Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پلیس شهر لایپزیگ در شرق آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که تا کنون ۲۰ افسر پلیس در ناآرامی های پس از تخلیه خانه های اشغال شده در این شهر زخمی شده اند. خبرگزاری د. پ. آ آلمان گزارش داد برای رسیدگی به تخلفات انجام گرفته تا کنون ۳۸ فقره پرونده تشکیل شده و ۵۲ مظنون شناسایی شده اند.

اتهامات این افراد برهم زدن آرامش عمومی، مقاومت در برابر مأموران اجرای قانون ، واردآوردن صدمات جسمی به آنان، آتش زدن اموال عمومی و استفاده از نمادهای سازمان های ضد قانون اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمارهای اعلام شده از سوی پلیس مربوط به عملیات ضدشورش این نیروها طی یک هفته اخیر می شود، به ویژه روزهای پنجشنبه گذشته تا روز شنبه این هفته سه شب متوالی در لایپزیگ شورش های خشونت آمیزی رخ داد.

به نوشته رسانه های آلمانی جرقه این اعتراضات پس از تخلیه خانه ای اشغال شده در روز چهارشنبه در شرق لایپزیگ زده شد و پس از تخلیه خانه ای دیگر در منطقه «کونویتز» این شهر ، اعتراضات جنبه چپ گرایانه به خود گرفت.

این در حالی است که افزایش اجاره‌بها و بالا رفتن شدید اجاره پس از بازسازی ساختمان‌های قدیمی مهم‌ترین علت حضور معترضان در خیابان‌های لایپزیگ عنوان می‌شود. در تظاهرات مذکور بارها معترضان به سمت پلیس سنگ و مواد آتش‌زا پرتاب و در مواردی با ایجاد مانع و برپایی آتش راه عبور خودروها را سد کردند.

لایپزیگ به عنوان بزرگترین شهر ایالت زاکسن در شرق آلمان با حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت، یکی از کلانشهرهای آلمان با سرعت رشد جمعیت و گسترش بسیار بالا است و کمبود مسکن با اجاره‌بهای قابل پرداخت برای قشر متوسط در آن، هر سال محسوس‌تر می‌شود.

این اعتراضات با انتقاد مقامات ایالتی مواجه شده است. از جمله «بورکهارد یونگ» شهردار لایپزیگ خشونت‌های شامگاه شنبه را، که به چپ‌گرایان افراطی نسبت داده می‌شود، به شدت محکوم می کند. او می‌گوید این رفتار به بحث‌ها و اقداماتی که درباره تولید مسکن مناسب با اجاره بهای قابل پرداخت در جریان است لطمه شدیدی وارد می‌کند.

شهردار لایپزیگ تاکید کرده که حمله به نیروهای پلیس و به آتش کشیدن موانع در خیابان‌ها به تولید مسکن مناسب منجر نمی‌شود.

برچسب‌ها اعتراض های خیابانی آلمان مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعتراض های خیابانی آلمان مسکن اعتراض های خیابانی آلمان مسکن اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ رفتار وحشیانه پلیس آلمان با حامیان فلسطین

تداوم برخوردهای خصمانه با حامیان مردم مظلوم فلسطین در سراسر جهان خشم این دسته از مردم دنیا را بیش از پیش برانگیخته است.

دریافت 10 MB

دیگر خبرها

  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • الزام ثبت قرار داد اجاره در سامانه خودنویس
  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • فیلم/ رفتار وحشیانه پلیس آلمان با حامیان فلسطین
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره