Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  جلسه مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و شهرستان فراهان به ریاست فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و با حضور فرماندار، مدیران کل، مسئولین مربوطه و برخی تولیدکنندگان برگزار و در این جلسه مشکلات تعدادی از فعالان اقتصادی و مسائل ۱۰ واحد تولیدی بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: امروز علاوه بر اینکه عملکرد بخش‌های مختلف اقتصادی که در حوزه صنعت، معدن، میراث فرهنگی، گردشگری و همچنین بخش کشاورزی شهرستان فراهان بررسی شد به مسائل ۱۰ واحد تولیدی هم رسیدگی شد که از این واحد‌های تولیدی دو واحد، واحد کشاورزی و مابقی هم واحد‌های صنعتی بودند.

فرخی افزود: سعی کردیم با حضور مدیران استانی و شهرستانی مسائل را بررسی کنیم و راهکار‌هایی را داشته باشیم و امیدواریم این موارد و این تصمیمات به حل و فصل برخی از مسائل این واحد‌ها کمک کند و انشالله به مدار تولید بهتر وارد شوند و مسائل کمتری داشته باشندکه البته برخی از مسائلی که مطرح شد پیگیری‌هایی در سطح ملی نیاز دارد که آن هم در بحث کاری قرار گرفت.

او اضافه کرد: یکی از مسائل این شهرستان و دستورات کار جلسه بحث مهم بومی شدن تولید کفش در شهرستان است که اقدامات خوبی برای ایجاد لکه‌های صنعتی در روستا‌های مختلف انجام شده و باید این‌ها پیگیری شود تا انشاالله بتواند به مرحله عملیاتی نزدیک شود و آقای فرماندار به صورت خاص در حال پیگیری این مسئله هستند تا با پیگیری‌های استانی و کشوری اشتغال پایداری در سطح شهرستان صورت پذیرد.

انتقال انرژی  از پست فعلی به شرکت شهرک‌های شهرستان فراهان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی بیان کرد: همچنین یک تصمیم دیگری که به نظر می‌رسد میتواند کمک کند انتقال انرژی از پست فعلی به شرکت شهرک‌ها است که انشالله در دو هفته آینده نتیجه این تصمیم هم مشخص خواهد شد.

او ادامه داد:برخی از واحد‌های تولیدی در خصوص پرداخت بدهی‌های برق و گاز مشکلاتی داشتند که با حضور مدیران شرکت‌های گاز و برق برای ترتیبی داده شد تا بتوانند بدهی را پرداخت کنند و مساله حل و فصل شود.

فرخی اظهار کرد: در رابطه با موضوع مهم تهیه مواد اولیه واحد تولید الیاف در شهرستان فراهان هم مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی برای تولید پنبه اقدامات مناسبی را انجام دهد و قرارداد‌هایی که باید کشاورزان برای تولید بسته بشود پیگیری کنند تا در زمینه پنبه افزایش تولید داشته باشیم

حمایت از سرمایه گذاران و رفع مسائل و موانع آنان از وظایف اصلی دستگاه‌های اجرایی

حسن خزائی پور فرماندار شهرستان فراهان هم در این جلسه گفت: حمایت از سرمایه گذاران و رفع مسائل و موانع آنان از وظایف اصلی دستگاه‌های اجرایی است و همچنین رونق و افزایش اشتغال را جز برنامه‌های اولویت دار این کارگروه قرار داد.

خزائی پور مطرح کردن مشکلات واحد‌های تولیدی که دارای ظرفیت‌های تولیدی موثر این شهرستان هستند را در این کار گروه خواستار شد و گفت: با اجرای مصوبات امیدواریم که موانع تولید کاهش یافته و رونق اشتغال در شهرستان افزایش یابد.

او ادامه داد: این کارگروه باید با مثبت نگری و پیدا کردن راه‌های منطقی و هموار کردن زمینه، نه تنها مشکلات واحد‌های اجرایی را حل کند بلکه موجب شود دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها هم به وظایف خود عمل کنند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع استان مرکزی مشکلات تولید در استان مرکزی شهرستان فراهان واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۹۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  مسروری فر گفت: پیرو تفاهم نامه منعقده و محول شدن وظیفه نظارت و بازرسی بر مراکز تولید، تامین و بسته بندی اقلام مصرفی خانوار به جهادکشاورزی در اولین روز شروع اجرای این طرح، از یک واحد تولیدی آرد بازدید شد.     مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد با اشاره به تاکیدات میرمحمدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در راستای توسعه صنایع پاک در شهرستان بیان کرد در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از یک واحد تولیدی آرد در میبد هستیم.    وی افزود: گندمکاران استان یزد بخصوص شهرستان میبد در سال زراعی جاری با توجه به طراحی و اجرای سیلو‌های کارخانه آرد دیگر نگرانی بابت تحویل گندم خود نخواهند داشت.      مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد در پایان خاطرنشان کرد از ویژگی‌های این کارخانه قابلیت ذخیره سازی ۱۵ هزار تنی، تولید روزانه ۱۵۰تن آرد (پنج نوع آرد) و آزمایشگاه مرجع سلامت غذا و دارو برای کنترل و تولید محصول سالم واستاندارد است.   لازم بذکراست کلیه مراحل صدور مجوز تأسیس، پروانه بهره برداری این واحد تولیدی آرد پرداخت تسهیلات توسط جهادکشاورزی صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین