Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@22:10:00 GMT

برنده انتخابات آمریکا در نظرسنجی رویترز مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۹۳۰۹

برنده انتخابات آمریکا در نظرسنجی رویترز مشخص شد

به گزارش تابناک به نقل از مهر، نظرسنجی که به طور مشترک از سوی خبرگزاری رویترز و مرکز سنجش افکار عمومی «ایپسوس» انجام شد، حاکی از آن است که در سطح ملی و در میان عامه مردم آمریکا، جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، از برتری ۱۲ درصدی در مقایسه با دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین گفته می‌شود که در مقایسه با چهار سال پیش، شمار رای دهندگان مردد کاهش یافته است.

طبق این نظرسنجی، ۵۲ درصد از رای دهندگان احتمالی از بایدن حمایت می‌کنند حال آنکه این رقم برای ترامپ ۴۰ درصد است. سه درصد هم به نامزدهای مستقل رای می‌دهند و فقط ۵ درصد رای دهندگان هنوز تصمیم قطعی خود را اتخاذ نکرده و نمی‌دانند که به چه کسی رای خواهند داد.

به این ترتیب، شمار رای دهندگان مردد در مقایسه با انتخابات ۲۰۱۶، به کمتر از نصف کاهش یافته است.

طبق نظرسنجی رویترز، حتی اگر ۵ درصدی که هنوز تصمیم قطعی خود را نگرفته‌اند؛ در نهایت به ترامپ رای دهند، باز هم برنده رای مردمی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، جو بایدن دموکرات است.

با این حال، از آنجا که رای مردمی تعیین کننده نتیجه انتخابات نیست و برنده نهایی بعد از شمارش آراء الکترال معرفی می‌شود؛ ممکن است مثل دور قبل، ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۰ معرفی شود.

الکترال کالج شامل ۵۳۸ عضو است و هر ایالتی بر اساس تقسیم بندی‌های خاص خود نمایندگانی را در آن دارد. وقتی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رأی می‌دهند، در واقع با این رأی به نمایندگانشان در کالج الکترال حکم می‌کنند که به چه‌کسی رأی دهند.

اینکه هر ایالت چه تعداد نماینده در الکترال کالج دارد به جمعیت آن ایالت و نسبت آن به کل کشور بستگی دارد. ایالت‌های پرجمعیتی مانند کالیفرنیا، تگزاس، نیویورک، فلوریدا، پنسیلوانیا و ایلی‌نویز که بیشترین جمعیت را در میان ایالت‌های آمریکا دارند، بیشترین آرای الکترال را هم به‌خود اختصاص داده‌اند.

برای مثال کالیفرنیا با ۳۷ میلیون نفر، ۵۵ آرای الکترال دارد. یعنی هم در فهرست جمعیتی اول است و هم در فهرست آرای تعیین‌کننده رئیس‌جمهور.

نقطه ضعف مهم این سیستم (الکترال کالج) این است که ممکن است یک نامزد اکثریت آرای مردم را به‌دست نیاورده باشد اما اکثریت آرای الکترال را به‌دست بیاورد و برنده انتخابات شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دارا دوم محمدرضا فروتن علیرضا پناهیان قربانعلی فرخزاد بازگشایی مدارس در سال 99 نظرسنجی رویترز بایدن ترامپ دارا دوم محمدرضا فروتن علیرضا پناهیان قربانعلی فرخزاد بازگشایی مدارس در سال 99 رای دهندگان رای دهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!

نتایج رصد و نظرسنجی های مختلف درباره میزان رویکرد مردم به سریال های نوروزی هشدار نگران کننده ای را به صدا درآورده است.   به گزارش خبرآنلاین، براساس این نظرسنجی سریال زیرخاکی ۱۹/۸۶ درصد مخاطب داشته و سریال رستگاری تنها موفق به جذب ۷/۳۴ درصد از مخاطبان صدا و سیما شده است. سریال هفت سر اژدها نیز ۱۸/۱۶ درصد مخاطب داشته است! نکته مهم و قابل تامل در این نظرسنجی این است که ۵۴/۶۴ درصد مردم اصلا این ۳ سریال را ندیده اند.   به عبارت دیگر، صداوسیما علی رغم تدارک ویژه و پرهزینه شب عید و ماه مبارک، هنوز نتوانسته مخاطبان گذشته خود را پیدا کند. این ارقام نشان می دهد که صداوسیما همچنان دچار ریزش مخاطب بوده و طرح های تحول مدیران این سازمان نیز موفقیتی در پی نداشته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟