و بی شک هستند افرادی که الان بر روی داوطلب خاصی سرمایه گذاری می کنند تا بعدها از او سهم خواهی کنند.

و دیگری گفت: هزینه لازمه تبلیغات است، برای شناخته شدن باید هزینه کرد.

شب و روز بیجاری‌ها درگیر انتخابات

مردم بیجار چند وقتی است از هر فرصتی برای گفت و گو در این مورد که آخرش چه کسی قرار است نماینده این مردم باشد و تکلیف این چند ماهی که شهرستان نماینده نداشته چه خواهد شد، سخن می‌گویند.

زندگی روزمره و فضای مجازی بیجار گروس کمتر به سایر خبرهای شهرستان دقت می کنند و هر جایی که در مورد انتخابات خبری باشد با حساسیت و دقت بیشتری دنبال می‌شود و این به معنای اهمیت موضوع است.

بیکاری و روند نزولی اقتصادی در این شهرستان از جمله مهمترین دغدغه خانواده برای جوانان است و در طی چندین دوره برگزاری انتخابات، همه کاندیداهای مجلس و شورای شهر به آن اشاره کرده و راهکاری درست برای برون رفت آن در صورت پیروزی اظهار داشته اند.

در شرایط ویژه کرونایی با دستور وزارت بهداشت و درمان، کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی حق ایجاد ستاد انتخاباتی و تجمع طرفداران را ندارند لذا بهترین فضای مورد استفاده برای تبلیغات، فضای مجازی است.

در فضای مجازی بیجار این ایام عموم مردم به رصد گروه ها و کانال ها می پردازند و گفت و گوی کسانی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند که برایشان شناخته شده، هستند.

شورای تامین شهرستان بیجار طی جلسه ای که حدود یک هفته پیش از آغاز فعالیت‌های انتخاباتی با فعالان و مدیران کانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی برگزار کرد، مقرر شد این افراد نسبت به نشر هر نوع مطلبی در مورد تخریب و تهدید هر ۲ کاندیدا حساسیت داشته و از بی بند باری در این خصوص جلوگیری کنند.

بسیاری از سوال های پر تکرار که در بسیاری از گروها مورد توجه قرار گرفته، غیبت چهار ساله هر ۲ کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان است، مردم به حق خواستار این هستند که چرا در طول این مدت زمان، چنین حضور پرنگی را از هر ۲ نفر برای رفع مشکلات مود ندیده‌اند.

سرنوشت زنجیره فولاد در شهرستان یکی از مباحث داغ است و با توجه به اعلام اتمام جانمایی و کلنگ زنی آن، هنور هر ۲ کاندیدا به تغییر این جانمایی و جلوگیری از خروج سنگ آهن از بیجار اصرار دارند و این را یکی از مهمترین وعده‌های قابل پیگیری بعد از پیروزی در صندوق های رای اعلام می‌کنند.

جاده بیجار به همدان و بهره برداری از پل هوایی ورودی این قطعه در چند دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از شعارهای کاندیداها بوده و مردم امیدوارند نماینده جدید شهرستان حداقل این بار پیگیر بهره برداری هر چه سریعتر آن باشد.

حرف مردم در فضای مجازی

به اختصار به چند پیام که در فضای مجازی بیجار منتشر می شود اشاره می کنیم و در ادامه با افرادی در خصوص انتظارات و وظایف یک نماینده به گفت و گو می پردازیم.

یکی از کاربران تلگرامی در گروه خود نوشت: طلبکار باشیم که پاسخگو نباشیم، از دستاوردهایی که در انتخابات مورد استفاده قرار گرفته است، اینکه در چهره یک مطالبه گر وارد صحنه شویم و نه یک مسوولین که باید پاسخگوی عملکرد و یا اشتباهات قبلی خود باشد.

منصور اضافه می‌کند: ذهن مردم را به دیگران و دشمنان ساختگی مشغول کن تا کسی متوجه خیانت ما نشود، اگر مطالبات به حق را در گروهای تلگرامی درج کنید، سریع متهم می شوید که نیروی ستاد تخریب هستید.

کاربری که خود را کارشناس معدن معرفی می‌کند هم نوشت: گلایه داریم که هریک از این دو نفر می گویند باید چنین شود و چنان نشود، باید بیکاری کم شود، باید وضعیت معیشت و اقتصادی بهتر شود و باید و نباید، در واقع مشکلات موجود را تایید می کنند امّا همگی می دانیم که تایید مشکل، حل مشکل نیست.

وی ادامه می دهد: کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی که به همه این مشکلات اشاره کردند امّا اهداف، برنامه ها و استراتژی خود را برای برطرف نمودن مشکلات اعلام نمی‌کنند.

احمدی می نویسد: عمل به وعده زمان تبلیغات، مطالبه به حق مردم است، مردم بر اساس همین وعده ها پای صندوق رای می روند تا به فرد مورد تایید خود رای دهند.

در گفت و گو با یکی از فروشندگان معتبر شهر، احترام به فرهنگ هفت هزار ساله بیجار را یکی از مهمترین مطالبات خود عنوان کرد و ادامه داد: فردی که به مجلس شورای اسلامی راه می‌ یابد، باید دارای ادب، شخصیت و فرهنگ دیار گروس باشد.

حمید راستگو افزود: من به عنوان یک مغازه دار از نماینده شهرستان انتظار دارم نسبت به حل معضل بیکاری جوانان اهتمام بیشتری داشته باشد و بتواند با کمک مسوولان اجرایی و جذب سرمایه گذاران، موجب رشد و توسعه این دیار شود.

وی می‌گوید: گرانی شاید در شهرهای بزرگ که رشد اقتصادی بالایی دارند آسیب کمتری وارد کند، امّا در شهرستان بیجار نمود بیشتری دارد و خانواده های بسیاری را دچار مسایل و مشکلات متعددی کرده است.

راستگو ادامه داد: نقش اساسی که یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد، از نقش معاون رییس جمهور مهمتر و بالاتر است، نماینده مردم باید به این مسوولیت سنگین خود آگاه باشد و از این جایگاه ارزشمند برای پیشرفت وآبادانی زادگاه خود استفاده کند.

یکی از دانشجویان بیجار هم معتقد است: نماینده باید یک ارتباط قوی با همه مسوولین تراز اول کشور برقرار کند و با حضور منظم در تمام نقاط حوزه انتخابیه نسبت به رفع مشکلات موجود با توجه به ارتباطاتی که دارد، اقدام کند.

علیرضا امانی افزود: بیکاری تحصیل کرده های بیجاری بر کسی پوشیده نیست، دستاویز قرار دادن این معضل برزگ که دغدغه همه خانوادهاست، نباید فقط به شعاری برای دوران انتخابات باشد و پس از آن، بدست فراموشی سپرده شود.

وی معتقد است: مطالبات مردم هم باید در چارچوب مجلس قانون گذار و یک نماینده باشد، انتظارات نا بجا و غیر مرتبط از جایگاه یک نماینده، موجب رشد و توسعه شهرستان نخواهد بود.

امانی افزود: احداث کارخانه که تعدادی از بیکاران را صاحب شغل کند وظیفه یک نماینده نیست بلکه چگونه ساز و کار آن را در مجلس و سپس با ایجاد ارتباط با دولت به منزل مقصود برساند، مهم است.

یکی از زنان فعال در عرصه اجتماعی هم می گوید: انتظاری که از یک نماینده توانا و کارآمد می توان داشت اینکه در مجلس شورای اسلامی، مدافع حقوق از دست رفته همشهریان و موکلان خود باشد.

زهرا داودی افزود: وقتی از رسانه ملی جلسات علنی مجلس برگزار می شود و هر نماینده ایی با اقتدار از مردم و دیار خود حمایت می کند، این رویه قابل تحسین است.

انتخابات روز جمعه شهرستان بیجار تاثیر بسزای در آینده این منطقه دارد، انتخاب باید براساس معیارهای اصلح و کارآمدی باشد، معیار نباید تنها بخاطر خواسته ها و احساسات چهره های معروف شهرستان در حمایت از فرد خاصی باشد چون وقتی چنین افراد سرشناسی با این طرز تفکر از یک نامزد طرفداری می کنند، عموم جامعه هم با الگو بردای از اینها، به طرفداری تشویق و کمتر خبری از تحلیل و برآورد عملکردها به میان می‌آید.

لازم است در خصوص وظایف یک نماینده بیشتر دقت و مطالعه نمایم و در این خصوص به اختصار به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد، نمایندگان مجلس و به طور کلی مجلس شورای اسلامی دو وظیفه اصلی دارند.

اول قانونگذاری: براساس اصل هفتاد و یکم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی صلاحیت عام قانونگذاری را دارا می باشد، مجلس شورای اسلامی در عموم مسایل در حدود مقرر در قانون اساسی می تواند قانون وضع کند و بر این اساس پیشنهاد و پیش نویس قوانین تحت دو عنوان لایحه و یا طرح به مجلس وارد می شود، «لایحه» مصوبه ای است که از طرف دولت پس از گذراندن مراحل قانونی برای تصویب به صورت قانون به مجلس ارائه می شود که ممکن است چند منشأ داشته باشد.

دوم نظارت مجلس: مجلس شورای اسلامی علاوه بر وظیفه قانون گذاری، مسؤولیت های نظارتی نیز بر عهده دارد، ۱. نظارت (دخالت) مجلس در تشکیل دولت، وزرا پس از انتخاب توسط رئیس جمهور، برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس معرفی می شوند (اصل ۱۳۳ قانون اساسی) و مجلس باید نظر خود را مبنی بر اعتماد یا عدم اعتماد به فرد فرد آنها اعلام کند(اصل ۸۷ قانون اساسی.

بر اساس اصل هشتاد و چهارم قانون اساسی هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر نماید.

اصل هشتاد و ششم  نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهار نظر و رأی خود کاملاً آزادند و نمی توان آنها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده اند یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده اند تعقیب یا توقیف کرد.

تعداد ثبت نام کنندگان بیش از حد تصور بود

فرماندار شهرستان بیجار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به میزان جمعیت شهرستان، ثبت نام بیش از ۵۰ نفر برای تصدی نمایندگی مجلس بیش از حد تصور بود.

علی اکبرورمقانی گفت: اگر صد درصد این افراد در برای حضور در انتخابات تایید صلاحیت می شدند، در مجموع رای گیری هیچ یک از کاندیداها نمی توانستند حد نصاب رای را به دست آورند.

وی با اشاره به اینکه اگر تعداد کمتری از افراد برای نمایندگی مجلس شرکت می کردند، هزینه های انتخاباتی و حراست از رای مردم کاهش می یافت، افزود: رای مردم، حق الناسی است که حراست از آن وظیفه و بار مسئولیتی سنگینی را برا دولت متحمل می کند.

ورمقانی تاکید کرد: ۲۹ ایده و طرز تفکر برای آینده این مردم به میدان آمدند و هر یک برای رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان رای و نظری داشت که با دیگری فرق اساسی و بنیادی داشت.

فرماندار بیجار گفت: ۱۱۲ شعبه که در انتخابات اسفندماه وظیفه خدمت به مردم را برعهده داشتند با تمام ظرفیت‌های انسانی و امکاناتی بار دیگر روز جمعه آماده استقبال از رای‌دهندگان هستند.

او اضافه کرد: صندوق های رای گیری در پایان زمان اعلامی در همان محل بازگشایی و شمارش رسمی آرا با حضور نیروهای انتظامی، بازرسان و نظران هیات اجرایی و شورای نگهبان آغاز و سپس بصورت الکترونیکی ثبت می شود که در وزرات کشور به صورت آنلاین و همزمان قابل مشاهده است.

ورمقانی ادامه داد: تنها مرجع رسمی اعلام نتایج فرماندار و رییس ستاد انتخابات شهرستان است که آن‌هم پس جمع بندی آرا و ثبت نهایی نتیجه پس از تایید سلامت انتخابات توسط هیأت نظارت به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

آرای مردم حوزه انتخابیه بیجار به منظور تعیین نماینده این شهرستان در دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱۲ شعبه اخذ می‌شود که ۴۱ مورد آن شهری و ۷۱ مورد نیز روستایی است.

همچنین از ۱۱۲ شعبه اخذ رای ۳۹ مورد آن ثابت و ۷۳ مورد نیز سیار پیش‌بینی شده که واجدان شرایط رای در این شهرستان باید نماینده خود در مجلس شورای اسلامی را از بین ۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخاب کنند.

طبق تقویم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مقرر بود دور دوم این همایش سیاسی ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود اما بدلیل شیوع ویروس کرونا به ۲۱ شهریور موکول شد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

برچسب‌ها کردستان انتخابات مجلس شورای اسلامی بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان انتخابات مجلس شورای اسلامی بیجار کردستان انتخابات مجلس شورای اسلامی بیجار اخبار کنکور انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی تبلیغات انتخابات دور دوم انتخاب شهرستان بیجار قانون اساسی فضای مجازی یک نماینده بار دیگر هزینه ها گفت و گو گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران

به گزارش همشهری آنلاین، مجید متقی‌فر با تاکید بر اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور غرور انگیز ملت حماسه ساز ایران اسلامی در انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته، با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها، برگ زرین دیگری از دفتر رشادت و وفاداری به انقلاب اسلامی بود که ان‌شاءالله در ۲۱ اردیبهشت ماه و در مرحله دوم انتخابات با حضور پرشور مردم تکمیل خواهد شد.

وی افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر مبنای ادای تکلیف و انجام وظیفه، تلاش کرد با در نظر گرفتن شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی در زمینه انتخابات و ویژگی‌های یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی نسبت به معرفی نامزدهای اصلح به مردم اقدام کند.

متقی‌فر افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی مفتخر است با درک صحیح از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که در خطبه نماز عید سعید فطر در فروردین ماه سال جاری نیز به صورت علنی بر آن تأکید کردند و توفیق ملت ایران را در توحید کلمه دانستند و همه فعالان سیاسی_اجتماعی را توصیه به عدم ایجاد دودستگی‌های جعلی کردند، در مسیر حفظ وحدت میان نیروهای انقلاب با اعتقاد کامل گام بردارد و در همین راستا در مرحله دوم از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز لیست نهایی جبهه انقلاب از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس جمع بندی و مورد توافق قرار گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، یادآور شد: آنچه از منظومه فکری امامین انقلاب بر می‌آید، این است که در انتخاب و گزینش نامزدهای انتخابات برای معرفی به مردم، ملاک‌ها و شاخص‌ها مهم است و صرف وابستگی به حزب و گروه و یا قبیله سیاسی نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند را به ترتیب زیر اعلام کرد:

۱- علیرضا سلیمی
۲- غلامحسین رضوانی
۳- محمد سراج
۴- زهره سادات لاجوردی
۵- زهره طبیب‌زاده
۶- فاطمه قاسم پور
۷- مجتبی زارعی
۸- حسین صمصامی
۹- حسین نجابت
۱۰- محمدحسین حسین‌زاده بحرینی
۱۱- علی اصغر پورمحمدی
۱۲- حسن خجسته باقرزاده
۱۳- مهدی شریفیان
۱۴- مهدی عسگری
۱۵- عبدالحسین روح الامینی
۱۶- سعید آجرلو

کد خبر 848926 منبع: ایسنا برچسب‌ها انقلاب‌ اسلامی‌ ایران انتخابات خبر ویژه

دیگر خبرها

  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • رقابت ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم