Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین-مریم علیزاده؛ روز جاری مهلت اولیه پذیره‌نویسی صندوق دارای پالایشی به اتمام رسید که البته به دلیل متوقف بودن نمادهای این گروه، مهلت پذیره‌نویسی تا ٢۶ شهریور ماه تمدید شد.

از سویی دیگر امروز شاهد گزارش های شفاف سازی شرکت های پالایشی در خصوص افزایش سودآوری ناشی از کاهش نرخ خوراک در سامانه کدال بودیم که این موضوع می‌تواند بر قیمت سهام این شرکت در تابلوی بورس و نتیجتا‌ NAV صندوق دارا پالایشی تأثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه مهدی ساسانی، کارشناس بازار سرمایه به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: طبیعتاً شفاف سازی که در خصوص تغییر نرخ سود پالایشی‌ها اعلام شده است می‌تواند روند بررسی جذابیت صندوق دارای پالایشی را آسان تر کند چراکه همیشه شفافیت در راستای بهبود بازار بوده است.

وی افزود: در حال حاضر اصلاحیه نرخ سود پالایشی‌ها به تحلیلگران کمک خواهد کرد تا روند سود آوری این مجموعه‌ها را تا پایان سال تشخیص داده و بررسی کنند. در نتیجه این موضوع می‌تواند بر روند قیمتی این شرکت‌ها تأثیر گذار باشد.

به گفته ساسانی، اصلاحی که در این مدت نمادهای پالایشی داشتند بیشتر به دلیل ابهامات سودآوری این شرکت‌ها بود که با این شفاف سازی صورت گرفته بخشی از ابهامات برطرف خواهد شد و می‌توان انتظار داشت مجددا مورد استقبال اهالی بازار قرار بگیرند.

وی در خصوص NAV صندوق پالایشی‌ها نیز گفت: از آنجاکه قیمت صندوق‌ها بر اساس خالص ارزش دارایی هایشان تعیین می‌شود،طبیعتاً هرچقدر قیمت نمادهای پالایشی در تابلوی معاملات بالاتر برود، NAV صندوق پالایشی‌ها هم بالاتر خواهد رفت.

باید توجه داشت که هرچقدر فاصله قیمت ١٠ هزار تومان برای هر واحد صندوق و  قیمت ارزش‌گذاری روز NAV صندوق که همان قیمت روز تابلوی معاملات پالایشی‌ها است بیشتر باشد، جذابیت خرید صندوق پالایشی افزایش یابد.

وی تاکید کرد: قطعا این تعدیل نرخ سود بر ارزش صندوق پالایشی تاثیر گذار خواهد بود اما میزان آن بستگی به قیمت روز نمادهای پالایشی در تابلوی بورس دارد.

در نتیجه باید ببینیم روزی که این نمادها به تابلو معاملاتی باز می‌گردند بالاتر از قیمت پیش از بسته شدن نماد معامله خواهند شد یاخیر؟

ساسانی در پایان یادآور شد: استنباط ما این است که استقبال بیشتری از نمادهای پالایشی در روز بازگشایی انجام شود چون هم سودآوری این شرکت‌ها افزایش یافته و هم بازده برگشت سرمایه که همان P/E است کاهش یافته است. البته چشم انداز این شرکت‌ها برای بازده کوتاه مدت نیز باتوجه به تعیین نرخ خوراک شفاف تر شده که این موضوع به تصمیم گیری در خصوص خرید سهام این شرکتها کمک می‌کند.

پربیننده ترین انفجار قیمت قیر در فقدان نهاد رگولاتوری ردپای افزایش قیمت برق/ به نام رایگانی به کام گرانی نظر وزیر نفت در خصوص پالایشگاه سازی/ کشور به کثافت کشیده می‌شد روزگار سیاه طلای سیاه بازگشت/ تمام پشت پرده ریزش اخیر نفت آب جنوب و مرکز کرمان از دریای عمان تامین می‌شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مریم علیزاده سودآوری پالایشگاه مریم علیزاده صندوق ETF دارا دوم پالایشی یکم قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت نمادهای پالایشی صندوق پالایشی شرکت ها پالایشی ها NAV صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس

ایسنا/هرمزگان سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و جمعی از دانشجویان رشته‌های مطالعات منطقه‌ای و ژئوپلیتیک از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس بازدید کردند.

سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و جمعی از دانشجویان نخبه رشته‌های مطالعات منطقه‌ای و ژئوپلیتیک و اساتید دانشگاه‌های تربیت مدرس و شهید بهشتی در تشریح دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس بازدید کرد.

در ادامه سرلشکر رحیم صفوی ضمن تحسین دستاوردها و برنامه چشم‌انداز این پالایشگاه استراتژیک کشور با اشاره به پیشرفت‌های قابل ستاره خلیج فارس و شکست تحریم‌ها در این مجموعه عظیم نفتی کشور، گفت: آشنایی دانشجویان با پیشرفت‌های صنعت نفت کشور امیدآفرین خواهد بود.


وی گفت: دشمنان ایران اسلامی به دنبال نا امیدی جوانان ما هستند اما ما در این سفرهای علمی به دنبال این هستیم که حس اعتماد به نفس و اعتماد ملی، خودباوری و اینکه «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور بگذاریم.

همچنین در جریان این بازدید، علیرضا جعفرپور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس  گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس وظیفه خطیر تامین بخش عمده‌ای از سبد سوخت کشور را عهده دار است و ظرفیت تولید روزانه حدود ۴۵ میلیون لیتر بنزین و اجزای بنزینی، ۱۶ میلیون لیتر نفت گاز و نفت سفید، ۲ هزار تن گاز مایع و محصولاتی دیگر از جمله انواع نفتا و حلال‌ها را دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر این پالایشگاه بزرگ‌ترین تولید کننده بنزین کشور است و رسالت و مأموریت خطیر تولید حداکثری و تأمین فرآورده استراتژیک بنزین مورد نیاز کشور که همواره سرآمد بازار فرآورده‌های نفتی تلقی می‌شود را عهده‌دار است و همچون گذشته در اولویت برنامه‌های راهبردی این پالایشگاه قرار دارد.

جعفرپور خاطرنشان کرد: این شرکت در شرایطی که مستقیماً از سوی استکبار جهانی تحت تحریم قرار گرفت با شگفتی‌سازی توانست افزایش ۶۲ درصدی درآمدهای عملیاتی را رقم بزند و عنوان برترین شرکت ایران اسلامی را از آن خود کند.

وی افزود: این شرکت در مدت اخیر با تکیه بر دانش و خلاقیت‌های جوانان این مرز و بوم با برپایی رویداد تقاضامحور نسبت به شناسایی و تعامل با شرکت های دانش بنیان اقدام، دومین عملیات تعمیرات اساسی واحدهای فرآیندی انجام پذیرفت، راه اندازی واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز این پالایشگاه رقم خورد و افزایش یک‌صد هزار بشکه‌ای ظرفیت شیرین سازی انواع فرآورده‌های نفتی و فراهم شدن امکان صادرات نفت سفید و افزایش تولید بنزین را رقم زد تا شاهد افزایش تولید، صادرات و کیفیت فرآورده های بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان باشیم.


مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس تصریح کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس در راستای انجام مطالعاتی جامع با رویکرد ایجاد ارزش پایدار و توسعه زنجیره ارزش محصولات با استفاده از ظرفیت‌های موجود در پالایشگاه، برنامه جامع طرح‌های آتی توسعه‌ای را تدوین کرده است و در این طرح، تولید بالغ بر ۴۵۰ هزار تن آمونیاک در سال با استفاده از هیدروژن مازاد تولیدی پالایشگاه در دستور کار قرار گرفته است که از دستاوردهای این طرح می توان به جلوگیری از هدر رفت هیدروژن در شبکه سوخت پالایشگاه اشاره کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • تقویت احتمال پیوستن دیاس به بارسلونا با رفتن کلوپ
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس